Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia hengitysuojia pitäisi jakaa vain toimeentulotukiasiakkaille

Vierailija
20.08.2020 |

Marinin hallitus ei kyennyt edes tätä asiaa järjestämään.

Koko kansahan tässä on henkisesti tiukalla ja vielä enemmän tulee pahaa makua suuhun kun huomaa että röyhkeimmät saa ilmaiset maskit, mutta osa ei koska haluavat tulla toimeenomillan ilman toisten veronmaksajien tukea.

Tämä koko hallituksen idea että köyhät saa ilmaiset maskit mitätöityy koska monen viikon laskettu tarve menee päivässä ja ilmeisen väärään osoitteeseen.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoittamalla suojat vain tt-asiakkaille pois suljetaan ne, jotka ovat muilla tuilla tai matalapalkkaisessa työssä. On myös ihmisiä, jotka eivät kehtaa hakea tt-tukea vaikka sitä tarvitsisivat.

Minä tiedän tt-asiakkaitakin, jotka eivät tarvitsisi ylipäänsä edes sitä toimeentulotukea. Terveitä työkykyisiä nuorukaisia, joita vaan ei työnteko kiinnosta. Yhdelläkin rahat ovat toisella tilillä jemmassa (on paljon!) ja omalla nimellä olevalle tilille tulee vain se tt-tuki. 

Eikös sen tt-tuen pitäisi olla viimeinen keino, hätäapu rahattomalle?Tuntemillani tapauksilla se on yli 15-vuotinen elämäntapa. Kaikki maksetaan terveille ihmisille. 

Tt-tuki on viimeinen apu mitä haetaan. Tuo jos on jemma tili, jolla on rahaa on petos. Sosiaaliturvan väärinkäytön epäilystä on velvollisuus tehdä rikosilmoitus poliisille.

Vierailija
22/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toimeentulotukiasiakas ja vain muutama viikko sitten ajoin lainassa olleella uudella volvolla. Siksi tuo juttu volvolla maskeja hakemaan tulleesta on mielestäni jotenkin käsittämättömät mittasuhteet saanut asia.

Odotus tuntuu olevan että köyhyys näkyy jo ulkomuodosta ja vaatetuksesta. Miksi?

Kumma juttu, kun olin itse vähissä varoissa aikoinaan, pidin aina huolta että olin tyylikäs ja huoliteltu. Ei siihen paljon rahaa tarvittu, vaivannäköä kyllä jonkun verran.

Nyt kun olen varoissani, on hyvä vakityö jne., voin mennä suunnilleen reikäisessä pyjamassa ja tukka pystyssä kylille. Koska tuntuu, että ei tarvitse todistaa mitään kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten maksettaisiin jättisummia siitä työajasta joka sossuilta menee asioiden näpertämiseen ja maskien saaminen venyisi entisestään.

Kateus on näköjään sairaus.

Miten sinä nyt sitten järjestäisit sen että hallituksen linjauksen mukaan vähävaraiset saavat ilmaiset maskit?

Kuopiossa maskit meni päivässä. Saiko nyt kaikki vähävaraiset maskinsa?

Jakajathan laskivat että määrä olisi riittänyt pidempään mutta meni päivässä, ja he kai suurinpiirtein tietävät Kuopion vähävaraisten määrän.

ap

Miten voisivat tietää vähävaraisten määrän? Tt-tukiasiakkaiden määrän korkeintaan ja se ei ole sama.

Jos hakee tt-tukea on vähävarainen. Tuo kattaa ylivoimaisesti isoimman osan jotka oikeasti ovat vähävaraisia ja joilla ei ole varaa maskiin. Sitten esim jonkun puolison siivellä elävä, voi toki olla itse vähävarainen eikä ole varaa maskiin, muttei saa toimeentulotukea. 

T. eri

Ja sitten Suomessa on paljon ihmisiä jotka ovat vähävaraisia vaikka käyvät töissä. Ja nuo jotka jäivät juuri työttömiksi mutta eivät tt-tukea saa. Katsoisivat mielummin ne jotka saavat asumistukea, nämä ovat ihmisiä jotka eivät pysty omaa elämistään kustantamaan, antaisi todellisemman luvun kuin ttt.

Vierailija
24/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamalaa kateutta vähävaraisia kohtaan ☹ Tampereellakin jaettiin oikein kokonaista 4 (!!!!) kpl vanhentuneita maskeja ja sekin on nyt kamalan katkeruuden paikka joillekin. Kuinka te, ap ja kaltaisensa, kehtaatte???

Vierailija
25/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toimeentulotukiasiakas ja vain muutama viikko sitten ajoin lainassa olleella uudella volvolla. Siksi tuo juttu volvolla maskeja hakemaan tulleesta on mielestäni jotenkin käsittämättömät mittasuhteet saanut asia.

Kuka maksoi bensat?

Vierailija
26/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori esimerkiksi ei ole tt-asiakas, mutta on silti vähäosainen, mm siksi että juuri heidän työpaikkansa menivät ekana.

Itse tein nuorena kahta työtä ja selvisin nippa nappa, mutta mitään maskeja en kyllä enää kello 6.30 - 22 työpäivän päälle kuutena päivänä viikossa en olsii jaksanut ommella.

Vierailija
27/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten maksettaisiin jättisummia siitä työajasta joka sossuilta menee asioiden näpertämiseen ja maskien saaminen venyisi entisestään.

Miten sinä nyt sitten järjestäisit sen että hallituksen linjauksen mukaan vähävaraiset saavat ilmaiset maskit?

Jakajathan laskivat että määrä olisi riittänyt pidempään mutta meni päivässä, ja he kai suurinpiirtein tietävät Kuopion vähävaraisten määrän.

ap

Miten voisivat tietää vähävaraisten määrän? Tt-tukiasiakkaiden määrän korkeintaan ja se ei ole sama.

Jos hakee tt-tukea on vähävarainen. Tuo kattaa ylivoimaisesti isoimman osan jotka oikeasti ovat vähävaraisia ja joilla ei ole varaa maskiin. Sitten esim jonkun puolison siivellä elävä, voi toki olla itse vähävarainen eikä ole varaa maskiin, muttei saa toimeentulotukea. 

T. eri

Ja sitten Suomessa on paljon ihmisiä jotka ovat vähävaraisia vaikka käyvät töissä. Ja nuo jotka jäivät juuri työttömiksi mutta eivät tt-tukea saa. Katsoisivat mielummin ne jotka saavat asumistukea, nämä ovat ihmisiä jotka eivät pysty omaa elämistään kustantamaan, antaisi todellisemman luvun kuin ttt.

Asumistukea voi saada vaikka tienaisi 3000€ kk, jos on yksinhuoltaja. Hän ei kuitenkaan tarvitse ilmaisia maskeja kuten tt tuki asiaksas. Asumistuki ei kerro mitään. 

Vierailija
28/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Varmaan sama, joka maksoi vähävaraisen kaljat, tupakat tai lottoamisen?

Vierailija
29/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kuka maksoi bensat on olennainen kysymys. Hän ei ilmoittanut menneensä autolla kännissä spadduhuulessa ja lottovetämässä joten se ei tähän kuulu. Silloin jos on varaa ostella bensaa on varaa myös ostaa maskeja. 

Vierailija
30/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kela? Sehän on valintakysymys, käyttääkö köyhä tukensa auton ylläpitoon vai päihteilyyn tai muihin harrastuksiin. Kyllä monella tt-tuki asiakkaalla auto on.

Vierailija
31/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen on sika. Suomessa on paljon ihmisiä jotka eivät ansaitse yhteiskuntaa, kun vihaavat ihmisiä ja kiusaavat vähävaraisia. 

Vierailija
32/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on valmis maksamaan satasen siitä, että naapuri ei saa viittäkymppiä.

Tai kehittämään monimutkaisia valvonta- ja tarkastusjärjestelmiä, että vääränlainen köyhä ei saisi euron maskia.

Vierailija
33/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kuka maksoi bensat on olennainen kysymys. Hän ei ilmoittanut menneensä autolla kännissä spadduhuulessa ja lottovetämässä joten se ei tähän kuulu. Silloin jos on varaa ostella bensaa on varaa myös ostaa maskeja. 

Eli maskit eivät periaatteessa kuuluisi kellekään suomen kansalaiselle, joska jos ”köyhyydestä” huolimatta on rahaa asiaan x, on varaa myös maskeihin? Jos on varaa kaljaan ja tupakkaan, vaatteisiin, muihin tavaroihin, on varaa myös maskeihin?

Vierailija
34/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

T. eri

Tässä taas yksi kuplassaan elävä, joka kuvittelee Suomessa kaikkien olevan kykeneviä tappelemaan niistä tuista jotka heille kuuluu. Hienosti on oikeistopropaganda purrut kansaan. 

Vierailija
35/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

T. eri

Sehän on sen maksajan asia haluaako elättää jotakuta siivellään. Mitä se kenellekään kuuluu. Parisuhteessa elävien tulot/ansiot yleensäkin lasketaan yhteen ja niin pitääkin. Olisihan aivan posketonta, jos toisella olisi omaisuutta/varallisuutta vaikka kuinka ja kumppani saisi toimeentulotukea, kun ei ole töissä. Valoja päälle nyt! Toki mä tiedän, että tuollaisia pummejakin on, jotka oikeesti jollain konstilla saavat tukia...

Vierailija
36/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo progressiivinen verotus. Miksi taas uusi tulonsiirto jo ennestään kestämättömän tilanteen lisäksi?

Eikö köyhille mikään riitä?

Vierailija
37/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Kela? Sehän on valintakysymys, käyttääkö köyhä tukensa auton ylläpitoon vai päihteilyyn tai muihin harrastuksiin. Kyllä monella tt-tuki asiakkaalla auto on.

485 euroa kuukaudessa ei kovin hääppöinen valintakysymys ole. Esim auto kun hajoaa et sitä voi korjauttaa auton katsastaminen vie sinut vararikkoon sen kuun ajaksi. Jos se ei mene läpi niin se kumuloituu jne jne. Todella monella toimeentulotuen asiakkaalla ei ole autoa tästä syystä. Vähemmän ongelmia vähemmän kuluja vähemmän stressiä. 

Joku täällä taas kuvittelee(tuo jonka viestiin vastasit), että tuolla summalla saa mitä vaan timantteja ja elää herroiksi. 

Vierailija
38/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on tieto,  että työssäkävijä saa vähentää verotuksessa tyämatkoilla käytettyjen maskien kulut tai siis ne voi laittaa tulonhankintakuluihin. Ei kannata mennä hamstraamaan vähävaraisille tarkoitettuja maskeja.

Vierailija
39/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Järkyttävää huomata, kuinka näköjään toimeentulotukiasiakkaat ja muut köyhät kadehtivat ja kyttäävät toisiaan.

Jos on 2 ihmistä joilla samat tuet, mutta toinen käyttää ylimääräisen rahan autoon ja toinen päihteisiin tai muuhun turhaan, niin tämän muuhun rahansa käyttävän mielestä autonomistajalla ei ole oikeutta maskeihin, koska on rahaa bensaan? Siis Anteeksi mitä? :D

Vierailija
40/90 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi bensat?

Eli maskit eivät periaatteessa kuuluisi kellekään suomen kansalaiselle, joska jos ”köyhyydestä” huolimatta on rahaa asiaan x, on varaa myös maskeihin? Jos on varaa kaljaan ja tupakkaan, vaatteisiin, muihin tavaroihin, on varaa myös maskeihin?

Pitkälti noin. Eli jos on rahaa kaljaan, tupakkaan, viinaan, huvitteluun ym. ym., ei tarvitse ilmaisia maskeja! Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän