Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia hengitysuojia pitäisi jakaa vain toimeentulotukiasiakkaille

Vierailija
20.08.2020 |

Marinin hallitus ei kyennyt edes tätä asiaa järjestämään.

Koko kansahan tässä on henkisesti tiukalla ja vielä enemmän tulee pahaa makua suuhun kun huomaa että röyhkeimmät saa ilmaiset maskit, mutta osa ei koska haluavat tulla toimeenomillan ilman toisten veronmaksajien tukea.

Tämä koko hallituksen idea että köyhät saa ilmaiset maskit mitätöityy koska monen viikon laskettu tarve menee päivässä ja ilmeisen väärään osoitteeseen.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten maksettaisiin jättisummia siitä työajasta joka sossuilta menee asioiden näpertämiseen ja maskien saaminen venyisi entisestään.

Kateus on näköjään sairaus.

Miten sinä nyt sitten järjestäisit sen että hallituksen linjauksen mukaan vähävaraiset saavat ilmaiset maskit?

Kuopiossa maskit meni päivässä. Saiko nyt kaikki vähävaraiset maskinsa?

Jakajathan laskivat että määrä olisi riittänyt pidempään mutta meni päivässä, ja he kai suurinpiirtein tietävät Kuopion vähävaraisten määrän.

ap

Miten voisivat tietää vähävaraisten määrän? Tt-tukiasiakkaiden määrän korkeintaan ja se ei ole sama.

Jos hakee tt-tukea on vähävarainen. Tuo kattaa ylivoimaisesti isoimman osan jotka oikeasti ovat vähävaraisia ja joilla ei ole varaa maskiin. Sitten esim jonkun puolison siivellä elävä, voi toki olla itse vähävarainen eikä ole varaa maskiin, muttei saa toimeentulotukea. 

T. eri

Tässä taas yksi kuplassaan elävä, joka kuvittelee Suomessa kaikkien olevan kykeneviä tappelemaan niistä tuista jotka heille kuuluu. Hienosti on oikeistopropaganda purrut kansaan. 

Miksi sitten kuvittelet niin? Taidat kuvitella muutenkin kaiken ainakin viestistäsi päätellen.

Vierailija
42/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on tieto,  että työssäkävijä saa vähentää verotuksessa tyämatkoilla käytettyjen maskien kulut tai siis ne voi laittaa tulonhankintakuluihin. Ei kannata mennä hamstraamaan vähävaraisille tarkoitettuja maskeja.

Ei se veroista vähentäminen niin toimi että saa koko summan takaisin. Yleinen uskomus kyllä suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toimeentulotukiasiakas ja vain muutama viikko sitten ajoin lainassa olleella uudella volvolla. Siksi tuo juttu volvolla maskeja hakemaan tulleesta on mielestäni jotenkin käsittämättömät mittasuhteet saanut asia.

Kuka maksoi bensat?

Varmaan sama, joka maksoi vähävaraisen kaljat, tupakat tai lottoamisen?

Kela? Sehän on valintakysymys, käyttääkö köyhä tukensa auton ylläpitoon vai päihteilyyn tai muihin harrastuksiin. Kyllä monella tt-tuki asiakkaalla auto on.

Järkyttävää huomata, kuinka näköjään toimeentulotukiasiakkaat ja muut köyhät kadehtivat ja kyttäävät toisiaan.

Jos on 2 ihmistä joilla samat tuet, mutta toinen käyttää ylimääräisen rahan autoon ja toinen päihteisiin tai muuhun turhaan, niin tämän muuhun rahansa käyttävän mielestä autonomistajalla ei ole oikeutta maskeihin, koska on rahaa bensaan? Siis Anteeksi mitä? :D

Anteeksi kuinka? On YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa, mutta silti nostaa tukia. Nyt en ymmärrä.

Vierailija
44/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toimeentulotukiasiakas ja vain muutama viikko sitten ajoin lainassa olleella uudella volvolla. Siksi tuo juttu volvolla maskeja hakemaan tulleesta on mielestäni jotenkin käsittämättömät mittasuhteet saanut asia.

Kuka maksoi bensat?

Kela? Sehän on valintakysymys, käyttääkö köyhä tukensa auton ylläpitoon vai päihteilyyn tai muihin harrastuksiin. Kyllä monella tt-tuki asiakkaalla auto on.

485 euroa kuukaudessa ei kovin hääppöinen valintakysymys ole. Esim auto kun hajoaa et sitä voi korjauttaa auton katsastaminen vie sinut vararikkoon sen kuun ajaksi. Jos se ei mene läpi niin se kumuloituu jne jne. Todella monella toimeentulotuen asiakkaalla ei ole autoa tästä syystä. Vähemmän ongelmia vähemmän kuluja vähemmän stressiä. 

Joku täällä taas kuvittelee(tuo jonka viestiin vastasit), että tuolla summalla saa mitä vaan timantteja ja elää herroiksi. 

Ei ehkä isoissa kaupungeissa ole, koska sille ei ole tarvetta, mutta maaseudulla köyhilläkin on monesti autot.

Vierailija
45/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa voi lainata tai saada kyydin. Luultavasti kyydillä tullut, koska ei uskaltanut ilman maskia matkustaa julkisilla.

Vierailija
46/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Ja sitten on monia jotka ei saa tt-tukea eikä ole varaa autoon.

Vierailija
47/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukiasiakkaissa on monta työstäkieltäytyjää

Zinc

Miten he menisivät työkkärin asiakkaiden edelle, jotka sentään yrittävät hoitaa asiansa ?

Tästä mä olen tässä yhteiskunnassa aivan eri mieltä. Mitä huonommin ITSE hoidat omat asiasi, sen paremmin palkitaan ..

Mahdatko itsekään uskoa mantraasi?

Tai, jos uskot, mutta siitä huolimatta yrität hoitaa asioitasi, on pakko kysyä, että miksi?

Mikset vain lyö läskiksi, jos sillä kerran menestyy paremmin?

Vierailija
48/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Järkyttävää huomata, kuinka näköjään toimeentulotukiasiakkaat ja muut köyhät kadehtivat ja kyttäävät toisiaan.

Jos on 2 ihmistä joilla samat tuet, mutta toinen käyttää ylimääräisen rahan autoon ja toinen päihteisiin tai muuhun turhaan, niin tämän muuhun rahansa käyttävän mielestä autonomistajalla ei ole oikeutta maskeihin, koska on rahaa bensaan? Siis Anteeksi mitä? :D

Anteeksi kuinka? On YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa, mutta silti nostaa tukia. Nyt en ymmärrä.

Siis TUISTA jääneet ylimääräiset rahat. Esim. toimeentulotuella elävällehän on laskettu jäävän 300-500 € rahaa laskuihin, ruokaan, vaatteisiin yms. kuukaudessa. Ja se on jokaisen oma valinta, miten sen ”ylimääräisen” käyttää ja tässä on hyvin suuria, yksilökohtaisia eroja. Ihmisillä kun on erisuuruisia laskuja ja juoma/ruokakuluja jne. Joko ymmärsit?

Vierailija
49/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on tieto,  että työssäkävijä saa vähentää verotuksessa tyämatkoilla käytettyjen maskien kulut tai siis ne voi laittaa tulonhankintakuluihin. Ei kannata mennä hamstraamaan vähävaraisille tarkoitettuja maskeja.

Auttaa paljon saada verotuksessa takaisin kun ei ole varaa ostaa niitä nyt. En mene hamstraamaan mutta hakemaan omani.

T. Matalapalkka-alalla.

Vierailija
50/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä hassua, että ne jotka joutuvat käyttämään rahansa töissä käymiseen joutuvat itse myös maskit maksamaan. Samalla ne henkilöt, jotka eivät käy töissä tai opiskele hakevat kilvan maskeja. Kummalla ryhmällä on suurempi mahdollisuus välttää liikkumista ja kumpi yhteiskunnan pyörittämiseen.

Vierailija
51/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kuka maksoi bensat on olennainen kysymys. Hän ei ilmoittanut menneensä autolla kännissä spadduhuulessa ja lottovetämässä joten se ei tähän kuulu. Silloin jos on varaa ostella bensaa on varaa myös ostaa maskeja. 

Eli maskit eivät periaatteessa kuuluisi kellekään suomen kansalaiselle, joska jos ”köyhyydestä” huolimatta on rahaa asiaan x, on varaa myös maskeihin? Jos on varaa kaljaan ja tupakkaan, vaatteisiin, muihin tavaroihin, on varaa myös maskeihin?

Pitkälti noin. Eli jos on rahaa kaljaan, tupakkaan, viinaan, huvitteluun ym. ym., ei tarvitse ilmaisia maskeja! Piste.

Kyllä periaatteessa noin tietyin marginaalein, tosin jospa katsoisit mistä tekijöistä toimeentulotuki määräytyy, niin voisit aikuisten oikeasti keskustella siitä kehyksestä ja ymmärtää sitä mistä tässä puhutaan. Eikä tarvitisi pelkästään vain keskittyä rankaisemaan työtöntä kaiket päivät, keinoilla millä hyvänsä.

Vierailija
52/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kuka maksoi bensat on olennainen kysymys. Hän ei ilmoittanut menneensä autolla kännissä spadduhuulessa ja lottovetämässä joten se ei tähän kuulu. Silloin jos on varaa ostella bensaa on varaa myös ostaa maskeja. 

Eli maskit eivät periaatteessa kuuluisi kellekään suomen kansalaiselle, joska jos ”köyhyydestä” huolimatta on rahaa asiaan x, on varaa myös maskeihin? Jos on varaa kaljaan ja tupakkaan, vaatteisiin, muihin tavaroihin, on varaa myös maskeihin?

Pitkälti noin. Eli jos on rahaa kaljaan, tupakkaan, viinaan, huvitteluun ym. ym., ei tarvitse ilmaisia maskeja! Piste.

Kyllä periaatteessa noin tietyin marginaalein, tosin jospa katsoisit mistä tekijöistä toimeentulotuki määräytyy, niin voisit aikuisten oikeasti keskustella siitä kehyksestä ja ymmärtää sitä mistä tässä puhutaan. Eikä tarvitisi pelkästään vain keskittyä rankaisemaan työtöntä kaiket päivät, keinoilla millä hyvänsä.

Aloitus lähti työssäkäyvien rankaisemisesta.

Vierailija
53/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä hassua, että ne jotka joutuvat käyttämään rahansa töissä käymiseen joutuvat itse myös maskit maksamaan. Samalla ne henkilöt, jotka eivät käy töissä tai opiskele hakevat kilvan maskeja. Kummalla ryhmällä on suurempi mahdollisuus välttää liikkumista ja kumpi yhteiskunnan pyörittämiseen.

Mitä jos sellainen jolla ei ole maskiin varaa onkin pakotettu liikkumaan julkisilla esim koronatestaukseen oireiden takia? Ei sillä että olisikin voinut välttää tarpeetonta liikkumista. Työpaikallaolijoilla on työterveyslääkärit jne edut.

Mistä lähtien työtön esitetään hyötyjäksi täällä ja työläinen esittää itsensä marttyyriksi jonka tarkoitus on esittää vähäosainen voittajaksi, vaikka hän itse on monella muotoa sellainen tähän toiseen verrattuna.

Vierailija
54/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sellainen jolla ei ole maskiin varaa onkin pakotettu liikkumaan julkisilla esim koronatestaukseen oireiden takia? Ei sillä että olisikin voinut välttää tarpeetonta liikkumista. Työpaikallaolijoilla on työterveyslääkärit jne edut.

Mistä lähtien työtön esitetään hyötyjäksi täällä ja työläinen esittää itsensä marttyyriksi jonka tarkoitus on esittää vähäosainen voittajaksi, vaikka hän itse on monella muotoa sellainen tähän toiseen verrattuna.

Tekee sen maskin itse. Ja missä se sen koronan saisi?

Vierailija
55/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työmarkkinatuella tms. oleva saa vähemmän rahaa kuin toimeentulotuen asiakas. Toimeentulotukea saavillehan annetaan rahaa milloin mihinkin hankintoihin ja hammashoitoihin, silmälaseihin jms.

Vierailija
56/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin voi mennä, kuin ap kirjoittaa.

Monetkaan pieneläkeläiset vanhemmat ihmiset eivät saa toimeentulotukea.

He sinnittelevät pienillä menoilla ja tuloilla, ovat lisäksi usein monisairaita.

He joutuvat käyttämään pakosta julkista liikennettä asiodensa hoitamiseen.

Miten kummassa he eivät olisi oikeutettuja saamaan ilmaisia maskeja?

Mutta totta on, että monet hyvin toimeentulevat ihmiset ovat tosi ahneita ja käyttävät hyväksi kaiken mitä ilmaiseksi saada voi.   Aivan varmasti näitä ihmisiä käy hakemassa ilmaiset maskit, tämä juttu on nähty jo monia kertoja ruuanjakelussa.

Vierailija
57/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten maksettaisiin jättisummia siitä työajasta joka sossuilta menee asioiden näpertämiseen ja maskien saaminen venyisi entisestään.

Kateus on näköjään sairaus.

Miten sinä nyt sitten järjestäisit sen että hallituksen linjauksen mukaan vähävaraiset saavat ilmaiset maskit?

Kuopiossa maskit meni päivässä. Saiko nyt kaikki vähävaraiset maskinsa?

Jakajathan laskivat että määrä olisi riittänyt pidempään mutta meni päivässä, ja he kai suurinpiirtein tietävät Kuopion vähävaraisten määrän.

ap

Miten voisivat tietää vähävaraisten määrän? Tt-tukiasiakkaiden määrän korkeintaan ja se ei ole sama.

Jos hakee tt-tukea on vähävarainen. Tuo kattaa ylivoimaisesti isoimman osan jotka oikeasti ovat vähävaraisia ja joilla ei ole varaa maskiin. Sitten esim jonkun puolison siivellä elävä, voi toki olla itse vähävarainen eikä ole varaa maskiin, muttei saa toimeentulotukea. 

T. eri

Jos asutaan yhdessä perheenä ja puoliso on työtön ja saa työttömyystukea, ei hänellä ole mitään oikeutta tt-tukeen, jos puoliso saa palkkaa. Mitä siivellä elämistä se on? Tällöin perhe jakaa varansa, toinen palkkansa ja toinen työttömyystukensa.

Esimerkkinä meilllä oli näin yhdessä elämän vaiheessa, kun mies oli työttömänä ja itse sain palkkaa käteen verojen jälkeen n. 1800€ ja mies sai käteen sen n. 700€. Perheessä yksi lapsi. Asumistukea ei saa. Tulomme ovat ehkä noin 200€ enemmän kuin olisi saman kokoisella tt-asiakasperheellä. Eli toki tuolla 200€ voisi ostella maskeja tai sitten se menee ihan perus sähkö-, lääkäri-, ym maksuihin, jotka tt-asikkaalle maksetaan perusosan lisäksi.

Tämä nyt vaan huomioksi kaikille, että ihan tavalliset perheetkin voivat olla vähävaraisia (jossain elämänsä vaiheessa) vaikka mihinkään tukiin ei olisikaan oikeutta. Asumistuen määrä taas riippuu paikkakunnan yleisestä vuokrahintatasosta. Esim Helsingissä voi olla oikeutettu asumistukeen, mutta jossain pikkupaikkakunnalla ei.

Vierailija
58/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee sen maskin itse. Ja missä se sen koronan saisi?

Trolololololo.

Vierailija
59/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos kuuluu työterveyden piiriin niin saa mennä koronatestiin ilman maskia ja vaikka matkustaa kaikki työmatkat maskitta.

Mikä siinä on vaikea ymmärtää että Suomessa on paljon töissä käyviä vähävaraisia?

Vierailija
60/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työmarkkinatuella tms. oleva saa vähemmän rahaa kuin toimeentulotuen asiakas. Toimeentulotukea saavillehan annetaan rahaa milloin mihinkin hankintoihin ja hammashoitoihin, silmälaseihin jms.

Ovat nyt myös saamassa rahaa koronan aiheuttamiin kuluihin kuten vaikka maskeihin. Sitä ei anneta muille kuin ttt asiakkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi