Vähävaraiset työttömät ostaa gugguun vaatetta
Kun erehdyin mainitsemaan asiasta tuli hyökkäys että eikö huonompiosaiset voi pukea lastaan kauniisti. Mielestäni ykkösenä pitäisi olla edellisten lainojen (osamaksu ym) tai ulosoton kuittaus puhumattakaan laadukkaasta ruoasta ja kivasta kodista. Hullua laittaa 50e pipoon jos tulot ei päätä huimaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ihmettelen miten huonosti käytetty lastenvaate liikkuu nettikirppiksillä.
Jos laittaa ilmaiseksi, tuurilla joku saattaa hakea. Jos laittaa jonkun marginaalisen hinnan, kukaan ei edes kysele.
Ja kuitenkin hyväkuntoista perusvaatetta, mitä nyt kaikilla lapsilla tarvitaan. Kulahtaneet ja rikkinäiset heitän aina pois.
Itse olen saanut haalittua lähes ilmaiseksi omille lapsille vaatteet kirppiksiltä, ja ulkovaatteetkin ihan murto-osalla uusien hinnoista. Ja samalla jotkut tappelevat tosiaan jostain 50 euron paidoista. Itse säästän lapsille osakkeisiin...
Perusvaatetta on kaikki kirppikset väärällään. Ei sitä määräänsä enempää tarvita. Kun sata ihmistä myy ja yksi haluaa ostaa, niin 99 jää myymättä. Kirppisvaatteet ovat myös niin kalliita, että alennusmyynnistä saa melkein samalla hinnalla uutta. Kirppiksillä oikeastaan kaikki on ylihinnoiteltua.
Niinno, sitä perusvaatetta kuitenkin jokainen lapsi tarvitsee. Niin ihmettelen sikäli, mikseivät vanhemmat enemmän sitä käytettynä osta. Lopulta varsinkin pienet lapset kasvavat niin nopeasti, että yksittäisellä vaatteella ei välttämättä montaa käyttökertaa edes ole.
Ja kuten sanoin, itse ostan lähes kaiken käytettynä FB:n kirppiksiltä, eikä varmasti kukaan katukuvassa voi lapsistani sanoa, että noilla on kierrätysvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ihmettelen miten huonosti käytetty lastenvaate liikkuu nettikirppiksillä.
Jos laittaa ilmaiseksi, tuurilla joku saattaa hakea. Jos laittaa jonkun marginaalisen hinnan, kukaan ei edes kysele.
Ja kuitenkin hyväkuntoista perusvaatetta, mitä nyt kaikilla lapsilla tarvitaan. Kulahtaneet ja rikkinäiset heitän aina pois.
Itse olen saanut haalittua lähes ilmaiseksi omille lapsille vaatteet kirppiksiltä, ja ulkovaatteetkin ihan murto-osalla uusien hinnoista. Ja samalla jotkut tappelevat tosiaan jostain 50 euron paidoista. Itse säästän lapsille osakkeisiin...
Perusvaatetta on kaikki kirppikset väärällään. Ei sitä määräänsä enempää tarvita. Kun sata ihmistä myy ja yksi haluaa ostaa, niin 99 jää myymättä. Kirppisvaatteet ovat myös niin kalliita, että alennusmyynnistä saa melkein samalla hinnalla uutta. Kirppiksillä oikeastaan kaikki on ylihinnoiteltua.
Niinno, sitä perusvaatetta kuitenkin jokainen lapsi tarvitsee. Niin ihmettelen sikäli, mikseivät vanhemmat enemmän sitä käytettynä osta. Lopulta varsinkin pienet lapset kasvavat niin nopeasti, että yksittäisellä vaatteella ei välttämättä montaa käyttökertaa edes ole.
Ja kuten sanoin, itse ostan lähes kaiken käytettynä FB:n kirppiksiltä, eikä varmasti kukaan katukuvassa voi lapsistani sanoa, että noilla on kierrätysvaatteet.
Itse ihmettelen, miten ihmisillä on aikaa koluta kirppiksiä, kun on ihan sattuman kauppaa löytyykö sieltä se mitä hakee. Ja jos löytyy, se on ylihinnoiteltu.
Lisäksi tietysti se, että ihmiset hamstraavat halpoja, uusia vaatteita yli tarpeen. Joten tarjontaa kirppareille on jatkuvasti liikaa.
Iso osa uusista 57€ pipoista jo loppuunmyyty gugguun sivuilla. Eilen tulivat myyntiin. Ihmeellinen ilmiö kyllä.
Kyllä, ja usein näiden gugguu vaatetettujen lasten vanhemmat eivät ole itse juuri peiliin katsoneet ulos lähtiessään. 🙈
Nuoret koyhät saavat usein rahaa vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
No, jokainen saa käyttää rahansa parhaaksi katsomallaan tavalla. Sinä et sanele muille, mitä heidän pitää priorisoida. Jos sinulta ei kysytty neuvoja, pysy erossa.
Jokainen saa käyttää rahansa - siis muilta saadun rahansa ihan miten vain ja sitten itketään ettei tuet riitä. Sinunkin olisi syytä muistaa kuka tukirahasi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole poikia? Aikanaan ostin vauvalle kaiken kirppareilta ja hyvin löytyi. Koosa 92 cm jotain tapahtui, eikä oikein mitään enää ollut tarjolla (siis pojalle). Nykyään tuo eskari-ikäinen käyttää vaatteet niin loppuun, etten enää ihmettele miksei ole tarjontaa. Jos colleget on kolme kertaa paikattu ennen kuin menevät pieneksi, niin turha niitä on yrittää kenellekään enää myydä :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, miten ihmisillä on aikaa koluta kirppiksiä, kun on ihan sattuman kauppaa löytyykö sieltä se mitä hakee. Ja jos löytyy, se on ylihinnoiteltu.
Lisäksi tietysti se, että ihmiset hamstraavat halpoja, uusia vaatteita yli tarpeen. Joten tarjontaa kirppareille on jatkuvasti liikaa.
Tästä syystä en myöskään käytä kirppareita. Ei kerta kaikkiaan ole resursseja aloittaa jotain kumisaappaiden metsästystä vuotta ennen kuin tarvitaan, koska se on ihan tuuria mitä siellä on. Mielelläni otan käytettyä vastaan, jos jollain tutulla on tarjolla sopivan kokoista, mutta muuten haen kaupasta. En myöskään myy mitään vaan tarjoan lähipiirille ja jos ei kelpaa niin menee Hopelle tai roskiin.
Epäsuosittu mielipide, mutta moni on vähävarainen juuri siitä syystä ettei osaa alkeellistakaan taloudenhallintaa. Raha polttaa taskussa ja se on tuhlattava.
Ei kaikki vähävaraiset ole työttömiä, eikä kaikilla vähävaraisilla työttömillä ole maksuhäiriöitä. Itse olen työtön, lapset ei omista ainuttakaan Guggun tms. vaatetta. Ei ole mitään järkeä pienille lapsille ostaa kallista, kun pian menee kuitenkin rikki tai paidalle tippuu ruokaa, ja tahra ei lähde edes tahranpoistoaineella. Itselläni sen sijaan on Versacen, Ck. n, Armanin, Moschinon, Lagerfeldin vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Olen työtön, mutta tingin itse sitten henkilökohtaisista muista menoistani. Harrastukseni ovat ilmaisia, ja ruokavalioni on sellainen, ettei se maksa paljoa, eikä sillä pääse lihomaan. Myöskin vähäinen kosmetiikka mitä käytän, on poikkeuksetta luxusmerkeiltä.