Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia hengitysuojia pitäisi jakaa vain toimeentulotukiasiakkaille

Vierailija
20.08.2020 |

Marinin hallitus ei kyennyt edes tätä asiaa järjestämään.

Koko kansahan tässä on henkisesti tiukalla ja vielä enemmän tulee pahaa makua suuhun kun huomaa että röyhkeimmät saa ilmaiset maskit, mutta osa ei koska haluavat tulla toimeenomillan ilman toisten veronmaksajien tukea.

Tämä koko hallituksen idea että köyhät saa ilmaiset maskit mitätöityy koska monen viikon laskettu tarve menee päivässä ja ilmeisen väärään osoitteeseen.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa hakea ilmaisen maskin, niin kaipa ne tarpeeseen menevät.

Vierailija
82/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähävarainen yksinhuoltaja mutta ostin kyllä maskeja jonkin verran. Katson muista menoista ja mietin tärkeysjärjestyksessä. Ymmärrän maskien jaon kuitenkin niille joilla oikeasti ei ole niihin varaa. Kerran näin vanhuksen bussissa kuluneissa vaatteissa ja hän laski senttejä 😨 toisessa kädessä lääkeresepti silloin kun vielä niitä oli. Moni vanhus ei edes kehtaa pyytää kuten omat vanhempani pienillä eläkkeillä varmasti saisivat tukia mutta eivät hae. Samoin enoni joka maksoi pienistä rahoistaan äitinsä hautajaiskuluja ja oli tosi tiukilla jonkin aikaa. Nämä avuntarvitsijat pitäisi vain jotenkin saada selville koska sitten on niitä jotka käyttävät näiden mahdollisuuden röyhkeästi. Kerrankin yksi lastensuojelun asiakas nauroi räkä lentäen kuinka heille tulee jouluksi lahjakortit lapsille postissa, kuulemma satasia. Siinä sitten itse mietin että olen kuitenkin onnellisempi kun säästän lapseni lahjaan ja ostan sen rakkaudella kuin että saan ylenmäärin kaikkea tuntemattomilta. Annetaan tuki niille jotka oikeasti sitä tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maskiöyhötyksen saisi työntää romukoppaan. Mulle voi lahjoittaa vaikka kahvipaketteja. Kuonokoppaa en tarvitse. 

Vierailija
84/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri ja osa tt-tuella eläjistä ei käy töissä. Mihin he tarvitsisivat maskeja, kun suositus on joukkoliikenteessä. Töihin menijät niitä maskeja tarvitsee.

Aika paljon on kaikenlaisia pakollisia menoja työttömälläkin ja julkisilla pitää kulkea. Se on katsos tää tehostaminen, joka on vienyt kaikki lähipalvelut kauas. Mutta ei se mitään. Koska meitä ei näemmä lasketa kuuluvaksi kansaan ja halutaan vaan kyykyttää, niin eipä minuakaan kiinnosta panostaa teidän suojaamiseenne. Koska ei ole maskipakkoa, enkä ole maskia mistään saanut niin en sitä myöskään käytä. Minuahan se ei suojaa vaan teitä muita matkustajia.

Vierailija
85/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa hakea ilmaisen maskin, niin kaipa ne tarpeeseen menevät.

Siitä on hyvä rangaista sitten köyhiä ja pienipalkkaisia että varakkaat hakevat köyhille tarkoitetut maskit. Nostetaanko hieman veroja?

Vierailija
86/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on niin että se maski suojaa vain etupäässä muita. Onko siis tyhmää olla antamatta köyhille maskia, koska muuten ne köyhät tartuttaa maskia pitäviin nillittäjiinkin sen koronan.

Maanantai:

Bussi, bussi, juna, spora, kävelin koska ei kiire kotiin päin, juna bussi.

Tiistai:

Bussi, bussi, juna, spora, spora, spora, taas kävellen, juna, bussi.

Keskiviikko:

Bussi, bussi, juna, metro, metro, juna bussi.

Torstai:

Bussi, juna, juna, bussi.

Tässä nyt tähän kulkuneuvot joita olen tähän mennessä tällä viikolla käyttänyt.

Olen töissä 8-16 viisi päivää viikossa ja vaihtelevissa paikoissa. Aika hyvä olen levittämään virusta jos sellaisen saan.

Ei muuten ole ollut maskia tällä viikolla olleenkaan, tilillä noin 6€.

Ei hätää, en mene niitä hakemaan kun kunta jakaa niitä vain kello 8-16. Saa ne tuen saajat hakea sitä varten jos jossain vaiheessa heidän tarvitsee mennä jonnekin.

Vierailija
87/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa keskustellaan veron alennuksista jotta kulutus lähtisi nousuun

Vierailija
88/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa keskustellaan veron alennuksista jotta kulutus lähtisi nousuun

Ruotsia ei kannata tarjota esikuvaksi missään asiassa ainakaan tänä vuonna.

Vierailija
89/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri ja osa tt-tuella eläjistä ei käy töissä. Mihin he tarvitsisivat maskeja, kun suositus on joukkoliikenteessä. Töihin menijät niitä maskeja tarvitsee.

Aika paljon on kaikenlaisia pakollisia menoja työttömälläkin ja julkisilla pitää kulkea. Se on katsos tää tehostaminen, joka on vienyt kaikki lähipalvelut kauas. Mutta ei se mitään. Koska meitä ei näemmä lasketa kuuluvaksi kansaan ja halutaan vaan kyykyttää, niin eipä minuakaan kiinnosta panostaa teidän suojaamiseenne. Koska ei ole maskipakkoa, enkä ole maskia mistään saanut niin en sitä myöskään käytä. Minuahan se ei suojaa vaan teitä muita matkustajia.

Kuka sinua ei laske kuuluvaksi. Mene hakemaan niitä sieltä missä kuntasi jakaa. Sieltä samasta paikasta kun jokainen saa hakea vaikka ap toivoisi ettei kaikki vähävaraiset niitä saisi.

Vierailija
90/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikki itselleen hae, vaan iäkkäille vanhemmilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi