Pumpulituppo wc-pönttöön - voiko tukkia?
Heitätkö esim. kynsilakat poistettuasi pumpulin wc-pönttöön? Alla olevissa ohjeissa sanotaan, että "vanupuikot ja -tyynyt" ovat kiellettyjen listalla. Puikot nyt tajuaa hölmökin, mutta mikä niiden kynsilakanpoistoeineella kyllästettyjen "vanutyynyjen" tai pumpulipallojen loppusijoituspaikka sitten on? Minulle on aina aikaisemmin kerrottu, että ne nimenomaan pitää hävittää wc:n kautta, koska ne saattavat syttyä itsestään (asetonin vuoksi) roskiksessa. Ilmeisesti olen ollut väärässä?
http://www.hsy.fi/VESI/OHJEET_JA_ESITTEET/PYTTYETIKETTI/Sivut/default.aspx
Kommentit (10)
vanulapuista en tiedä, mutta tavallinen pumpuli tuppo ei wc;tä tuki.
No ei ne nyt roskiksessa itsestään syty! Sinne vain.
Asetoni ei liene itsestään syttyvää vaikka kyllä sytyttämällä syttyy ja palaa herkästi.
Asetonilla ei saisi poistaa kynsilakkaa koska vahingoittaa kynsiä. Parempi aine siihen on etyyliasetaatti.
Perussääntö on, että wc-pönttöön ei panna muuta kuin vessapaperia. Sitä muuten voi hyvin käyttää kynsilakan poistamisessa vanun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö on, että wc-pönttöön ei panna muuta kuin vessapaperia. Sitä muuten voi hyvin käyttää kynsilakan poistamisessa vanun sijaan.
Saa "panna" myös kusta ja paskaa.
Vanusta tulee siellä viemärin pyörinnässä narumaista ja se on sitkeää, ja se tukkii ja jää sinne jonnekin saumoihin. Ainoastaan WC-paperia pyttyyn.
Leikkele vanu ihan pieneksi silpuksi tavalliseen roskikseen. Se ei mihinkään syty.
Vuosia heitin vanupuikot WC-pönttöön eikä koskaan mitään tukoksia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa "panna" myös kusta ja paskaa.
Nämä kaksi ovat niin itsestään selvät, ettei niitä erikseen tarvitse mainita. Mihin muualle nuo eritteet voisi laittaa, siis sellainen, jolla on wc käytössään?
Vierailija kirjoitti:
Vuosia heitin vanupuikot WC-pönttöön eikä koskaan mitään tukoksia tullut.
Sehän siinä vitsi onkin, ei se ensimmäinen eikä toinenkaan. Jos edellinen asukki on heitellyt viemäriin mitä sattuu, ja heität sen ensimmäisen vanupuikon, niin huonolla säkällä parin päivän päästä se tujos on kerännyt ylimääräistä ympärilleen tarpeeksi tukkiakseen putken.
Olen miettinyt samaa, kun en uskalla laittaa niitä roskapussiin. Pyttyyn olen heittänyt, mutta oikein pieninä paloina.