Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira nuolaisi avohaavaa, onko tautiriskiä?

Vierailija
19.08.2020 |

Olen kuullut joskus sanonnan, että koiran suussa olisi jopa antiseptisiä aineita, mutta miten lie todellisuudessa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Itse suihkuttaisin heti haavaa vedellä useita minuutteja ja sitten kunnon desifiointiaineet päälle.

Vierailija
2/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeritulehdus. Syljessä on mm. kaikki ne bakteerit, joita muhii ientaskuissa. Ja mietipä, koira nuolee peppunsa ulostettuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vanhan sanonnan mukaan koiran suu on puhtaampi, kuin ihmisen ryppynaru.

Vierailija
4/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski ei  kaiketi ole suuri että saa mitään, mutta kai kaikki on mahdollista. Yleensäkin haavat kaiketi kannattaa puhdistaa ja hoitaa.  Mätäkuun juttuja

5/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jäykkäkouristusrokotus voimassa? Toivottavasti on.

Sitten vaan haavan huolellinen pesu ym. kuten ylempänä neuvottiin.

Vierailija
6/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran nuolaisu voi johtaa amputaatioon

Koira voi levittää ihmiseen vaarallista bakteeria pureman, avonaisten haavojen tai pelkän limakalvokosketuksen kautta. Lääkärit kuitenkin painottavat, että koiran levittämät bakteerit aiheuttavat ihmiselle vakavia infektioita vain harvoin.

Vakutuuslääkärin mukaan koiran puremasta tai pelkästä nuolaisusta johtuvia infektiotapauksia tulee esiin vakuutusyhtiöissä lähes viikoittain.

https://yle.fi/uutiset/3-7793907

Vierailija
7/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Itse suihkuttaisin heti haavaa vedellä useita minuutteja ja sitten kunnon desifiointiaineet päälle.

Kolmen minuutin huuhteleminen on riittävää.

Vierailija
8/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oletkin luonnosta vieraantunut seko. Kas kun et sytyttäisi tuleen. Koiran lipaisu voi hyvä luoja. :D Ei mikään leijonan raatelu.

Vierailija
9/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen minuutin huuhteleminen on riittävää.

Ei riitä. Kolme tuntia lähempänä totuutta. Tämän jälkeen haavan itse ompelu karhulangalla Rambo-tyyliin. Luoja naiset on idiootteja. Ap, mitäpä jos painelisit päivystykseen, ettei kuolo korjaa.

Vierailija
10/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus tarttuu uusimpien tutkimusten mukaan koirasta ihmiseen, mutta tuskin koirallasi sitä on.

Vierailija
11/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahan lipittää vaikka kuollutta rottaa. Ei hyvä tilanne.

Vierailija
12/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskin vanhan sanonnan mukaan jumala loi auringon, kuun ja järvet ja puut, ihmiset myös.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta nykytiedon valossa kumpikaan näistä uskomuksista ei pidä paikkaansa.

Vierailija
13/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskin vanhan sanonnan mukaan jumala loi auringon, kuun ja järvet ja puut, ihmiset myös.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta nykytiedon valossa kumpikaan näistä uskomuksista ei pidä paikkaansa.

Aina yhtä hellyyttävää kun ammattikoulupohjainen tekoälykkö perustelee teismiaan.

Vierailija
14/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oletkin luonnosta vieraantunut seko. Kas kun et sytyttäisi tuleen. Koiran lipaisu voi hyvä luoja. :D Ei mikään leijonan raatelu.

Kiitos vaan sekoksi haukkumisesta. :( Ei tarvitse sitten suihkuttaa, katso sitten miten käy. Onko näin parempi, pikku-Petteri?

Vierailija
15/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat nekroottisen faskiitin! (Lihansyöjäbakteeri)

Vierailija
16/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä tulehdusriski, itse pesisin ja desinfioisin haavan. Huonolla mäihällä koiran syljestä voi saada esim canimorsus-bakteerin ja silloin on henki löyhässä. Se tosin iskee useimmiten sellaisissa tapauksissa, kun immuunipuolustus on heikentynyt.

Vierailija
17/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On riski. Tiedän ihmisen jota koira puraisi ja hän sai siitä niin pahan bakteerin, että monetkaan leikkaukset ei auttaneet ja lopulta amputoitiin.

Vierailija
18/24 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyikö vain nuolemaan vai hyppäsikö selkään?

Vierailija
19/24 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä koiran pureman jälkeen joutuu syömään antibioottikuurin. Koiran suu on varsinainen bakteeripesä.

Vierailija
20/24 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sinulla ollut housuja kun pääsi lipaisemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän