Koira nuolaisi avohaavaa, onko tautiriskiä?
Olen kuullut joskus sanonnan, että koiran suussa olisi jopa antiseptisiä aineita, mutta miten lie todellisuudessa.
Kommentit (24)
Bakteeritulehdus. Syljessä on mm. kaikki ne bakteerit, joita muhii ientaskuissa. Ja mietipä, koira nuolee peppunsa ulostettuaan.
Ei ole. Vanhan sanonnan mukaan koiran suu on puhtaampi, kuin ihmisen ryppynaru.
Riski ei kaiketi ole suuri että saa mitään, mutta kai kaikki on mahdollista. Yleensäkin haavat kaiketi kannattaa puhdistaa ja hoitaa. Mätäkuun juttuja
Onko jäykkäkouristusrokotus voimassa? Toivottavasti on.
Sitten vaan haavan huolellinen pesu ym. kuten ylempänä neuvottiin.
Koiran nuolaisu voi johtaa amputaatioon
Koira voi levittää ihmiseen vaarallista bakteeria pureman, avonaisten haavojen tai pelkän limakalvokosketuksen kautta. Lääkärit kuitenkin painottavat, että koiran levittämät bakteerit aiheuttavat ihmiselle vakavia infektioita vain harvoin.
Vakutuuslääkärin mukaan koiran puremasta tai pelkästä nuolaisusta johtuvia infektiotapauksia tulee esiin vakuutusyhtiöissä lähes viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Itse suihkuttaisin heti haavaa vedellä useita minuutteja ja sitten kunnon desifiointiaineet päälle.
Kolmen minuutin huuhteleminen on riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Itse suihkuttaisin heti haavaa vedellä useita minuutteja ja sitten kunnon desifiointiaineet päälle.
Itse oletkin luonnosta vieraantunut seko. Kas kun et sytyttäisi tuleen. Koiran lipaisu voi hyvä luoja. :D Ei mikään leijonan raatelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen minuutin huuhteleminen on riittävää.
Ei riitä. Kolme tuntia lähempänä totuutta. Tämän jälkeen haavan itse ompelu karhulangalla Rambo-tyyliin. Luoja naiset on idiootteja. Ap, mitäpä jos painelisit päivystykseen, ettei kuolo korjaa.
Koronavirus tarttuu uusimpien tutkimusten mukaan koirasta ihmiseen, mutta tuskin koirallasi sitä on.
Koirahan lipittää vaikka kuollutta rottaa. Ei hyvä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Myöskin vanhan sanonnan mukaan jumala loi auringon, kuun ja järvet ja puut, ihmiset myös.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta nykytiedon valossa kumpikaan näistä uskomuksista ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskin vanhan sanonnan mukaan jumala loi auringon, kuun ja järvet ja puut, ihmiset myös.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta nykytiedon valossa kumpikaan näistä uskomuksista ei pidä paikkaansa.
Aina yhtä hellyyttävää kun ammattikoulupohjainen tekoälykkö perustelee teismiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oletkin luonnosta vieraantunut seko. Kas kun et sytyttäisi tuleen. Koiran lipaisu voi hyvä luoja. :D Ei mikään leijonan raatelu.
Kiitos vaan sekoksi haukkumisesta. :( Ei tarvitse sitten suihkuttaa, katso sitten miten käy. Onko näin parempi, pikku-Petteri?
Saat nekroottisen faskiitin! (Lihansyöjäbakteeri)
On siinä tulehdusriski, itse pesisin ja desinfioisin haavan. Huonolla mäihällä koiran syljestä voi saada esim canimorsus-bakteerin ja silloin on henki löyhässä. Se tosin iskee useimmiten sellaisissa tapauksissa, kun immuunipuolustus on heikentynyt.
On riski. Tiedän ihmisen jota koira puraisi ja hän sai siitä niin pahan bakteerin, että monetkaan leikkaukset ei auttaneet ja lopulta amputoitiin.
Tyytyikö vain nuolemaan vai hyppäsikö selkään?
Yleensä koiran pureman jälkeen joutuu syömään antibioottikuurin. Koiran suu on varsinainen bakteeripesä.
eikö sinulla ollut housuja kun pääsi lipaisemaan.