Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaaagh mikä dilemma, auttakaa nyt joku! Menenkö juhliin vai en!?

Vierailija
29.08.2013 |

Tapaus on sellainen, että mieheni ystävät pitävät häät lähiaikoina ja mies siellä bestmanina. Itse en tunne kunnolla edes hääparia muita vieraita en tunne ollenkaan, ahdistustani lisää se, että myös miehen exä on häihin tulossa.

Itse en haluaisi mennä, sillä olen aika introvertti ja inhoan ajatusta siitä, että olisin siellä yksin lähes koko ajan, sillä mieheni bestmaninä on varmasti kiireinen. Toinen asia mikä minua pelottaa on, että ajaudun häissä jonkinlaiseen konfliktiin miehen exän kanssa, ei sillä että minä aiheuttaisin jotain, mutta miehen puheiden mukaan exä on melkoinen pirttihirmu. Kolmas ahdistuksen aihe on se, että koska mieheni on bestman, meidän pitää mennä hääpaikalle jo yhdeksältä aamulla vaikka juhlat alkavat vasta iltapäivällä (vihkiminen taisi olla kolmen aikaan). Koska minua ei (ymmärrettävistä syistä: en ole niin läheinen ja exä on järjestelyissä mukana) ole pyydetty järjestelyihin mukaan, niin koen etten "ole tervetullut" vielä niin ajoissa juhlapaikalle, lisäksi joutuisin olemaan korkkareissa ja mekossa koko päivän pitkälle yöhön enkä niissä juhlatamineissa voi olla kovin hyödyllinen järjestelyjen suhteen. 

Mies tietenkin toivoo, että menisin hänen kanssaan sinne ihan tueksi ja muutenkin. Ymmärrän myös häntä.

Pelkään myös, että jos en mene, niin miehen exä saa siitäkin aikaan jotain kiusallista kyselyä miehelleni tyyliin "missäs se sun uus on" ja pelkään myös exän yrittävän iskeä miestä takaisin. Tiedän, että jos en mene olisin ahdistunut kotona koko päivän. 

Lisäksi ärsyttää kun mies on jo muutamaan otteeseen maininnut kuinka kännissä he ovat sitten yms yms. Minä en jaksa mennä mihinkään ryyppyhäihin. Ryypätä saa toki kuka haluaa, mutta jotenkaan mielestäni häihin ei rellestysmeininki sovi. Ja pelkään myös, että entä jos mies tekisi kännipäissään jotain tyhmää, kun en ole "vahtimassa", vaikka tiedän ettei se vahtiminen mitään auta ja kaikista tyhmin syy lähteä koko häihin olisi aikuisen ihmisen vahtiminen.

Mitä ihmettä minä teen? Hyviä neuvoja kaipaan..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi häpeän itseäni, enkä haluaisi "nolata" miestä pelkällä läsnäolollani. Tunnen olevani rumin ja hirvein nainen koko maailmassa enkä haluaisi exän ja tämän kaveripiirin ruodittavaksi häihin. 

Kiitos jos joku jaksoi lukea avautumiseni.

ap

Vierailija
2/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmasti menisin. Ihan vain jo sen takia jos se olisi miehelleni tärkeää.

Olettaisin nimittäin, että se on vastavuoroista, mieskin tulisi minun mukaani jos se olisi minulle tärkeää.

Vierailija
4/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaltaisesi introvertti enkä menisi. En jäisi pois mitenkään mielenosoituksellisesti vaan siksi, etten vain pidä juhlimisesta (näin toimin omassa elämässäni yleensä aina, kaikki tutut tietävät asian ja ymmärtävät poisjääntini). Miehelläsi on niin kiireinen päivä bestmanin roolissaan, ettei hän todellisuudessa siellä sinua ehdi tarvita eikä kaivata. Hyvällä omallatunnolla voit siis jäädä pois!

Vierailija
5/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin juurikin siksi että se olisi miehelle tärkeää.

Vierailija
6/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sun minun mielestä kannattais mennä. Suurin syy miksi kannattaa on että miehesi haluaa että olet siellä hänen tukenaan. Kyllä me ainakin mieheni kanssa käydään puolin ja toisin sukulaisten juhlissa joihin nyt ei välttämättä toista niin hirveästi nappaisi lähteä. 

Kaikkein kamalinta on selitellä jossain kissanristiäisissä jollekin serkunkaimalle miksi puoliso ei päässyt paikalle ja yrittää estää juoruja lähtemästä liikkeelle (niillä on varmaan ny ryppy rakkaues ku ei puolisonsa tullu).

Jospa unohtaisit omat epävarmuutesi, pelkosi, ujoutesi ym. yhdeksi päiväksi. Varmasti siellä on muitakin ei hääparille niin läheisiä avecceja ja ihan tutustumisen arvoisia ihmisiä. Istutte varmaankin samassa pöydässä joidenkin kanssa, ja on ihan luontevaa keskustella heidän kanssaan. Voivat olla hyviäkin tyyppejä. En usko että teitä sijoitetaan istumaan miehen eksän kanssa samaan pöytään.

Vierailija
7/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn ja meet sinne miehesi tueksi! Mee vaan jo aamusta oikein hienona ja auttele pienimuotoisesti. Kyllä se sun mies sunkin kanssa ehtii aikaa viettää, eikä sun tarvitse olla mitenkään sosiaalinen, josset halua. Hymyile paljon ja puhut kun sulle puhutaan, niin hyvin menee.

Älä stressaa liikaa, vaan sun miehen mielipiteillä on merkitystä, ei exien tms.  Sun mies haluaa sun mukaan, hän pitää sua kauniina ja hyvänä, koska on sut omakseen valinnut!

Vierailija
8/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haluaisi tilanteessasi mennä. Mutta... jos menet, niin voitat monta mörköä.

Etkä sinä väkisin sitä miestä pysty pitämään, jos eksä sen onnistuu ottamaan takaisin niin ne ansaitsevat toisensa. Jos taas se yrittää, mutta ei onnistu, hän vain nolaa itsensä.

Saman se tekee, jos tulee sulle jotain aukomaan. Kunhan et mene siihen mukaan. 

Vierailija
9/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähh... liian pitkä toi sun sepostus

lenkkarit mukaan ja vaihtovaatteet johonkin. Kyllähän hääpaikoilla nyt pitäisi joku naulakko ja vessa löytyä. Älä ajattele liikaa vaan mene pitämään hauskaa. Voi olla että sun apua tarvitaankin aamupäivästä ja jos ei niin ota lehti tai kirja mukaan :)

Vierailija
10/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet, mutta ennen juhlia käyt ainakin kampaajalla ja katsot valmiiksi kivat vaatteet, joissa et tunne olevasi maailman rumin nainen. iehesi ei varmasti ainakaan näin sinusta ajattele, eihän hän olisi kanssasi ja haluaisi sinua mukaansa häihin jos ei olisi sinusta ylpeä.

Nyt vähän asennetta kehiin, sinulla on lupa tuntea itsesi kauniiksi ja ihanaksi sekä nauttia juhlista vaikka paikalla olisi miljoona eksää.

Onko juhlapaikka niin kaukana että teidän on pakko kulkea samaa matkaa? Voisit sanoa miehellesi että tulet mukaan, mutta tulet vasta vihkimiseen kolmelta niin sinulle jää aikaa laittautua.

Vierailija
11/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kinkkinen tilanne kun mietin itseni sinun tilanteeseen. Molemmat vaihtoehdot on vähän huonoja mutta valitsisin vähemmän huonon, eli itse en menisi tuossa tilanteessa.

Vierailija
12/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vasta, kun muutkin vieraat. Turha sinne on koko päiväksi mennä kiusaantumaan. (Mutta huolehdi, että sulla on omaa ohjelmaa aamupäiväksi.) Ja varaa taksirahat omaan taskuun, niin voit kakkua maistettuasi haihtua nukkumaan kuin Tuhkimo konsanaan. Ja kato sellainen kolttu, että olet vieraista kaunein. ;)

Vierailija
13/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aamulla sinne ja itse menet tosiaankin kampaajalle ja ammattimeikkaajan puheille vinkkejä ottamaan aamulla.

Itse juhlissa yksinkertaisesti liimaudut miehesi kainaloon ja kun ryyppääminen alkaa, alat kuiskutella miehellesi kuinka sinun tekee mieli rakastelua pitkän kaavan mukaan. Mies kotiin ja petipuuhiin ja seuraavana päivänä lähdette sinne toisiin juhliin. Tai jos ei mies ala lämpiämään lähdölle, alat flirttailla jollekin sen kaverille valittaen samalla kun miehesi ei ymmärrä sinua. Joko sinulla on uusi mies sinne nimiäisiin tai sitten kaverit painostaa miehen häipymään kanssasi.

Vielä paskempi fiilis sinulle tulee jos jäät pois ja kuvittelet loppuelämäsi mitä kaikkea miehesi ja tämän exän välillä on saattanut siellä häissä tapahtua.

Vierailija
14/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:42"]

Ei ole niin lähellä, että voitaisiin mennä eri kyydeillä. Tai minusta tuntuisi tyhmältä mennä yksin sinne, kun en ketään tunne. Muutenkin tuntuu tyhmältä mennä sinne pönöttämään yksin. Ja tiedän mieheni, että kun innostuu jostain kaverien kanssa bilettämisestä niin unohtaa minut tyystin. Lisäksi itse jouduin menemään isäni kuuskymppisiin yksin, kun miehellä oli poikien kanssa muuta menoa. Ahdistaa vaan niin pirusti koko ajatus niistä häistä ja tiedän etten pystyisi siellä olostani nauttimaan yhtään. ap

[/quote]

Jos tuo todella on ollut sinulle tärkeissä juhlissa tilanne eli miehelle omat porukkajutut tärkeämpiä, en varmasti menisi. Onko teillä muuten asiat hyvin?

Vierailija
15/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. Mulla tulee noita yberrumuuskausia. Tiedän etten ole kaunis, mutta en ole mikään ylirumakaan, mutta välillä siltä tuntuu ja jotenkin se rumuus tuntuu pahalta juuri miehen takia. Mä mietin, että miehen kaverit säälivät kuinka ruman akan kanssa mies joutuu olemaan jne. Kuitenkin aika harva arvostelee kenenkään vaimoa negatiivisesti, kukaan ei varmaan edes kiinnittäisi huomiota sun ulkonäköön.

Jos mä olisin sä, niin skippaisin ne väliin. Ja yrittäisin päästä eroon huonosta omastatunnosta. Osta itsellesi jotain hyvää syötävää ja katso leffaa ja rentoudu. Miehesi ex on syystä ex, joten hänestä sun ei kannata välittää.

Jos sä kuitenkin päädyt menemään niihin juhliin, niin lähde rennolla mielellä ja käy kampaajalla ja meikkaajalla ensin. Ammattilaiset saavat sut näyttämään upealta ja sitten sullakin on parempi mieli, kun peilistä ei katso örkki. 

Tsemppiä, teit miten teit!

Vierailija
16/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten teinejä te ootte? Tuosta suunnitellusta krapulasta tuli vaan mieleeni...

Mä voin jo nyt ennustaa teidän suhteella lyhyttä historiaa.

Vierailija
17/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suomalaisissa häissä juodaan viinaa ja sen jälkeen tulee krapula. Se on hyvä tiedostaa etukäteen ettei esim. ristiäismaljaan yrjöile.

Vierailija
18/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 11:33"]

Mä ymmärrän sua. Mulla tulee noita yberrumuuskausia. Tiedän etten ole kaunis, mutta en ole mikään ylirumakaan, mutta välillä siltä tuntuu ja jotenkin se rumuus tuntuu pahalta juuri miehen takia. Mä mietin, että miehen kaverit säälivät kuinka ruman akan kanssa mies joutuu olemaan jne. Kuitenkin aika harva arvostelee kenenkään vaimoa negatiivisesti, kukaan ei varmaan edes kiinnittäisi huomiota sun ulkonäköön.

Jos mä olisin sä, niin skippaisin ne väliin. Ja yrittäisin päästä eroon huonosta omastatunnosta. Osta itsellesi jotain hyvää syötävää ja katso leffaa ja rentoudu. Miehesi ex on syystä ex, joten hänestä sun ei kannata välittää.

Jos sä kuitenkin päädyt menemään niihin juhliin, niin lähde rennolla mielellä ja käy kampaajalla ja meikkaajalla ensin. Ammattilaiset saavat sut näyttämään upealta ja sitten sullakin on parempi mieli, kun peilistä ei katso örkki. 

Tsemppiä, teit miten teit!

[/quote]

Kiitos! Helpotus kuulla, että muillakin on tällaisia tuntemuksia joskus. Minulla niitä on enemmän kuin tarpeeksi.. Alkuaikoina miehen ystäviin ja sukulaisiin tutustuminen oli niin tuskaa, kun jatkuvasti mietin miten ne sitten selän takana minua mollaa ja päivittelee, että kuinka sillä voi olla noin ruma muija.

Siinä olet oikeassa, että exät on exiä. Ja tässä tapauksessa ex on ex todella hyvästä syystä, joten en jaksa uskoa, että mies häneen haksahtaisi.. Mutta eihän sitä tietenkään koskaan voi varmasti tietää. 

Jotenkin itsekin kallistun enemmän skippaamisen kannalle, ainut on nyt vaan, huonosta itsetunnostani johtuen yritän aina miellyttää muita ja siksi tuntuu yber pahalta sanoa miehelle, etten ole tulossa hänen kanssaan sinne :'(

Ja joku kysyi miten suhteemme muuten voi: Se voi hyvin, juuri ollaan muutettu yhteen ja ollaan onnellisia. Tuo poikaporukan juttu oli jo aiemmin suunniteltu siihen päivään eikä mies halunnut/voinut enää perua.

Ujouteni ja sisäänpäin suuntautumiseni johdosta itsekseni juhliin meno tuntuu todella ahdistavalta, jopa pelottavalta, joten mieluiten jos menisin menisin miehen kanssa samaa matkaa ja jos näin teen ei minulla ole aamulla aikaa kampaaja tai meikkaaja käynteihin. 

Kiitos kaikille vastauksista, yritän nyt painiskella tämän asian kanssa.

Vierailija
19/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mene vaan. Ota vaihtovaatteet/-kengät mukaan. :) Ota varmuuden vuoksi jotain tekemistä mukaan? Lähde aikaisemmin juhlista? Äläkä sitä miehen exää murehdi, ei se auta. :)

Vierailija
20/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin lähellä, että voitaisiin mennä eri kyydeillä. Tai minusta tuntuisi tyhmältä mennä yksin sinne, kun en ketään tunne. Muutenkin tuntuu tyhmältä mennä sinne pönöttämään yksin. Ja tiedän mieheni, että kun innostuu jostain kaverien kanssa bilettämisestä niin unohtaa minut tyystin. Lisäksi itse jouduin menemään isäni kuuskymppisiin yksin, kun miehellä oli poikien kanssa muuta menoa. Ahdistaa vaan niin pirusti koko ajatus niistä häistä ja tiedän etten pystyisi siellä olostani nauttimaan yhtään. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä