Haluan itse määrätä mihin verorahani käytetään!
Äänestän tulevaisuudessa sitä puoluetta joka mahdollistaa verorahojen käytön kohdentamisen kansalaiselle itselleen sekä poistaa perintöveron!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä hinkua saada perintövero pois. Se on hyvä vero, ja tosi pienikin, jos perii lähisukulaisiaan. Kokoomuslaisia kultalusikkoja harmittaa kun ei saa ihan kaikkea iskän ja äiskän rikkauksia itselleen.
Jos on varaa alentaa jotain veroja, niin työn verotusta sitten.
Millä tavalla hyvä vero? vastahan täällä oli ketju jossa pienituloinen joutui ottamaan pankista velkaa että saisi perintöveron maksettua. Se omaisuus YLEENSÄ ei ole helposti realisoitavassa muodossa.
Ja nyt hänellä on laina ja jokin omistaa jotain aika kivaa, eikö niin? Ja hän maksaa lainaa hiljalleen, tai myy tämän omaisuuden, jolloin saa siitä rahaa. Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan, jos ei halua.
Kyllä vähän vituttaisi maksella perintöveroa sellaisesta minkä eteen olet tehnyt helkkaristi töitä ja maksellut veroa veron perään. Onneksi ei tarvi, meillä on niin paljon parempi naapurimaa.
Eihän perinnön saaja ole mitään tehnyt sen eteen.
ja onpahan tehnyt, perheyrityksessä!
Kaikista Suomen perinnönsaajista tämä koskee hyvin harvaa.
Silloin tulee tehdä tarvittavat järjestelyt etukäteen. On hyvin tiedossa, että perintövero tulee maksaa, joten turha ihmetellä, jos se tulee yllätyksenä.
Itse olen esim. Remontoinut isäni taloa ja mökkiä.
Jolloin niistä tuli entistä arvokkaammat sun perittäväksesi, eikö niin.
No eipä juuri, ehtii vielä rapistua kun isäni ei pysty niitä enää hoitamaan.
Se olisi oikein että saisi itse päättää mihin verorahat käytetään. Olisi lista eri käyttökohteista, ja sieltä voisi valita itselleen tärkeitä kohteita mihin haluaisi verorahansa kohdentaa. Ainoastaan koulutus, terveydenhuolto ja infrastruktuuri olisi pakollisia kohteita. Niihin menisi kaikilta tietty osuus veroista. Loput saisi itse valita, ja summa jaettaisiin valintojen kesken (voisi olla vielä vaikka tärkeysjärjestys ja tärkeimmäksi valittuun menisi eniten, toiseksi tärkeimpään vähän vähemmän jne. Pari kolme kohdetta voisi valita. Silloin OIKEASTI kansan mielipide toteutuisi. Ne kohteet jotka jäisivät ilman verorahoja, eivät yksinkertaisesti olisi kansalle tärkeitä. Tärkeimmille kohteille kertyisi enemmän rahoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu. Ei makseta veroja ollenkaan, vaan maksetaan kaikesta kustannusten mukaan, otetaan käyttöön tiemaksut, lääkärit on vain yksityisiä, opinnoista ja päivähoidosta täydet maksut kustannusten mukaan. Näin voi päättää ihan itse, mitä palveluita käyttää. Ai eikö se käykään näin, miksei?
Käy!
Asun itse asiassa maassa jossa kaikki maksetaan itse:
Sähköt/vesi: 1000/v.
Vartiointi: 2000/v.
Sairausvakuutukset: 12000/v.
Lasten koulut: 40000/v.
Verot: 0/v.
Siinä se. Koulun ja vakuutusten hintaan voi vaikuttaa paljonkin mutta meillä ne nyt on yläkanttiin.
Jolloin niistä tuli entistä arvokkaammat sun perittäväksesi, eikö niin.