Miten poliisit ja vartijat voivat toimia näin? Voin pahoin.
Toi oikeuskäsittely mikä menossa, Ilta-Sanomissa tietoa. En saanut linkitettyä, sori. Vaikka olisit kuinka sekasin niin eihän sulle voida tollaista tehdä, ihan sairasta touhua ollut.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on täällä Lahdessa kun käytetään huumeita niin paljon. Huumenarkit on todella arvaamattomia ja voivat aineissaan pistää vastaan niin pahasti että siinä ei kolmekaan poliisimiestä auta. Juuri poliisikoiraakin puukotettiin joten ei paljon sympatiaa heru nisteille.
Näinpä. Mä olen ollut todistamassa, kuinka narkki sai ensin kaksi kertaa kaasusta ja sitten telarista eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Taserista sai lopulta poliisilta. Olen siis itse vartija ja kollega oli tuo joka yritti ensin saada maahan ja hälytti minut sitten apuun. Ei me siinä oikein voitu muuta tehdä kuin odotella poliisien tuloa ja pitää sivulliset turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on täällä Lahdessa kun käytetään huumeita niin paljon. Huumenarkit on todella arvaamattomia ja voivat aineissaan pistää vastaan niin pahasti että siinä ei kolmekaan poliisimiestä auta. Juuri poliisikoiraakin puukotettiin joten ei paljon sympatiaa heru nisteille.
Näinpä. Mä olen ollut todistamassa, kuinka narkki sai ensin kaksi kertaa kaasusta ja sitten telarista eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Taserista sai lopulta poliisilta. Olen siis itse vartija ja kollega oli tuo joka yritti ensin saada maahan ja hälytti minut sitten apuun. Ei me siinä oikein voitu muuta tehdä kuin odotella poliisien tuloa ja pitää sivulliset turvassa.
Jos ne on vetänyt piriä, niin ne on niin täynnä adrenaliinia, ettei ne tunne kipua eikä tajua pelätä. Ainoa keino on vetää heti lähtöön jalattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan raivopäistä vastustamista, olisi tarvinnut pyöreän huoneen."
Aivan normaali primitiivireaktio paniikissa. Minä voisin ihan hyvin käyttäytyä samalla tavalla ja ihan 100% selvinpäin.
Totta kai se nyt sanoo noin, et välttyis vastuulta. Haloo!
Entäs se ovella naureskeleva naispoliisi? Sekin teki vaan työtään pällistellessä ja ivatessaan?
Eipä löytynyt huumausaineita verestä! Et se siitä narkkaritarinasta. Kännissä oli ja varmasti hankala. Mutta vaikuttaa todella pahalta ylilyönniltä. Ja miksi todisteita salattiin?
Vierailija kirjoitti:
Eipä löytynyt huumausaineita verestä! Et se siitä narkkaritarinasta. Kännissä oli ja varmasti hankala. Mutta vaikuttaa todella pahalta ylilyönniltä. Ja miksi todisteita salattiin?
Jos olisin syytön ja toiminut oikein, esittelisin joka mahdollisen todisteen ilomielin itse!
Yleensä näistä ei tule mitään seurauksia. Maksimissaan yksi prosentti jää kiinni tapauksista.
Tietysti kaikki tekevät virheitä työssään eikä siinä mitään. Pitäisi sallia enemmän virheitä poliiseille ja vartijoille. Lähtökohta nimittäinon, että iskua ottanut siviili tulee syytetyksi, ettei väkivaltakoneiston maine tahriinnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tapahtuu koko ajan, putkakuolemat ovat hyvin yleisiä mutta ne salataan.
Ja jokainen niistä on positiivinen asia yhteiskunnalle. Putkaan vietävät ovat yteiskunnan pohjasakkasaastaa.
Entä jos se olisi äitisi, isäsi tai puolisosi, tavallinen veronmaksaja joka tahtoisi vain lähteä rentoutumaan, joutuisi tappeluun ja sitä kautta ilman syytään pidätetyksi ja menehtyisi virkavalaan koviin otteisiin?
Ei putkaan kuule joudu pelkästään puukkojunkkareita ja sekakäyttäjiä,
No kukahan sen tappelun aloittaa, jos toinen on vain lähtenyt rentoutumaan? Varmaan tämä parin päivän pohjat vetänyt juoppohullu.
Minun lähisukulainen (nuori nainen) vietiin putkaan, kun olisi pitänyt sairaalaan viedä. Kyllä niitä virhearviointeja tapahtuu! Osa sairauksista, esim diabetes, voi johtaa hengenvaaralliseen tilaan ja näkyä aggressiivisuutena eikä ihminen ole yhtään tietoinen omasta tilasta/käytöksestä.
Täytyisi voida luottaa poliisin ammattitaitoon.
Jos katsoo poliisit-sarjaa, niin käy aika nopeesti selväksi, että on useimmiten hyvin pitkäli poliisin mielivallan alla miten näille asiakkaille käy. Jos on leppoisa jeppe, niin kohtelu on täysin eri, kuin sillä, joka alkaa kovistelemaan jotain pikkukundejakin toden teolla. Sekin käy selväksi, että naisia ja miehiä ei kohdella tasa-arvoisesti. Itkevä nainen saa empatiaa, vaikka olisi itse tehnyt aikamoisia tempauksia. Miehiä kohtaan usein empatia hyvin vähissä. Ellei ole joku oikein reppana tai höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Otettiinko tyypistä verinäytteet että mitä kaikkea tuli vedettyä illan aikana?
Alkoholia
Poliisi voi hermostua, jos olet liian rikas tai köyhä, musta tai valkoinen tai muuta poikkeavaa. Jos yrität selvittää tilannetta, se on vastustamista ja saat taserista. Asiaa käsitellään sitten oikeudessa, kun saat syytteen virkamiehen vastustamisesta. Jos poliisi on saanut voimankäyttöä liioittelemalla provosoitua sinut pieneenkin häneen kohdistuneeseen microhipaisuun, tulee ehdollista virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Helsingi kaupungin lastenkoti Teinilä, Siipi-osasto.
Tapaus sattui kesäkuussa 2018, henkilökunta "joutui" raahaamaan nuoren väkisin käsistä pesuhuoneeseen.
Nuori heti nimesi kättä satuttaneen ohjaajaan, mutta rajoitusten keinoin nuori vaiennettiin. Vastuusosiaalityöntekijäkin asettui heti suojelemaan lastensuojelulaitosta, vaikka nuoren asialla hänen kuuluisi olla.
Siipi-osaston henkilökunta peitteli ohjaajan tekosen ja teki äkkiä rikosilmoituksen syyttäen nuoren vanhempaa.
Minulle on toimitettu asiasta mm. puhelu- ja palaveritallenteita, sekä kirjallistamateriaalia.
Nämä tulevat vielä julkisuuteen, ihan henkilöiden nimet mainiten.
Lisäksi on nuorten tallentamia tilanteita, joissa mm. osastolla aiemmin ollut vastuuohjaajaa raivoaa nuorille.
Asioiden julkituomista ei onneksi voi edes apulaisoikeusasiamies suojata, muutenhan se siunaa viranomaisten virkarikkeet.
Mikä siinä on että ite dokataan älli pois ja käyttäydytään idioottimaisesti ja sitten itketään jälkikäteen. Jos tää kaveri ois käyttäytyny hyvin niin mitään ei ois tapahtunu. Kännissä ollaan kovaa jätkää ja jälkikäteen itketään kun niin ahdistaa.
Miten tässäkin maassa voidaan salata todistusaineistoa ja peitellä ihan virkavallan puolesta totuutta? Ihan käsittämätöntä!
Suomessa poliisi voi toimia ihan melkein miten vaan. No eivät varmaan tappaa saa ketään, jos teolle löytyy todistajia, mutta muuten kyllä. Itse koin lähiaikoina sellaisen tilanteen, että minut pahoinpideltiin raukkamaisesti 1-2 hlön toimesta erään toimitilan vessassa (ja vessassahan ei ole kameroita). Tuloksena oli se, että päässäni ja ympäri kehoani oli paljon jälkiä pahoinpitelystä. Kuitenkin järjestyksenvalvoja talutti minua ulos ko. paikasta. Ystäväni huomasi ja meni ihmettelemään. Mainitsin pahoinpitelyn ja itsekin ihmettelin juttua. Mainitsimme järkkärille mahdollisen pahoinpitelijän ja hän otti pahoinpitelijän narikkaan "kiinni". No vähän ajan kuluttua pahoinpitelijä olikin päästetty lähtemään! Tapauksessa soitettiin poliisi ja poliisillakin oli todella surkea asenne tilannetta kohtaan. Asenne oli oikeastaan sellainen, että heitä oikein harmitti olla paikan päällä. Ihan siis hirveää tehdä sitä työtä josta saa palkan! Sen lisäksi on paljon todistajia sille kun poliisi aukoi päätään minulle, elikä pahoinpidellylle. Todella kummaa käytöstä oli, mutta en asiaa enempää avaa. Itseltäni ei jälkikäteen tarkasteltuna löydy mitään mustelmia tai ruhjeita rystysistä, joten en ole ns. tapellut, vaan kyseessä oli puhdas pahoinpitely. Minun oli pakko tehdä jälkikäteen sähköinen rikosilmoitus, koska en luota siihen, että poliisi olisi velvollisuutensa mukaan kirjannut asiasta rikosilmoitusta, tai ainakaan puolueetonta sellaista.
Tämän vuoksi katsoin myös tämän oikeudenkäynnin tapahtumat. Kyseessä on siis perheenisä, joka on tehnyt aina töitä ja jolla ei ole aikaisempia rikoksia/rikosrekisteriä. Teko on tosiaan typerää känniriehumista, mutta epäilyttää paljon poliisin kertomat, että heitä n. 20 kiloa kevyempi mies muka pystyi riehumaan niin paljon, että pitää pistää pää auki, lyödä päähän ja pahoinpidellä. Selvästi vaikuttaa, että ylilyöntejä on käynyt tässä tapauksessa.
Minua yhdistää tuohon henkilöön se, että itsekin olen käynyt aina töissä ja koskaan en ole nostanut sossutukia, eikä minulla myöskään ole rikosrekisteriä. Ihmettelen näitä väkivalta-fanaatikkoja, jotka puolustelevat poliisin ja vartijoiden käyttämää väkivaltaa. Varmaan jotain uskiksia, jotka eivät tippaakaan ole elämässään juoneet ja jotka sitten täällä pätevät väkivalta-fantasioillaan kaikkia "epäpuhtaita" kohtaan. Asiahan on niin, että jos kukaan ei kyseenalaista virkamiesten väärinkäytöksiä / epäammattimaista ja jopa rikollista toimintaa, niin mitään hyvää ei tapahdu, vaan päin vastoin, ihmisten usko valtiota kohtaan murenee enemmän päivä päivältä. Mutta toisin kuin nämä fanaatikot haluavat, niin fiksut ihmiset haluavat selvitellä näitä väärinkäytöksiä ja tuoda niitä päivänvaloon, jotta toimintapoja voidaan korjata ja ihmisten luottamusta parantaa. Lammas ei kannata olla! Sillä asenteella pääsee teurastamoon sitten kun sitä vähiten odottaa!
Tärkeä aihe josta pitäisi enemmän keskustella! On muuten kiva omistaa ja ajaa moottoripyörää. Jos sulla sattuu olemaan vähänkään "jengimäiset" vaatteet päällä niin sinut pysäytetään lukuisia kertoja kesän aikana ja suorastaan haastetaan riitaa, kettuillaan, tutkitaan pyörää, pistetään seisomaan tien poskeen jalat levällään jne.muuta mukavaa. Ihminen jolla ei ole mitään rikostaustaa tms. Sikamaista touhua joiltakin poliiseilta!
Siis ei juma...lauta. kattokaa toi video hesarin sivulta mitä tapahtui!!!
Eihän tästä ole kuin 10 vuotta, kun vielä tein vartijana hommia. Toisinaan annettiin virka-apua poliisille, poistamalla henkilöitä paikalta tms. Jos kyseessä oli joku voimakeinoin poistettava ihminen, niin aika usein poliisin ohje meille vartioille oli, että "viekää pois, eikä haittaa vaikka se vähän kolhisi itteään ovenkarmeihin mennessään". Kaikki varmaan ymmärsi mitä lause tarkoitti...
Ja tähän tarinaan ei sitten näillä väkivallan ihannoijlla ollutkaan mitään poliisien puolustuspuhetta.
Voihan se olla ottanut jotain muuntohuumetta ja toisaalta voi olla, että sen lasiin on laitettu jotain. Paskempi juttu, jos jälkimmäinen.