Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraiset työttömät ostaa gugguun vaatetta

Vierailija
20.08.2020 |

Kun erehdyin mainitsemaan asiasta tuli hyökkäys että eikö huonompiosaiset voi pukea lastaan kauniisti. Mielestäni ykkösenä pitäisi olla edellisten lainojen (osamaksu ym) tai ulosoton kuittaus puhumattakaan laadukkaasta ruoasta ja kivasta kodista. Hullua laittaa 50e pipoon jos tulot ei päätä huimaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia kuuluu sinulle henkilökohtaisesti miten? Entä jos ovat ostaneet vaatteet käytettynä? Köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska ne monesti kestävät käytössä huonommin. Itse ostan monesti halpoja ja ei montaa pesua tarvitse, kun näyttävät jo ihan nukkaisilta ja kuluneilta.

Vierailija
2/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ilmiönä vähän erikoinen. Odotellaan droppia ja taistellaan jostain 50€ piposta, joka hyvin harvoin sopii lapsen päähän.

Mutta kai ihmisillä on sitten erilaiset prioriteetit. Itse ostan hinta-laatu-suhteeltaam hyviä vaatteita, merkkejä en vaatteisiin tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten todellakaan osta! En ole koskaan ostanut, eikä kyllä kukaan tuntemani työtön. Persaukinen ostaa vaan välttämättömän.

Mistä tiedät kavereidesi varallisuuden? Joillakin työttömäksi itseään kutsuvilla on perintöä, metsätiloja ym.

Vierailija
4/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri uusia pipoja jotka ovat tulleet myyntiin tänään. Yksi pipo 57€. Ja ei istu päähän kunnolla, pitää itse ommella vekki pipon taakse, että pysyy päässä. Toppahaalarin hinta 230€. Kallista on. Sellaiset kenellä rahaa on, tietävät että on järkevämpää ostaa 20€ pipo ja laittaa loput 37€ rahastoon. Mutta onhan nuo vaatteet ja asusteet nättejä ja markkinointi erinomaista.

Vierailija
5/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä aina ollut. Ollaan niin köyhiä ja sitten vedetään röökiä ja kaljaa. Hauskin on nää, jotka maksaa niistä kynsistä ja ripsistä.

Vierailija
6/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ostaa gugguuta? 7v sitten oli hyvälaatuista ja nykysin täyttä kuraa

Vierailija
7/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Joskus tuntuu, että köyhimpien juuri on saatava niitä merkkivaatteita, kalleimmat markkinoilla olevat lastenrattaat, uusimmat älypuhelimet yms. Siihen ne tuet sitten kuluivatkin.

Olen kuullut tätä puolusteltavan sillä, että jatkuva köyhyys uuvuttaa, ja siihen auttaa kun saa törsätä. Miten kulutuksesta ja brändituotteiden omistamisesta onkin päässyt tulemaan lääke huonoon oloon? Eikö luulisi että juuri oman tasoinen elämä ja sen tasapainoinen hallinta olisi kaikkein paras keino parantaa omaa hyvinvointiaan?

Vierailija
8/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokainen saa käyttää rahansa parhaaksi katsomallaan tavalla. Sinä et sanele muille, mitä heidän pitää priorisoida. Jos sinulta ei kysytty neuvoja, pysy erossa.

Vierailija
9/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia kuuluu sinulle henkilökohtaisesti miten? Entä jos ovat ostaneet vaatteet käytettynä? Köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska ne monesti kestävät käytössä huonommin. Itse ostan monesti halpoja ja ei montaa pesua tarvitse, kun näyttävät jo ihan nukkaisilta ja kuluneilta.

Moni ns laadukas merkki on ihan yhtä kuraa kuin halpiksetkin.

Tai jos halpis kestää 10 pesua, ja 10 kertaa kalliimpi 20 pesua, niin ei se ihan nyt hinnan kanssa korreloi.

Vierailija
10/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee - alemmalla tasolla olevat haluaa nousta sosiaalisesti ylös lasten vaatetuksen avulla. Itse olen hyvätuloinen akateeminen ja lasten vaatteet on jostain tokmannilta

Meillä on lähes kaikki serkuilta jne kiertänyttä, lähinnä alusvaatteet ja osa kengistä hankittu uutena. Ja varmasti ei olisi rahakysymys ostaa vaikka kaikkea uutena.

Vierailija
11/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä gugguun perusvaatteet mitään huippulaatua ole. Muutamia pesuja ja ihan näyttävät käytetyiltä siinä missä vaikka H&M. Joten sikäli tuo ei perusteluna oikein iske.

Vierailija
12/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ne vähävaraisia onkin, kun rahat menee tuollaiseen turhuuteen... parempi sekin silti kai kun päihteisiin, vaikka eiväthän ne poissulje toisiaan...

Älä kuitenkaan vaivaa päätäsi sillä.

Vierailija
13/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi laittaa noin paljon rahaa pienen lapsen vaatteisiin, kun eivät ole edes merkkitietoisia tuon ikäiset. Kyseessä on äitien kilpavarustelu. Kyllä sitten lapset vaativat murrosiässä ja siitä eteenpäin jotain tiettyä merkkiä, ei ehkä kaikkien vaatteiden suhteen. Itse ostin pienille lapsilleni suurimman osan vaatteista käytettynä ja kirpputorilta, olivat hyväkuntoisia. Jotkut toppahaalarit ostin uutena, eikä nekään olleet kalliimmasta päästä. Ostaisin kaikki omatkin vaatteeni kirpputorilta ja käytettynä sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta, jos kokoa löytyisi. 

Oli mullakin halu saada merkkivaatteita teini-iässä ja niitä ostinkin, mutta se vaihe meni ohi 16-vuotiaana jo.

Vierailija
14/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä gugguun perusvaatteet mitään huippulaatua ole. Muutamia pesuja ja ihan näyttävät käytetyiltä siinä missä vaikka H&M. Joten sikäli tuo ei perusteluna oikein iske.

Edellinen kommentoija teki virheen kun alkoi perustella. Kun aikuinen ihminen alkaa perustella valintojaan muiden vaatimuksesta, hän näyttää heikkoutensa. Se on kutsuhuuto näille ihmisille, jotka uskovat voivansa määrätä miten muut elävät.

Kyllä minäkin rakastan neuvoa köyhiä, kun olen itse siitä suosta kerran noussut. Mutta kunnioitan muita sen verran, että en neuvo pyytämättä.

Vierailija
15/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa merkkivaate mitä lapsille ostan, on Nosh. Värit pysyvät pesussa ja kangas pysyy jämäkkänä käytössä, ei reikiinny helposti edes polvien kohdalta. Alesta ostan edullisesti. Onhan nuo gugguut ja metsolat ihania ja nättejä, mutta ei ole järkeä laittaa isoja rahoja vaatteisiin, ennemmin tosiaan vaikka rahastoon.

Vierailija
16/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi laittaa noin paljon rahaa pienen lapsen vaatteisiin, kun eivät ole edes merkkitietoisia tuon ikäiset. Kyseessä on äitien kilpavarustelu. Kyllä sitten lapset vaativat murrosiässä ja siitä eteenpäin jotain tiettyä merkkiä, ei ehkä kaikkien vaatteiden suhteen. Itse ostin pienille lapsilleni suurimman osan vaatteista käytettynä ja kirpputorilta, olivat hyväkuntoisia. Jotkut toppahaalarit ostin uutena, eikä nekään olleet kalliimmasta päästä. Ostaisin kaikki omatkin vaatteeni kirpputorilta ja käytettynä sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta, jos kokoa löytyisi. 

Oli mullakin halu saada merkkivaatteita teini-iässä ja niitä ostinkin, mutta se vaihe meni ohi 16-vuotiaana jo.

On myös rahakysymys, olen pienituloinen. Vaikka olisin varakkaampi, ostaisin vaatteista mahdollisimman paljon käytettynä.

Vierailija
17/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa merkkivaate mitä lapsille ostan, on Nosh. Värit pysyvät pesussa ja kangas pysyy jämäkkänä käytössä, ei reikiinny helposti edes polvien kohdalta. Alesta ostan edullisesti. Onhan nuo gugguut ja metsolat ihania ja nättejä, mutta ei ole järkeä laittaa isoja rahoja vaatteisiin, ennemmin tosiaan vaikka rahastoon.

Noshin vaatteet on hirveää pas kaa.

Vierailija
18/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kaikki gugguuta ostavat ole köyhiä. mitä pahaa siinä on jos vanhemmat ostelee lapselleen vähän eettisempiä vaatteita?

Vierailija
19/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ihmettelen miten huonosti käytetty lastenvaate liikkuu nettikirppiksillä.

Jos laittaa ilmaiseksi, tuurilla joku saattaa hakea. Jos laittaa jonkun marginaalisen hinnan, kukaan ei edes kysele.

Ja kuitenkin hyväkuntoista perusvaatetta, mitä nyt kaikilla lapsilla tarvitaan. Kulahtaneet ja rikkinäiset heitän aina pois.

Itse olen saanut haalittua lähes ilmaiseksi omille lapsille vaatteet kirppiksiltä, ja ulkovaatteetkin ihan murto-osalla uusien hinnoista. Ja samalla jotkut tappelevat tosiaan jostain 50 euron paidoista. Itse säästän lapsille osakkeisiin... 

Vierailija
20/31 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lastenvaatteita saa käytettynä ja joillakin niistä on myös jonkinlainen jälleenmyyntiarvo. Minusta on hyvä, jos ihmiset siirtyvät laadukkaampiin vaatteisiin ja pois made in china rytkyistä. Se on kestävääkehitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi