ootko koskaan lähes järkyttynyt nähdessäsi jonkun tutun ilman meikkiä? :)
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 16:03"]
taitavat meikkaajat huijaavat helposti
[/quote]
Kyllä,teininä.Kaveri oli pois koulusta kun oli kipeä ja kävimme toisten kaverien kanssa katsomassa häntä,en meinannut tunnistaa koko ihmistä,sen verran vaaleat kulmat ja ripset luonnostaan. Ajattelin ensin että hän onkin tosi kipeä,sitten tajusin että oli vaan meikittä :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:43"]
Kyllä, monilla on järkyttävän huono iho, kun näkee ilman meikkiä. En tiedä olisiko iho niin huonossa kunnossa, jos eivät meikkaisi jatkuvasti "liikaa". Ei muuten järkytä kenenkään meikkaus tai meikittömyys, mutta se miten toiset kohtelevat ihoaan, sellainen ajattelemattomuus ja tyhmyys.
[/quote]
"Kohtelevat ihoaan"? Yrittäkää nyt tajuta, että huono iho ei useimmilla johdu meikkaamisesta. Vaan se saatetaan meikata juuri sen takia, että se vain on huono. Itsellänikin oli pitkälle yli teini-iän huono iho, eikä sen hoitaminen auttanut kuin ehkä vähän. Nyt ihoni on parantunut jostain syystä, eikä sitä edes tarvitse hoitaa. Eli he, joita te haukutte ihon hoitamatta jättämisestä, saattavat hyvinkin hoitaa ihoaan paremmin kuin moni hyväihoinen. Että ärsyttääkin ihmisten yksinkertaisuus ja tuomitsevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 16:30"]
Kenestä tahansa, jolla on hyvät piirteet, saa meikillä vähintään katseenkestävän, ellei jopa kauniin. Ihan uskomattoman pahan aknenkin voi piilottaa oikealla meikillä. Sen sijaan pikkuruisia silmiä, paksuja poskia tai pottunenää ei pysty meikillä paljoa muuntelemaan, mutta hiukan sievemmäksi kasvoja toki silloinkin saa.
[/quote]
Minulla on juuri nuo pikkuruiset silmät ja paksut posket, ja meikitä päällä minua aina ylistetään jopa "kaunottareksi :p Vain minä ja lähimmät ystäväni tietävät alla piilevän karmean totuuden, ja ero meikittömään naamaani on tosiaan huvittavan suuri (siniset renkaat ja värittömät ripset sekä olemattomat kulmakarvat niiden pikkuruisten silmien ympärillä + leveä naamataulu luovat todella mitättömän vaikutelman, jota kukaan ei pitäisi viehättävänä) :D
Sanoisin siis, että kaltaisestani mitättömän näköisestäkin saa oikealla meikillä, hiuksilla ja tyylillä sellaisen, jota useimmat pitävät viehättävänä ja jopa luonnonkauniina :D
Luulen, että monet järkyttyvät nähdessään minut ilman meikkiä. Kulmakarvani ovat harvat ja vaaleat, samoin ripset, joten kasvoni näyttävät todella värittömiltä. Pelkästään korostamalla kulmia ja ripsiä näytän paljon paremmalta ja enemmän meikkiä naamassa olen kaunis. Iso ero verrattuna täysin meikittömään naamaan.
Muutaman tutun, jotka ovat aina viimeisen päälle laittautuneita, haluaisin nähdä täysin ilman meikkiä ihan vaan siksi, että näkisin, ovatko he kauniita myös täysin luonnollisina.
Olen, en voi käsittää miten anoppini voi näyttää niin kauniilta ilman meikkiäkin...
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 16:11"]
[/quote]
rumasta ei saa kaunista meikkaamalla. täytyy olla jo valmiiksi kauniit piirteet, joita meikki korostaa. toiset vaan voittavat geenilotossa ja toiset eivät. Eihän huippumallitkaan ole täysin samannäköisiä ilman meikkiä kuin meikin kanssa, vaikka ovat maailman kauneimpia ihmisiä.
[/quote]
Huippumallit maailman kauneimpia ihmisiä? Excuse me? Huippumallit ovat nykyisin aivan rotan näköisiä, sitä rumempia ihmisiä saa oikeasti etsiä. :O
Yksi mun miespuolinen tuttavani oli selvästikin järkyttynyt nähdessään minut ilman meikkiä, sillä hän möläytti ihan ääneenkin että mä olen todella paljon kauniimpi meikattuna.
Tottahan se. Olen juuri niitä harvakulmakarvaisia läpinäkyväripsisiä suominaisia jotka todellakin tarvitsevat meikkiä näyttääkseen ollenkaan hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 16:23"]
Ainakin miehistä saa kauniita naisia meikillä. Miksei "rumasta" naisestakin.
[/quote]
no ei he varmasti silloin rumia miehiä ole ollut, vaan hyvät piirteet omaavia miehiä :)
[/quote]
Tämä on aivan totta. Kuvitelkaapa vaikka soini naiseksi meikattuna. Halonenkaan ei kovin paljon meikillä kaunistu. Tosin hän on jo lähempnä 70 v joten varsin vetreän näköinen ikäisekseen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:18"]
[/quote]
rumasta ei saa kaunista meikkaamalla. täytyy olla jo valmiiksi kauniit piirteet, joita meikki korostaa. toiset vaan voittavat geenilotossa ja toiset eivät. Eihän huippumallitkaan ole täysin samannäköisiä ilman meikkiä kuin meikin kanssa, vaikka ovat maailman kauneimpia ihmisiä.
[/quote]
Huippumallit maailman kauneimpia ihmisiä? Excuse me? Huippumallit ovat nykyisin aivan rotan näköisiä, sitä rumempia ihmisiä saa oikeasti etsiä. :O
[/quote]
Tuttu tunne. Eräs tapailemani mies yrittää aina vaivihkaa kysellä multa, että meinasitko meikata tänään. Kehuu myös ulkonäköäni silloin kun olen laittautunut. Oon ymmärtänyt, että meikkaamaton naamani ei häntä juuri viehätä ja eipä häntä voi siitä syyttää. Oon väritön Suomi-neito minäkin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuttu tunne. Eräs tapailemani mies yrittää aina vaivihkaa kysellä multa, että meinasitko meikata tänään. Kehuu myös ulkonäköäni silloin kun olen laittautunut. Oon ymmärtänyt, että meikkaamaton naamani ei häntä juuri viehätä ja eipä häntä voi siitä syyttää. Oon väritön Suomi-neito minäkin.
[/quote]
Lainasin väärää. Piti lainata sitä, joka kertoi, että tuttu mies oli järkyttynyt kun näki hänet ilman meikkiä.
yhtä blogia olen lukenut nyt muutaman vuoden ja eilen sitten nähtiin, kun satuin vierailemaan hänen paikkakunnallaan. Kuvissa tyttö on ihan mielettömän kaunis, siis todella kaunis. Hoikka, suuret silmät, tuuheat hiukset, jne.
Aika järkytyksen koin, kun näin sitten tämän tytön. Meikkiä oli kylläkin, mutta vain ripsaria ja kulmat oli värjätty hyvin suttuisesti. Pääkin näytti isolta siinä hoikassa kropassa, joka blogin kuvissa näyttää kivalta ja sopusuhtaiselta. Todellisuudessa sekin oli kuin 12-vuotiaan vartalo.
Se oli kyllä iso järkytys, mutta pääsin siitä ns. nopeasti yli, kun tyttö on kyllä oikeasti yhtä mukava kuin mitä blogi antaa kuvan :)
Pienistä silmistä Suuret:
http://www.makeup.com/wp-content/uploads/2012/07/Makeup.com_Haute_half_7.10.jpg
Mun mies järkyttyy aika usein nähdessään naisia ilman meikkiä. Se johtuu juurikin siitä, että minulla on tummat kulmakarvat ja suht hyvä iho, joten vaikka näytän paremmalta meikissä, niin melko samalta au naturel. "onko Maija sairas?" No ei ole, sillä ei ollut meikkiä.
Joo, mun eksä sanoi kerran että luuli etten käytä paljoa meikkiä, mutta sitten kun näki mut meikittä niin tajusi kuulemma, että käytän paljon meikkiä :D... Ja toinen ex sanoi että näytän todella oudolta ilman ripsiväriä. Mulla kans on sellasia ei-meikkaavia kavereita naisissa, jotka on jos ei luonnon kauniita niin ainakin ei-monstereita. Itse olen monsteri ilman meikkiä. Couperoottinen iho ja vaaleahkot ripset... not nice, not nice at all... Kehtaan nykysin käyttää koiran ulkona ilman että meikkaan, mutta aina toivon, etten rapussa törmää naapureihin... Kauhistuksia on kavereitten kanssa vietetyt mökkiviikobnloput kun pitää saunoa ja naama on kirkuvan punanen 2 tuntia saunan jälkeen, tosi kiva olla siinä, jos on jotain vieraita miehiäkin paikalla. Tai saunoa poikkiksen luona ja ne vanhemmat varmaan järkyttyy kun täysin eri ihminen tulee saunasta kuin ennen saunaa... Ilman meikkivoidetta olen ehkä maailman rumin.
Kieltämättä tosi paljon pystyy tekemään meikillä. Itse oon niitä, joiden ei tarvi varsinaisesti piirteitään muuttaa. Mutta mulla on vaalea (talvella kalpea), couperoottinen iho, aina pari näppyä ja tummankirjavat silmänympärykset. Näytän vaan paljon suttuisemmalta ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
[/quote]
rumasta ei saa kaunista meikkaamalla. täytyy olla jo valmiiksi kauniit piirteet, joita meikki korostaa. toiset vaan voittavat geenilotossa ja toiset eivät. Eihän huippumallitkaan ole täysin samannäköisiä ilman meikkiä kuin meikin kanssa,
vaikka ovat maailman kauneimpia ihmisiä.
Eivät ole kauniita.
Vartalon laihuus kauniiksi sopiva vaatepuuksi.
Paras malli on ns persoonaton, mistä voi taiteilla ihan mitä halutaan.
Malleilla kasvot usein perusrumat.
Tuon tuosta. Tosin en yleensä hengaa suohirviöltä näyttävien naisten kanssa.
Kyllä, monilla on järkyttävän huono iho, kun näkee ilman meikkiä. En tiedä olisiko iho niin huonossa kunnossa, jos eivät meikkaisi jatkuvasti "liikaa". Ei muuten järkytä kenenkään meikkaus tai meikittömyys, mutta se miten toiset kohtelevat ihoaan, sellainen ajattelemattomuus ja tyhmyys.