Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se haittaa että meidän lapset on päiväkodissa?

Vierailija
29.08.2013 |

91/93

Me kyllä maksamme ihan saman summan hoidosta kuin työssäkäyvät vanhemmatkin maksavat, eli sen saman taulukon mukaan johon otetaan huomioon mieheni palkka ja minun työkyvyttömyyseläkkeen summa. Emme saa mitään helpotusta - ja tämän lisäksi en saa enää kotihoidontukea!

Mikä ongelma siis on, että meidän lapset on 3 päivää viikossa 8-15 päiväkodissa, että minä saan käytyä terapiassa ja opiskeltua etänä edes vähän? 

Kertokaa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:43"]

Kuinka kauan olet ollut työkyvyttömyyseläkkeellä?

[/quote]

Mihin tämä liittyy?

ap

[/quote]

Ajattelin vain, että kun sait lapset, niin olitko silloin vielä töissä, ja onko samaan työpaikkaan palaaminen mahdollista.

[/quote]

En ollut töissä kun sain lapset. Työpaikkaa, josta aikanaan jäin ensin saikulle ja sitten pois, ei enää ole. Koko yritystä ei enää ole.

ap

Vierailija
22/29 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:51"]

Mua ei haittaa vaikka vaan makaisit kotona. Ei kuulu mulle muiden asiat.

[/quote]

Et taida sitten olla perillä yhteiskunnan lainalaisuuksista - pitäisi nimittäin haitata.

Sen kotona makoilijan lasten hoidon maksat SINÄ, toki yhdessä muiden veronmaksajien kanssa. Vanhempien maksamat päiväkotimaksut EIVÄT kata hoidon kustannuksia, vaan suuren (monien vanhempien kohdalla suurimman) osan niistä hoitaa yhteiskunta = me veronmaksajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset opiskelurauhan, joten sullahan ei lapset ole virikehoidossa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista. Jos et tekisi mitään kotona, niin mulla ainakin olisi siihen paljonkin sanomista, koska itse joudun viemään lapset kahteen eri päiväkotiin, koska hoitopaikkoja ei ole. Se ei ole mikään pikkujuttu, koska se pidentää lasten päivää, ja sillä on merkitystä, onko kaksivuotiaan päivä 8 h vai 10.

Vierailija
24/29 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL tutki vuonna 2009 (tutkimus löytyy heidän sivuiltaan, en puhelimella löydä linkkiä), että päiväkotipaikka maksaa noin seitsemän kertaa enemmän kuin jos lapsi hoidetaan kotona kht:lla. Tuolloin päiväkotipäivä maksoi keskimäärin 72€. 

Vierailija
25/29 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:37"]
91/93

Me kyllä maksamme ihan saman summan hoidosta kuin työssäkäyvät vanhemmatkin maksavat, eli sen saman taulukon mukaan johon otetaan huomioon mieheni palkka ja minun työkyvyttömyyseläkkeen summa. Emme saa mitään helpotusta - ja tämän lisäksi en saa enää kotihoidontukea!

Mikä ongelma siis on, että meidän lapset on 3 päivää viikossa 8-15 päiväkodissa, että minä saan käytyä terapiassa ja opiskeltua etänä edes vähän? 

Kertokaa!

[/quote]Eipä ainakaan meidän kunnassa pienituloiset maksa läheskään samoja summia kuin keski- ja hyvätuloiset. Päivähoitomaksut kattaa vain pienen osan kustannuksista,  loput katetaan verotuloilla. Niistäkin pienituloisten maksama osuus on pieni.

Vierailija
26/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, päivähoito maksaa 1500€/kk per lapsi. Minä säästän kunnan rahoja 2500€/kk kun hoidan lapseni itse kun olen työttömänä. Ja kun menen töihin, en maksa todellakaan veroja tuota 2500€/kk, eli sitten alan olla kalliimpi kunnalle kuin nyt. 

Vierailija
27/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:37"]
91/93

Kertokaa!

[/quote]Eipä ainakaan meidän kunnassa pienituloiset maksa läheskään samoja summia kuin keski- ja hyvätuloiset. Päivähoitomaksut kattaa vain pienen osan kustannuksista,  loput katetaan verotuloilla. Niistäkin pienituloisten maksama osuus on pieni.

[/quote]

Mutta eihän ap maininnut missään, että he olisivat pienituloisia. Voi olla, että miehen palkka on sen verran hyvä että pk-maksu menee vähän korkeamman mukaan.

Vierailija
28/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit kun on täynnä, miksi enää opiskelet kun kerran olet saanut jo eläkkeen??? 

Vierailija
29/29 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työhönpaluu ei ole realistista lähivuosina niin mielestäni sinun pitää hoitaa lapsesi itse eikä päiväkodin. Ihan sama mitä maksuja sinne maksat, sillä lapsella on väliä! 

Itse sain ihmettelyjä kun vein lapsen hoitoon (yksityinen) 3 tuntia päivässä jotta pääsi leikkimään samanikäisten kanssa kun olin kotona että miksi en vie koko päiväksi toiseen paikkaan, samalla rahalla?

Mutta kun se ei ollut rahasta kiinni, vaan siitä että halusin lapsen käyvän vähän niinkuin kerhossa muutaman tunnin päivässä ja lapsen vuoksi ja itsenikin vuoksi halusin ettei se kestä kauaa koska HALUSIN olla lapseni kanssa. 

Tuon 3 tunnin aikana muuten ehtii tehdä aika paljon opiskelujuttuja ja jopa ehdin tekemään töitäkin!! Ei ole pakko viedä päiväkotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän