Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etävanhemmaksi

Vierailija
29.08.2013 |

Onko ketään muuta, joka erotilanteessa jättää lapset ja miehen asumaan yhteiseen kotiin? Minusta olisi loogista antaa nyt isälle lähivanhemmuus ihan ilman että edes pyytää sitä, koska olemme molemmat ihan kykeneviä vanhemmiksi ja näin lapsilla säilyisi ihan virallisesti sama koti koko ajan. Eiväthän he ole kenestäkään eronneet.

Olenko huono äiti jos teen näin? Tiedän, että "menetän" lapsilisät ja joudun mahdollisesti maksamaan elatusmaksuja, tosin uskon että pääsemme sopuun eikä tarttisi niitä maksaa, koska olen se vähätuloinen osapuoli meidän liitossa. Pikemminkin toivon tasoitusta toisin päin että lasten elintaso ei heittelisi asuessaan äidin luona.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun joku äiti oikeasti ajattelee lasten parasta niin muut AV:t vetelevät kaameita uhkakuvia uusista naisista ym. Ja varsinkin jos on pienituloisempi niin ehdottomasti pitäisi vaatia suunnilleen yksinhuoltajuutta ja kiskoa mieheltä viimeisetkin pennoset. Ja siinä kohden kun ex löytää uuden eukon alkaa viimestään se riehuminen..tsiisus!

Vierailija
22/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:00"]

Hei sinä joku nero joka ihmettelit miksi lähivanhemmalle pitää maksaa? Koska lähi maksaa lasten harrastukset, vaatteet, kuskaa harrastuksiin, lähtee töistä kesken viedäkseen lapsen lääkäriin jne. Näin ainakin meillä.

[/quote]

Sä se vasta nero oletkin, ja vain siksi, että näin teillä :)

Mutta siksihän näin on ap:lläkin, tietty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:00"]

Hei sinä joku nero joka ihmettelit miksi lähivanhemmalle pitää maksaa? Koska lähi maksaa lasten harrastukset, vaatteet, kuskaa harrastuksiin, lähtee töistä kesken viedäkseen lapsen lääkäriin jne. Näin ainakin meillä.

[/quote]

Ei tuota kukaan ihmettele... vaan sitä, että isä saa lapset ja isän vielä pitää maksaa etälle ...

Vierailija
24/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset asuvat 50/50 molempien luona,niin miksi oikeastaanap:n  pitäisikään maksaa? Molemmillahan niitä kuluja sitten tulee lapsista tasaisesti.

Vierailija
25/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:06"]

onko kaikki etäisät sitten huonoja isiä? Mites ne kaikki kestävät ex-puolisonsa uudet miesystävät, jotka väkisin tunkevat lapsen elämään? Haloo, missä 1800-luvulla te elätte!

[/quote]

Minä luulen, että tässä ketjussa eräs rouva tekee miehensä lapsista oma egonsa jatkoa, joiden avulla voi päteä. Koska on suhteessa niin paljon parempi ihminen kun lasten äiti, jonka luona lähinnä vaan käydään.

Vierailija
26/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:18"]

Jos lapset asuvat 50/50 molempien luona,niin miksi oikeastaanap:n  pitäisikään maksaa? Molemmillahan niitä kuluja sitten tulee lapsista tasaisesti.

[/quote]

Kyse on lapsista ei aikuisista. Lapsilla on oikeus riittävää elatukseen, josta vastaa molemmat vanhemmat kykyjensä mukaan.

On oikeuden mukaista tasata tuloeroja elatusmaksuilla, jos lapsen toisessa kodissa on ne samat kulut, mutta pienemmät tulot.

Vai onko sinusta oikein lapsia kohtaan, että lapsen toisessa kodissa on tarjolla aina tuoretta leipää ja toisessa kodissa sitä ei pystytä tarjoamaan lainkaan.

Vierailija
27/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:30"]

Jos susta on ok että jokusen vuoden päästä siellä lapsesi kotona on nainen hoitamassa kotia ja väkisinkin lapseen liittyviä asioita niin mikäs ettei. Kannattaa muistaa ettei se isä välttämättä loppuikää pelkästään lapsen kanssa asu.

Meillä lapsen äiti on etä-äiti ja valitettavasti ja äidin omasta toiminnasta johtuen hän on jäänyt taka-alalle väkisinkin. Nyt kun nuori on parikymppinen niin minä olen se kenelle soitetaan jos on huolia/murheita/käytännön asioita kysyttävänä. Äidin luona käy joskus.

[/quote]

No, just! Sehän tässä päälinmäisenä on murheena, että isä mahdollisesti löytää uuden puolison. Lapsille on valtava lisäarvo, jos heillä on erinlaisia aikuisia elämsässään.

Maksa sinä ne laskut, pidä huolet ja murheet. Minä otan ne parhaat palat vanhenmuudesta.

[/quote]

No tee miten haluat(te.) Kannattaa se vain tuokin skenaario käydä pikku pääkyssä läpi ettei vedä hernettä nenukkiin sitten kun tilanne eteen mahdollisesti tulee.

[/quote]

Nyt en kyllä tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Meinaatko sitten, että äitinä otan seurakseni kymmenen kissaa ja itken menetyn elämän perään.

[/quote]

Oli niin veemäinen kommentti että taisi kalahtaa arkaan paikkaan; eli et ilmeisesti ollut tullut ajatelleeksi moista

[/quote]

AP tässä ihmettelee, miksi joku muu on kirjoittanut kuin olisi AP (kissoista, joita en todellakaan suunnittele hankkivani, elämän sen sijaan kylläkin niille viikoille kun lapset eivät minulla ole). Lapset oon suurella vaivalla tehnyt sille miehelle, miksei hän nyt maksaisi siitä että ottaa minusta eron ja että lapsilla olisi silti hyvä olla myös 50-50 minun luona kun kiltisti lähden menemään että saavat jäädä kotiinsa? En pysty itse yksin kustantamaan lapsille sitä kotia.

Vierailija
28/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksut joudut silti todennäköisesti maksamaan. Näin ainakin meillä kun jäimme huomattavasti isotuloisemman isämme luokse asumaan, niin siitä huolimatta eron yhteydessä määrättiin äitimme pienemmistä tuloista maksamaan.

(Eihän se perinteisimmissäkään eroissa mene niin, että elatusmaksuista selviäisi pienempien tulojen perusteella, kyllä nuo sosiaalituella elävät alkoholisti-isätkin joutuvat niitä maksamaan, vaikka tulot 0 euroa.)

Vierailija
29/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mutsi maksanut faijalle, sopivat niin ihan isän tahdosta.

Vierailija
30/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Toivottavasti isä ryhtyy lastensa lähivanhenmaksi, eikä suostu mihinkään vuoroasumisiin.

Vierailija
31/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa puhuneet, että jos joskus ero tulee, lapset jäävät hänen luokseen.

Talo on hänen, lapsien koti, pysyvä sellainen.

Minä sitten ryhtyisin etä-äidiksi :)

Vierailija
32/32 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt lapset isolla vaivalla miehelle?! Ja nyt sitten on tullut maksun aika?!

Koti sinun pitää joka tapauksessa lapsille hankkia...