Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska kertoa raskaudesta muille? Nyt vk 15 emmekä ole kertoneet kenellekään

Vierailija
30.08.2013 |

Jotenkin en haluaisi vielä kertoa kenellekään. Koska olisi asianmukaista viimeistään kertoa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle on pakko kertoa ennen äp-loman alkua ( oliko 1kk ennen) Kenellekään muulle ei tietenkään ole pakko kertoa. Jossain vaiheessa varmaan alkaa näkyä ja ihmiset tajuavat asian itse. Isovanhemmille - jos olette missään tekemisissä- voisi ehkä olla korrektia  kertoa esim. puolessa välissä raskautta, mutta pakko ei ole

Vierailija
2/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianmukaista ei ole kertoa missään tietyssä ajassa, jokainen kertoo sitten, kun itsestä hyvältä tuntuu. Ei sitä tarvitse kaikille huudella, mutta miksi sitä pitäisi salatakaan?

 

Jos et ole erityisen ylipainoinen henkilö, niin kuukauden sisällä se alkaa varmaankin näkymään jo ja siinä vaiheessa ihan varmasti joku kyselee ja utelee, joten saattaisi olla vaan helpompi kertoa ainakin lähimmille.

 

Työnantajalle on muistaakseni kerrottava 2 kk ennen äitiysloman alkua, mutta harva pystyy pitämään salaisuuden niin pitkälle, koska vatsa kasvaa ja paljastaa kyllä jutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työnantajalle silloin kun pitää, mutta muuten ette ole velvollisia kertomaan kenellekkään ennen kuin se teistä itsestänne hyvältä tuntuu. Raskaudessa vaan tuppaa olemaan se seikka, että se alkaa näkymään jossain vaiheessa, joten kannattaa miettiä haluatteko kertoa itse vai haluatteko, että muut arvaa.

 

Onnea kuitenkin hirmuisesti raskauteen! 

T: rv 39 + 3

Vierailija
4/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme eri kaupungissa kuin lapsuuden perheemme ja sukumme, joten he eivät vatsaa näe. Mietin, että koska heille pitäisi kertoa. Työssä ihmiset tosiaan näkevät sitten kun näkevät.

 

Ap

Vierailija
5/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin äitini 50 v synttäreillä

Vierailija
6/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:07"]

Asumme eri kaupungissa kuin lapsuuden perheemme ja sukumme, joten he eivät vatsaa näe. Mietin, että koska heille pitäisi kertoa. Työssä ihmiset tosiaan näkevät sitten kun näkevät.

 

Ap

[/quote]

 

me on kerrottu sitte ku on nähty, 22 viikon jälkeen tosin vasta. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on yleensä niin onnesta soikeena asiasta, että tieto kyllä sitä kautta vuotaa sitten muillekin sukulaisille ja tuttaville. Tämä kannattaa huomioida.

 

Itse kyllä haluaisinkin kertoa vanhemmille enkä malttaisi odotella kauhean pitkälle. Onhan se iloinen uutinen heillekin.

Vierailija
8/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on tapana kertoa ensimmäisen ultran jälkeen, jos siinä todetaan kaiken olevan hyvin. Mutta pakko ei ole kertoa ennen kuin itsestä tuntuu siltä. Ehkä vaikka raskauden puolivälissä, rakenneultran jälkeen, voisi olla teille sopiva hetki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnun tuttuni kertoi äidilleen vasta lapsen synnyttyä :D Asuivat eri kaupungissa ja nämä äiti ja tytär olivat puhelimitse paljon tekemisissä, mutta välimatkan ja äidin työn luonteen vuoksi tapaamisia oli tosi harvoin. oli pikkasen äiti paniikissa kun ei saanutkaan yhtenä päivänä tyttäreen yhteyttä ja työpaikan puhelimeen vastannut tyttären työkaveri esitti olevansa täysin tietämätön. Lopulta lapsi syntyi ja äidille ilmoitettiin, raukka oli luullut hevosen varsoneen kun sanottiin "tyttö tuli" :D

Vierailija
10/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen osalta me kerrottiin ekan ultran jälkeen vanhemmillemme ja minä töissä esimiehelle. Muille sitten vaihtelevasti seuraavan parin kuukauden sisällä. Toisesta lapsesta kerroimme mun vanhemmille viikolla 5+muutamia päiviä ;) oltiin yhteisellä lomalla ja ekana iltana kerrottiin, kun en viiniä halunnut juoda,  ja sen jälkeen aika monelle jo ennen ekaa ultraa aina sopivissa tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä etäiset välit vanhempiinne vai miksi panttaatte uutista? Lapsenlapsen odottaminen on kutkuttavan ihanaa!

Vierailija
12/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:43"]

Onko teillä etäiset välit vanhempiinne vai miksi panttaatte uutista? Lapsenlapsen odottaminen on kutkuttavan ihanaa!

[/quote]Kenelle on, kenelle ei. Kaikki (tulevat) isovanhemmat eivät ole mukavia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mahan kasvusta, esikoista odottaessa kaverit tajus rv 12 kohdalla, kun kysyivät kohteliaasti, olenko lihonnut vai olenko raskaana. No kumpikohan oli todennäköisempää. Toisen raskauden kohdalla maha pompsahti esiin jo rv 8 tienoilla, tosin ihmekkös tuo, kun kaksoset tuli. Joten jos haluat, että ihmiset luulee sun vaan lihonneen, antaa mennä.

Vierailija
14/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kerroin viikko raskaustestistä kaikille, koska oksentelua oli vaikea salailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:43"]

Onko teillä etäiset välit vanhempiinne vai miksi panttaatte uutista? Lapsenlapsen odottaminen on kutkuttavan ihanaa!

[/quote]

 

Meillä on hyvät välit vanhempiimme. Miehen äidillä tosin on tapana kertoa asioita eteenpäin, joten hänelle varmaan menee tieto viimeisenä.

 

Ap

 

Vierailija
16/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri ilmoitti heti raskaustestin jälkeen. Minä jälkimmäisen ultran jälkeen kerroin pomolle ja pomo halusi itse kertoa tiimipalaverissa asiassa muita kohtia. Oli aika kiva yllätys kun yhtäkkiä pomo veti laukusta potkupuvun ja kysyi olisiko tälle ottajia. Kaikki tulivat halailee ja onnittelee. Osa seuraavana päivänä marisi, kun olin tietoa pantannut.

Raskauksia takana muutama ja ensimmäistä kertaa oltiin niin pitkällä, en halunnut keskenmenoista puhua yleisesti.

Vierailija
17/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:43"]

Onko teillä etäiset välit vanhempiinne vai miksi panttaatte uutista? Lapsenlapsen odottaminen on kutkuttavan ihanaa!

[/quote]

 

Meillä on hyvät välit vanhempiimme. Miehen äidillä tosin on tapana kertoa asioita eteenpäin, joten hänelle varmaan menee tieto viimeisenä.

 

Ap

 

[/quote]

 

Miksi häpeät raskautta tai lasta? Miksi asiasta ei saa kertoa kenellekään edes omassa suvussa? Mitä pahaa on jos anoppi kertoo omille ystävilleen että hänestä tulee isoäiti? Mitä se on teiltä/ sinulta pois? 

Vierailija
18/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:14"]

Itse kerroin äitini 50 v synttäreillä

[/quote]Joo kerrotaan kaikki äidin 50 v. synttäreillä! WTF?

 

Vierailija
19/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:43"]

Onko teillä etäiset välit vanhempiinne vai miksi panttaatte uutista? Lapsenlapsen odottaminen on kutkuttavan ihanaa!

[/quote]

 

Meillä on hyvät välit vanhempiimme. Miehen äidillä tosin on tapana kertoa asioita eteenpäin, joten hänelle varmaan menee tieto viimeisenä.

 

Ap

 

[/quote]

 

Miksi häpeät raskautta tai lasta? Miksi asiasta ei saa kertoa kenellekään edes omassa suvussa? Mitä pahaa on jos anoppi kertoo omille ystävilleen että hänestä tulee isoäiti? Mitä se on teiltä/ sinulta pois? 

[/quote]

Samalla lailla voi kysyä, että mitä pahaa siinä on että haluaa vielä pitää tiedon itsellään? Ei siinä tarvitse anopin kavereita tai anopin tunteita ajatella. Äly hoi, älä jätä!

 

Vierailija
20/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli aikoinaan ihan kauhuissaan kun sanoin että haluaisin kolmannen muksun.Sai tietää asiasta  viikolla 7 ja nyt mulla viikkoja 18.Ei tunnu kiinnostavan joten ei olla asiasta puhuttu.Olen kuulemma liian vanha.täytän keväällä 39....

Töissä oli pakko kertoa viime viikolla kun alkaa työvaatteet kiristää=)