Vauva haluaa olla koko ajan sylissä, en saa mitään aikaan auttakaa
Kommentit (52)
Juuri sitä varten olet pois työelämästä ja saat yhteiskunnalta tukea, jotta pidät sitä lasta sylissä. Se vapaa on annettu juuri vauvaa varten, ei siihen, että teet kotitöitä.
Eihän muutkaan lapsellisetkasn saa töistä vapaata ja tukia, tehdäkseen kotitöitä tai lisätääkseen vapaa-aikaansa.
No millon ne kotityöt saa tehdä?????
Hyvä keskustelu ja viesti poliittisille päättäjille. Ja uusi lainsäädäntö olisi enemmän kuin tervetullut.
Perhevapaita pitäisi lyhentää ja jakaa molempien vanhempien kesken.
Ap. tapauksessa perheen isän vapaa-aika vain lisääntyy, kun kotona oleva hoitaa kotityöt, joka on tietenkin lapsen hyvinvoinnista pois.
Ja neuvotaan vielä lapsen antaa itkeä. Toivottavasti naapureina on valveutuneita ihmisiä.
Olin hoitamassa samanlaista tapausta (8kk) ja oli kyllä niin rasittava, että olin ikionnellinen, kun pääsin sieltä kotiin.
Kantoliina voi auttaa ja aika yleensä auttaa. Luota omaan vaistoosi, jos vauva kaipaa syliä, anna olla sylissä.
Nyt on paras hetki totuttaa mies siihen, että hän tekee vähintään puolet kotitöistä ja hoitaa vauvaa puolet siitä ajasta, kun on kotona. Älä päästä miestä helpolla, kadut sitä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Et saa mitään aikaiseksi?
Olet miehesi kanssa nyt ymmärtänyt väärin, perhevapaiden idean.
Työnantajat eivät mahdollista perhevapaita ja veronmaksajat maksa tukia, jotta vanhemmilla olisi vapaa-aikaa enemmän tehdä kotitöitä, käydä harrastuksissa jne.
Ei, vaan perhevapailla oleva vanhempi hoitaa lasta, edistetään lapsen hyvinvointia ja kasvua, eletään lapsen ehdoilla - annetaan syliä ja hoivaa, ulkoilua pari tuntia päivässä, hellyyttä, tuetaan kehitystä ja kasvua jne.
Olet työstä vapaalla ainoastaan lasta varten.Kotityöt tehdään, kun mies tulee töistä kotiin, vapaa-ajalla, muussa tapauksessa käytätte kotihoidontukea ja perhevapaita häikäilettömästi väärin, oman edun tavoitteluun, ei lapsen, jolloin lapsi joutuu sijaiskärsijäksi.
Jos olisi toisin, nimi olisi kodinhoitotuki, eikä lapsen kotihoidontuki, siinä on suuri ero.
No jo on kumma jos kotitöitä ei saisi tehdä. Mitä jos ei ole miestä tai mies tulee vasta illalla myöhään töistä?
Kyllä minä tein kaikki kotityöt, pihatyöt ja tallihommat päivällä.
Meillä oli yksi vauva sellainen, että hänen kanssaan ei tehty kotitöitä. Hän tarvitsi koko ajan sylin, koko ajan katseen. Hän kärsi myös pahoista koliikkivaivoista. Myös synnytys oli raskas niin vauvalle kuin minulle. tuo lapsi ei myöskään viihtynyt kantoliinassa eikä kantorepussa. Ota huomioon myös, että tämä oli meidän kolmas lapsi. Kokemusta myös omista vauvoista siis löytyi. Vauva voi olla sellainen, joka tarvitsee isompien lasten tapaan erityistä huomiota. Jos isompi lapsi tarvitsee koulussa apua, niin eihän häntäkään jätetä yksin, vaan hän saa apua. Miksi vauva ei saisi saada olemiseensa apua ja läheisyyttä, jos sitä tarvitsee, ja sen osoittaa?
Siivottiin sitten, kun mies tuli kotiin tai jätettiin siivoamatta. Jokin aika syötiin kertakäyttöastioista, kun astianpesukone oli rikki.
Järkeilimme, että seuraava järjestys oli tärkein:
riittävä ja monipuolinen ruoka. Sai käyttää myös pakasteita, eineksiä, valmiiksi pilkottuja vihanneksia ja hedelmiä, pakastemarjoja ja ostettua "kotiruokaa".
Mahdollisimman paljon unta. Kun koliikkivauva nukkui, niin isommille lapsille video päälle, ja itse päikkäreille. Jos isommat ja koliikkivauva nukkuivat, niin itse nukkumaan. jos ei uni tullut, niin sitten meditoi, pelkästään lepäsi tai luki kirjaa.
Ulkoilu ja liikunta. Pyrittiin siihen, että jokaiselle tuli ulkoilua ja liikuntaa. Jos ei ulos päästy jonain päivänä, niin isommille tehtiin temppurata, laitettiin lasten liikuntalauluja soimaan yms.
laskujen maksu yms tehtiin viakka oltiin väsyneitä.
Lopuksi siivous. Siivouksen myös saattoi ulkoistaa.
Teini ei tahdo nähdä minua ikinä. Ei paljon juttele mammalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin että vauva on vauva vain ohikiitävän hetken aikaa, mutta kotityöt eivät katoa milloinkaan. Hmm. Vaali näitä hetkiä <3
Ehdit kyllä siivota sitten myöhemmin elämässä.
Niin että siivotaan vuoden kuluttua?
Voi teitä mammoja! Ensin tehdään vauvasta läheisriippuvainen roikottamalla sylissä 24/7, sitten kiukutellaan töissäkäyvälle miehelle jonka "vapaa-aika" iltaisin on samaa kun teidän "kokopäivätyö" jossa ei ehdi edes kotitöitä tekemään ja sitten lopulta roikutaan ylipainoisena elähtäneenä yh:na tinderissä ja itketään että miksi ei tule yhtään matchia hehehaha
Koliikkikeinu, ei vauva viihdy missään perus sitterissä mikä ei yhtään heilu ja keinu, ellet sitten itse ole keinuttamassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin että vauva on vauva vain ohikiitävän hetken aikaa, mutta kotityöt eivät katoa milloinkaan. Hmm. Vaali näitä hetkiä <3
Ehdit kyllä siivota sitten myöhemmin elämässä.
Niin että siivotaan vuoden kuluttua?
Jos mies ei työpäivän jälkeen kykene kotitöihin tai lapsenhoitoon, niin sitten siivotaan joskus hamassa tulevaisuudessa.
Kun miehesi tulee kotiin, ja on vihainen, kun kotityöt ovat tekemättä, anna hänelle se vauva syliin, ja ala tekemään kotitöitä. Jos teillä on vain se yksi lapsi, niitä kotitöitä ei voi olla niin paljon, etteikö niitä illan aikana kerkeisi tekemään. Sen takia lapsella on kaksi vanhempaa, että toinen voi hoitaa vauvaa sillä aikaa kun toinen tekee töitä. Sinä hoidat vauvaa sillä aikaa kun miehesi on töissä tienaamassa perheelle elantoa, ja mies hoitaa vauvaa sillä aikaa kun sinä teet kotitöitä.
Jos miehesi ei halua hoitaa vauvaa, komenna hänet tekemään niitä kotitöitä, kun tulee töistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun miehesi tulee kotiin, ja on vihainen, kun kotityöt ovat tekemättä, anna hänelle se vauva syliin, ja ala tekemään kotitöitä. Jos teillä on vain se yksi lapsi, niitä kotitöitä ei voi olla niin paljon, etteikö niitä illan aikana kerkeisi tekemään. Sen takia lapsella on kaksi vanhempaa, että toinen voi hoitaa vauvaa sillä aikaa kun toinen tekee töitä. Sinä hoidat vauvaa sillä aikaa kun miehesi on töissä tienaamassa perheelle elantoa, ja mies hoitaa vauvaa sillä aikaa kun sinä teet kotitöitä.
Jos miehesi ei halua hoitaa vauvaa, komenna hänet tekemään niitä kotitöitä, kun tulee töistä.
Höpsis, jos mies valittaa kotiin tullessaan, kun ap ei saa päivisin vauvaa hoitaessaan tehtyä kotitöitä, ap lähtee samalla ovenavauksella tuulettamaan tunteitaan ja mies jää vauvan kanssa näyttämään mallia, kuinka kotityöt hoidetaan vauvan hoidon lomassa mallikkaasti. Miehen mielestähän se on piece of cake.
Yksikätisenä pystyy tekemänä vaikka mitä. Ja suurimman osan saa tehtyä kun vauva nukkuu tai aamulla ennen kuin mies lähtee edes töihin.
Vauvasi vaistoaa että haluat hänestä eroon, ja siksi hän tarrautuu entistä enemmän. Jätä kotityöt tekemättä, ja ole täysin rinnoin lapsesi kanssa sylikkäin. Huomaat eron pikapuoliin, kun lapsi haluaakin olla rauhassa :D
Pientä vauvaa ei saa jättää yksin huutamaan ja itkemään. Lue mitä turvallinen kiintymyssuhde tarkoittaa.
Ja mitä helvettiä se mies huutaa yhtään mistään? Ihan kuin hän voisi yksin sanella kodin säännöt ja kohdella sinua niin kuin orjaa. Lapsen kuullen ei kenenkään muutenkaan tarvitsisi riidellä tai huutaa.
Jos meillä mies huutaisi(!) minulle yhtään mistään, niin sanoisin hyvin painavasti että oli paras olla viimeinen kerta kun minulle ääntään korottaa.
Tehköön itse ne kotityöt jos niin paljon häiritsee, sinulla on ympäri vuorokauden kestävä työvuoro vauvan kanssa.
Kannattaa silti kokeilla rintareppua, meillä vauva viihtyi tosi hyvin ja sain paljon hommia tehtyä vauva repussa.
Voi surkeus, otan osaa! Minulla kanssa ensimmäinen oli tuollainen, mahavaivainen itkijä. Olin ihan poikki. Olin miestä vastassa ovella, kun hän tuli töistä, ja siisin vauvan heti hänen syliinsä. Hän kyllä suosiolla hoiteli oman osuutensa eikä siitä valittanut, sen paremmin kuin tekemättömistä kotihommistakaan. Tuolloin ei vielä kantoliinoista ja -repuista puhuttu, tai minä en ainakaan sellaista tiennyt.