Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etuuskäsittelijänä Kelassa

Vierailija
20.08.2020 |

Millä koulutuksella + työkokemuksella olette päässeet tähän hommaan? Kannattaako hakea?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit googlettaa niitä ratkaisijoita, nimethän pitää antaa joka päätöksessä, kuka sen on tehnyt. Oon googlettanut joitain, tradenomeja muistaakseni? Sosiaalialan joku...

Vierailija
2/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, mistä niitä nimiä muka näkee? Ei kaikilla ole kotona Kelan päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut. En ole päässyt edes haastatteluun. Olen kandi yliopistosta.

Vierailija
4/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän että ovat tradenomeja, sosionomeja ym. Kiinnostaisi vain tietää siellä työskentelevien urapolkuja ja heidän kokemuksiaan siitä työstä.

Ap

Vierailija
5/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätöksistä. Luulen et aika nuoria ottaavat töihin, koska huono palkka, ja stressiä. Moni lähtee pois. AMK koulutus kai.  Luin just jonkun tutkimuksen Kelan työntekijöiden "palkitsemis järjestelmästä" LOL, tai jonkun...

Vierailija
6/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla pääsee. Muuten nimellisen tärkeä koulutus tai kokemus.

Vierailija
7/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat usein nykyään sosionomeja tai tradenomeja. Kyseessä on matalapalkka-ala, jossa ratkaisujen määrää mitataan koko ajan.

Olen ollut kesätöissä enkä suosittele kenellekään, joka on kiinnostunut asiantuntijatyöstä, sillä sitä se ei ole.

Vierailija
8/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkisikö Linkedinistä, jos jollain on Kela työkokemuksessa, ite en ole siellä, en pääse lukemaan.

Aika pääsääntöisesti olleet nuoria, vastavalmistuneita, ainakin nimistä ja äänen perusteella, kun on joskus soitellut mulle sillon kun sain.

Vierailija
9/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän että ovat tradenomeja, sosionomeja ym. Kiinnostaisi vain tietää siellä työskentelevien urapolkuja ja heidän kokemuksiaan siitä työstä.

Ap

lue se tutkimus, se on netissä, tyytyväisyys kysely. Osa tyytyväinen osa ei.

Vierailija
10/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sosionomina. En ole tällä hetkellä Kelassa enää, mutta mielläni menisin takaisin. Minulla on ollut työkavereina merkonomeista yhteiskuntatieteiden maistereihin. Koulutuksella ei siis sinänsä väliä.

Palkka on ehkä juu matalahko, mutta siellä on mm. ruokaetu ja todella kattava työterveys. Työnantajan piikkiin voi käydä mm gynellä tai silmälääkärissä.

Vierailija
11/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2v. etuuskäsittelijänä. Tradenomi (oik.) ja sattumalta sinne päädyin, kun muissa asioissa asioin työkkärissä 10v. sitten. Ei aiempaa kokemusta muusta, kuin kaupan myyjänä ja sihteerinä julkisella sektorilla. Minun vaakakupissa painoi julkisen oikeuden opinnot, joista sinänsä hyötyä ratkaisuissa. Piti osata perustella ja kirjoittaa asiasuomeksi päätöksiä. Piti myös osata tehdä laskelmia ja olla johdonmukainen sekä puolueeton. Samoin lakipykälät piti osata. Minua aiemmin tulleet tosin olivat suurimmaksi osaksi opistoasteen käyneittä. Kauppislaisia jne. Aiemmin ei vaaditty kuin opistoasteen kouilutus, mutta nykyään, kun järjestelmä vaikeutunut, niin on alettu katsoa taustoja. Moni entinen kollega sanoikin, ettei nykyisillä taustoillaan ikinä pääsisi enää Kelaan töihin. 

Vierailija
12/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merkonomi ja yliopisto-opiskelija. En päässyt edes haastatteluun. Palkka oli kyllä järkyttävän huono ja nyt kun luin tuon nro 11 kuvauksen työstä niin en olisi varmastikaan viihtynyt. Homma vaikuttaa sellaiselta, että sen voisi automatisoida täysin. Ehdot ja raamit vain koodin ja robotti laskisi aina oikein eikä tekisi virheitä. Ilmeisesti toistaiseksi jokin lakipykälä estää automatisoinnin näissä etutehtävissä.

Vierailija
13/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun hain kyseistä työpaikkaa niin sain vastauksen että hakijoita oli joku yli 1000 enkä luonnollisesti päässyt haastatteluun.

Nykyiseen työhöni verrattuna palkkani olisi noussut pari sataa ja pitäjänmäki sijaintina olisi lyhentänyt nykyistä työmatkaa hieman.

Vierailija
14/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin etuuskäsittelijä silloin kun homma oli vielä kunnalla. Tykkäsin tarkkuutta vaativasta suorittavasta työstä, ei ollut stressiä. Välillä oli vaikeita hakemuksia ratkaistavana, siitä tuli mukavaa lisämaustetta. Palkka ei kummoinen, mutta vaihtaisin nykyisen stressaavan ja vaativan työni takaisin tuohon.

Vierailija
15/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi ja taustaa oli asiakaspalvelusta.

Työhön koulutetaan hyvin ja siinä pärjää periaatteessa millä koulutuksella tahansa mikäli osaa sisäistää lukemansa ja on hyvät asiakaspalvelutaidot.

Hae ihmeessä, et menetä siinä kuin vähän aikaa.

Lisäksi saat videohaastattelukokemusta mikäli pääset hakuprosessissa eteenpäin.

Vierailija
16/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin etuuskäsittelijä silloin kun homma oli vielä kunnalla. Tykkäsin tarkkuutta vaativasta suorittavasta työstä, ei ollut stressiä. Välillä oli vaikeita hakemuksia ratkaistavana, siitä tuli mukavaa lisämaustetta. Palkka ei kummoinen, mutta vaihtaisin nykyisen stressaavan ja vaativan työni takaisin tuohon.

Ja kyse oli siis nimenomaan toimeentulotuesta.

Vierailija
17/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 2v. etuuskäsittelijänä. Tradenomi (oik.) ja sattumalta sinne päädyin, kun muissa asioissa asioin työkkärissä 10v. sitten. Ei aiempaa kokemusta muusta, kuin kaupan myyjänä ja sihteerinä julkisella sektorilla. Minun vaakakupissa painoi julkisen oikeuden opinnot, joista sinänsä hyötyä ratkaisuissa. Piti osata perustella ja kirjoittaa asiasuomeksi päätöksiä. Piti myös osata tehdä laskelmia ja olla johdonmukainen sekä puolueeton. Samoin lakipykälät piti osata. Minua aiemmin tulleet tosin olivat suurimmaksi osaksi opistoasteen käyneittä. Kauppislaisia jne. Aiemmin ei vaaditty kuin opistoasteen kouilutus, mutta nykyään, kun järjestelmä vaikeutunut, niin on alettu katsoa taustoja. Moni entinen kollega sanoikin, ettei nykyisillä taustoillaan ikinä pääsisi enää Kelaan töihin. 

Olipa liioitteleva kuvaus. Todellisuudessa mitään ei tartte osata mitä ei missä tahansa toimistotyössä, kaikki tarvittava muu opetetaan työssä. Asiakkaille lähetettävät kirjeetkin on valmiita pohjia, joissa on pykälätkin valmiina, niitä ei tartte kuin tarvittaessa muokata. Kone hoitaa laskemisen. Ihan rutiininomaista perustyötä, jossa ratkaisumääriä seurataan koko ajan.

Vierailija
18/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pääsi. Oli ruotsinkieli yliopistolla pääaineena.

Vierailija
19/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa lomakkeessa kysyttiin, onko tuttuja Kelassa töissä. Ei ollut, en päässyt töihin. Kauppatieteiden maisteri + yliopistotason lisäopintoja.

Vierailija
20/23 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta. Niillä paikkakunnilla, joissa jokaiseen toimistotyöpaikkaan, opintosihteereiksi ym. on yli sata hakijaa, on varmaan myös lähes samat sata hakijaa myös Kelan työpaikkoihin, jos lähes ainoa muu tarjolla oleva työpaikka ilman erityiskoulutusta (sairaanhoitajat, hitsaajat ym.) on puhelinmyynti eri nimikkeiden taakse verhoiltuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme