Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu työttömän työnhakijan työnhakukurssille, en voi kuin nauraa

Vierailija
30.08.2013 |

Olen nimittäin itse opettajan sijaisena vetänyt näitä kursseja. Kyllästyin pyörimään sijaisuudesta toiseen ja ilmoittauduin työttömäksi, kunnes saan jostain opettajanviran.

Tämä on naurettavaa. Miksi mun pitää istua tällaisella kurssilla? Miksei ne anna mulle työpaikkaa, jossa voisin itse opettaa tällaista kurssia? Eikö se olisi yhteiskunnan kannalta järkevämpää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä, että ne yltiopositiiviset viisastelijat eli työnhakukurssien opettajat joutuvat nielemään omaa lääkettään ja kokemaan ihan omakohtaisesti kuinka turhauttavaa sellaiselle kurssille pakko-osallistuminen on.

Vierailija
2/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut määrättiin työnhakukurssille, vaikka minulla oli tuolloin kaksi osa-aikaista työpaikkaa. Viidestä koulutuspäivästä osallistuin kahteen, loput kolme jätin välistä juurikin töiden vuoksi. Työkkärin logiikka......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han on nyt omasta tahdostaan työtön, koska ei halua enää tehdä sijaisuuksia. Hänella on mahdollisuus hakea / mennä töihin jos yhteiskunnan tarjoamat palvelut eivät kiinnosta. Missä nyt on kaikki ne mun verovaroilla et kotona lusmuile -huutelijat.

Vierailija
4/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin keskusteluihin löytyykin niitä jotka on parempia kuin kouluttajat, mutta silti ne on työttömiä eikä kouluttamassa muita...

Vierailija
5/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:19"]

Aineyhdistelmäsi on vähän outo, ap. Historian ja yhteiskunnallisten aineiden opettajille ei taida ainakaan vakinaisia virkoja paljon olla, ei ainakaan jos ei suostu muuttamaan työn perässä. Englannin opettajille nyt luulisi olevan töitä tarjolla, jos ei yleisopetuksen puolella, niin esim. kansalaisopistossa. Kotiin työkkäri ei tule tarjoamaan töitä, vaan itse on haettava ilmoitukset ja täytettävä hakemus. Sijaisuuksiakin löytyy läpi vuoden. Ei kai sinulle tarvitsisi edes mainita, että selaa mol.fi-sivuja, mutta sanoinpa nyt kuitenkin. Onnea matkaan!  

[/quote]

Hehehe, ap sanoo tehneensä sijaisuuksia vuosikausia, olevansa kypsynyt niihin ja silti saa neuvoja,miten haetaan sijaisuuksia....

[/quote]

Minusta ap teki tyhmästi, kun jättäytyi työttömäksi. Moni tekee pätkätöitä nykyään! Ja etkö tiedä, että työssä olevan on helpompi saada uusi työ kuin työttömän?

Vierailija
6/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:49"]

Ap:han on nyt omasta tahdostaan työtön, koska ei halua enää tehdä sijaisuuksia. Hänella on mahdollisuus hakea / mennä töihin jos yhteiskunnan tarjoamat palvelut eivät kiinnosta. Missä nyt on kaikki ne mun verovaroilla et kotona lusmuile -huutelijat.

[/quote]

Samaa mietin!

Vierailija
7/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
8/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:13"]

Minut määrättiin työnhakukurssille, vaikka minulla oli tuolloin kaksi osa-aikaista työpaikkaa. Viidestä koulutuspäivästä osallistuin kahteen, loput kolme jätin välistä juurikin töiden vuoksi. Työkkärin logiikka......

[/quote]

Loogista, koska olit työttömänä työnhakijana. Miksi ylipäätään olit työkkärin asiakas, jos sinulla oli 2 työpaikkaa?

Vierailija
9/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä joudun käymään tuon saman, identtisen kurssin jostain syystä uudestaan. :D Kävin sen jo kaksi kuukautta sitten, tässä kuussa taas, koska ei mulle ilmeisesti muutakaan pilipalikurssia ole.

Vierailija
10/31 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on outo aineyhdistelmä. Opiskele jokin toinen kieli englannin kaveriksi tai toinen reaaliaine historian kaveriksi. Näin vakituisen työn saanti helpottuu.

Yliopistoihin soisi tulevan jonkinlaista työelämään tähtäävää ohjausta, ettei opiskelijat opiskele ihan mitä tahansa aineyhdistelmiä. Luulisi yliopistojakin kiinnostavan opiskelijoiden työllistyminen.

Vierailija
11/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan arpa jolla ihmiset noille laitetaan, samoiten ne kehotukset hakea tiettyä paikkaa on ihan nopalla heitettyjä.

Itse kun olin työttömänä niin täysin minulle sopivia paikkoja oli auki 3, juuri sellaista osaamista jota minulal on, hain tietenkin näihin kaikkiin ja lopulta pääsinkin yhteen. Työkkäri taas "pakotti" samaan aikaan minut hakemaan sellaiseen paikkaan johon kuka vain muukin olisi voinut hakea, siis ei tarvittu edes alan koulutusta siihen.

Vierailija
12/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä turhia ne kurssit on muillekkin, myös sinun vetämänä.

Vierailija
13/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onkin, en mä sitä sano.

Surkuhupaisinta tässä on se, että tuo kurssi on samassa oppilaitoksessa, jossa itsekin noita kursseja tein. Opetin siellä välillä myös enkunopen sijaisena. Kun pidin tunnin työnhausta ulkomailla/englanniksi, niin ne oppilaat sanoi, että se mun yksi 3 h työnhakukoulutus oli paljon hyödyllisempi, kuin tuon työnhakukurssiopen 30 tunnin työnhakukoulutus. :D

Ihan uteliaisuudesta menen kyllä katsomaan, mitä siellä tehdään. Ja taatusti, jos mulla on ajatuksia, tuon ne julki, että miten VOITAISIIN tehdä. Eiköhän se aika sielläkin kulu. Otan tabletin mukaan ja luen vaikka kirjaa, jos se kurssi on yhtä tyhjän kanssa.

Mutta onhan se nyt naurettavaa laittaa työnhakukurssille ihminen, joka voisi niitä itsekin opettaa.

Vierailija
14/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, kun sun oma työnhaku ei ole tuottanut tulosta, niin miten pätevä sä oikeasti olet ollut näitä kurssseja vetämään, vai oletko tullut puhuneeksi ihan puuta heinää, kun ei omista opeistasi ole ollut iloa?

Vierailija
15/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:09"]

Tuota, kun sun oma työnhaku ei ole tuottanut tulosta, niin miten pätevä sä oikeasti olet ollut näitä kurssseja vetämään, vai oletko tullut puhuneeksi ihan puuta heinää, kun ei omista opeistasi ole ollut iloa?

[/quote]

Hyvä pointti. :) Niitä vapaita opettajan virkoja ei vain ole ollut. Ja jos on ollut, niin yleensä siinä koulussa on joku ollut jo pitkään sijaisena opettamassa sitä ainetta ja hänet palkataan virkaan ensisijaisesti. Ei ole mun kohdalle vaan sattunut sitä lottovoittoa, että saisin viran. Ja nyt 8 vuotta sijaisuuksia tehneenä olen niihin kurkkuani myöten täynnä.

Teen mielelläni opettajan työtä tai mitä muuta työtä tahansa, kunhan saan toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen täysillä viikkotunneilla. Eikä aina jotain pätkää ja sijaisuutta.

Ehkä mä sitten olen huono työnhakija, kun en ole saanut pysyvää työpaikkaa... No, kuka tietää, ehkä mä opin jotain oleellista tuolla kurssilla ja saan heti sen päätyttyä sopivan opettajan viran! Sitä vartenhan niitä kursseja on, eikö?

Ja jos en sitten työllisty kurssin jälkeen - niin onko se opettaja sitten epäpätevä?

Vierailija
16/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:09"]

[/quote]

Minä olen hakenut kahta samantyyppistä työpaikkaa täsmälleen samalla hakemuksella, kummassakin pääsin haastatteluun, kummassakin jäin kakkoseksi. Toiseen haluttiin selvästi nuorempi, toisessa valittu oli koulutuksen puolesta pätevämpi. Mutta toinen haastattelija kehui persoonallista hakemustani, toinen sanoi sitä kummalliseksi ja ei kuulemma ensin meinannut kutsua edes haastatteluun, mutta CV:n perusteella kutsui. 

Elämä on tuuripeliä, joskus olen saanut hakemani paikan, joskus en. Olen käynyt työnhakukurssin, jossa väittelin vetäjän kanssa. Mielestäni vetäjä antoi vanhanaikaisia neuvoja, sellaisia, joilla haettiin töitä 70-luvulla. Mutta hän olikin itse hakenut töitä viimeksi silloin ja pysynyt sen jälkeen samassa paikassa. 

Vierailija
17/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne cv:tä vääntämään ja eikö niihin kuulu aina myös työharjoittelu, pääset kokeilemaan sitäkin riemua. Sillähän saa sormet, eikun siis jalan oven väliin työpaikkoihin.

Vierailija
18/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:25"]

No sinne cv:tä vääntämään ja eikö niihin kuulu aina myös työharjoittelu, pääset kokeilemaan sitäkin riemua. Sillähän saa sormet, eikun siis jalan oven väliin työpaikkoihin.

[/quote]

Mulla on jo monta eri tavalla väännettyä cv:tä valmiina eri työpaikkoihin. Ehkä saan palautetta siitä, miten niistä saisi parempia?

Työharjoittelua olen sijaisena jo aika paljon tehnyt. Menenkö nyt sitten ilmaiseksi johonkin kouluun opettamaan? Vai pääsenkö työharjoitteluun jonnekin muualle, vaikka paikalliseen sanomalehteen, jossa juuri taannoin irtisanottiin porukkaa, voi olla aika vaikea saada jalkaa ovenrakoon sinne. Mutta menisin kyllä mielelläni, jos ottavat.

Vierailija
19/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mikä on koulutuksesi?

Vierailija
20/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:31"]

ap, mikä on koulutuksesi?

[/quote]

Olen pätevä englannin, historian ja yhteiskunnallisten aineiden opettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan