Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö sokeat (100%) valoja päällä pimeällä, vai istuvatko pimeässä yksin ollessa?

Vierailija
20.08.2020 |

EIlisen leffan innoittamana heräsi kysymys, täysin sokeat, yksinasuvat, pitääkö he valoja päällä koskaan, esim. wc asioinnissa, suihkussa, jos olisi yö, ilta, pilkkopimeää. Ees naapureitten vuoksi? Sähköklaskut kai pienet?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai he aistii valoa silmissään??

Vierailija
2/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää, että uunipizzan pinta on ruskeahtava?

Vierailija
4/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sokeita on aika pieni osa, mutta useat joilla valosta ei ole hyötyä tai iloa pitää ne kiinni tai hyvin häränä säästö syistä.

5/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sokeita on vähemmän kuin erittäin heikkonäköisiä. Täysin sokealle ei valojen päällä olemisella ole mitään merkitystä. Heikkonäköinen hyötyy tehokkaasta ja oikein suunnatusta valaistuksesta.

Vierailija
6/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, onko henkilö syntymäsokko vai myöhemmin sokeutunut. Minä olen syntymäsokko enkä yksin ollessani valoista piittaa ollenkaan. Täytyy usein myös muistuttaa porukkaa, että sammuttakaa valot lähtiessänne, sillä minä en muista ajatella koko asiaa. Kytkimien asennoista ei voi aina päätellä, ovatko valot päällä.

Vierailija
7/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatko sinä jatkuvasti vaikka se ei ole tarpeellista? Käytätkö aurinkorasvaa keskellä kaamosta, pesetkö hiukset heti uudelleen kun tulet suihkusta?

Vierailija
8/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai he aistii valoa silmissään??

Täysin sokea on sokea eivät he näe mitään edes mustaa. 

Vierailija
9/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös siitä, onko henkilö syntymäsokko vai myöhemmin sokeutunut. Minä olen syntymäsokko enkä yksin ollessani valoista piittaa ollenkaan. Täytyy usein myös muistuttaa porukkaa, että sammuttakaa valot lähtiessänne, sillä minä en muista ajatella koko asiaa. Kytkimien asennoista ei voi aina päätellä, ovatko valot päällä.

Mikä tekniikka sinulla on käytössä netissä surffaamiseen?

Vierailija
10/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea mummoni aina muistutti sammuttamaan valot, kun hänen luotaan lähti.

Vierailija
11/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekniikka sinulla on käytössä netissä surffaamiseen?

Minuaki kiinnostaa

Vierailija
12/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika karmivaa vaan, istua, olla pilkkoimeässä yksin...Mitä ne ees voi tehdä? kuunnella äänikirjoja? Lukea pistekirjoja, kuunnella musiikkia? Kuunnella tv:tä?

Vierailija
13/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Täysin sokeita on vähemmän kuin erittäin heikkonäköisiä. Täysin sokealle ei valojen päällä olemisella ole mitään merkitystä. Heikkonäköinen hyötyy tehokkaasta ja oikein suunnatusta valaistuksesta.

Sokeiksi usein kyllä luokitellaan myös ihmiset, jotka pystyvät näkemään varjoja ja valoa.

Vierailija
14/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika karmivaa vaan, istua, olla pilkkoimeässä yksin...Mitä ne ees voi tehdä? kuunnella äänikirjoja? Lukea pistekirjoja, kuunnella musiikkia? Kuunnella tv:tä?

Aika yksinkertainen ajatusmaailma sulla. 

Vierailija
15/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sokea isäni ei pidä valoja. Ei tietenkään, miksi ihmeessä pitäisi. Ei hän näe mitään valonkajoa, kun silmät ovat 100% sokeat. Toinen  silmä on vielä tekosilmä.

Vierailija
16/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sokeat selaa nettiä pistenäytöllä, readeri ohjelmilla ja kirjoittavat näppäimistöllä, jossa kuviot??

Vierailija
17/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Mä ihmettelin lapsena, miksi kuuro naapuri kävi lavatansseissa ja rakasti tanssimista. Selvisi sitten, että hän tuntee musiikin lattian kautta jalkoihinsa.

Vierailija
18/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Sokeiksi usein kyllä luokitellaan myös ihmiset, jotka pystyvät näkemään varjoja ja valoa.

Aloituksessa puhutaan 100% sokeista.

Vierailija
19/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen elämä on tavattoman rikasta jos on sokea, kaikki muu terävöityy kertaa tuhat.

Vierailija
20/41 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä te sokeat olette siitä että jotkut , kuten minä, ja aika moni, pelkkään pimeää, jopa pidän yövaloa, ja jätän verot raolleen että ulkoa tulisi valoa?