Nordea alkaa veloittaa verkkopankin käytöstä 7,50€/kk
Jos ei ole 19-25v, asuntovelallinen tai korkeakouluopiskelija.
Sairaat hinnat!
Kommentit (177)
Tallelokero (pienin) maksaa 15 e kuussa. Törkeää rahastusta, mutta jossain on testamenttia säilytettävä.
Pankkien palvelumaksut ovat yksityiselle puolelle annettu oikeus veron kantoon.
Miks mä en oo koskaan maksanut Nordealle mitää palvelumaksuja? Ollut käytössä 13 vuotta. Koskeeko palvelumaksut vaa jotain tiettyä ryhmää?
Vierailija kirjoitti:
Tallelokero (pienin) maksaa 15 e kuussa. Törkeää rahastusta, mutta jossain on testamenttia säilytettävä.
Eikö olisi sama että säilyttäisit sitä kotona lukittavassa metallilaatikossa?
Osuuspankin asiakkaana tarkistin äsken verkkopankista, että olen maksanut heinäkuussa palvelumaksuja 12€ ja kerryttänyt bonuksia 18€. Minulle on siis käytännössä maksettu asiakkuudestani 4€. Bonuksia on kertynyt vajaa 30€ tänä vuonna. Tai siis mitä palvelumaksujen jälkeen on nyt käytettävissä.
Itse koen, että käytännössä en maksa palvelumaksuja lainkaan, mutta koijataanko tässä nyt apinaa jotenkin? Mitä jos muutaman vuoden asiakkuuden jälkeen minulla on vaikka 100€ käyttämätöntä bonusrahaa? Saanko halutessani siirtää sen käyttötilille tai rahastoon?
Kertokaa te fiksummat, jotka tästä bonussysteemistä ymmärrätte jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä palvelumaksuja oikein maksetaan?
Asiakaspalveluun soittaminen, jos sinne pääsee, on maksullinen. Konttori on auki ehkä kerran viikossa. Käteistä ei saa nostettua.
Tunnuslukusovelluksen uudelleen avaamista varten saa keskustella robotin kanssa joka ei ymmärrä kysymystä ja lopputuloksena joutuu sitten soittamaan asiakaspalveluun jossa kehotetaan menemään lähimpään Nordean konttoriin joka ei ole auki tai jos on niin sinne täytyy varata aika jonka saa kahden viikon päähän just sille ainoalle päivälle kun se konttori on auki just siihen aikaan kun on joku pakollinen työjuttu tai hammaslääkäri mikä sovittu kuukausia sitten.
Että mistä palvelusta siis maksetaan?
No siitä verkkopankista. Vai väitätkö, ettei ole kätevä palvelu, joka helpottaa elämääsi?
Op:n omistaja-asiakkaana maksan verkkopankista + kortista 3.95€/kk. Käytännössä se kuittaantuu bonuksilla. Kuten puolisonkin maksut. Emme siis maksa mitään pankkipalveluista. Toki joudumme keskittämään pankkiasiat Osuunpankkiin. Mutta kannattaahan se. Bonuksia riittää vielä vakuutusmaksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankin asiakkaana tarkistin äsken verkkopankista, että olen maksanut heinäkuussa palvelumaksuja 12€ ja kerryttänyt bonuksia 18€. Minulle on siis käytännössä maksettu asiakkuudestani 4€. Bonuksia on kertynyt vajaa 30€ tänä vuonna. Tai siis mitä palvelumaksujen jälkeen on nyt käytettävissä.
Itse koen, että käytännössä en maksa palvelumaksuja lainkaan, mutta koijataanko tässä nyt apinaa jotenkin? Mitä jos muutaman vuoden asiakkuuden jälkeen minulla on vaikka 100€ käyttämätöntä bonusrahaa? Saanko halutessani siirtää sen käyttötilille tai rahastoon?
Kertokaa te fiksummat, jotka tästä bonussysteemistä ymmärrätte jotain.
Käsittääkseni sitä ei saa siirrettyä rahana tilille tai rahastoon. Se pitää käyttää esim. saman firman vakuutusmaksuihin.
Minulle juuri taas tänä aamuna soitettiin osuuspankista jossa minulla tili, kortti ja verkkopalvelu. Taas halusivat mun liittyvän osakkaaksi 100 euron maksua vastaan. Juuri eilen kun tuli ilmoitus säästötilin koron laskusta nollaan ja palvelumaksujen korotuksista. Sanoin että mielestäni aika roisia että ensin nostatte maksuja niin että saisitte ihmiset liittymään jäseniksi t. osakkaiksi. Lopulta itsekin suostuin maksamaan satasen että saan alennukset. Mutta unohdin kysyä tai hän uohti kertoa mistä niitä bonuksia sit kertyy?? Ja vähentääkö ne bonukset automaattisesti palvelumaksuja?? Kertokaa kuka tietää??
Mulla danskella palvelumaksu 8e/kk. Veloitus alkoi kun täytin 28v pari vuotta sitten.
Onkohan opintolainan siirto toiseen pankkiin kallista? Kannattaako esimerkiksi siirtää sellainen 6000€ opintolaina Nordeasta op:lle vai onko palvelumaksut ym. siirrosta niin suuret ettei kannata?
Vierailija kirjoitti:
Minulle juuri taas tänä aamuna soitettiin osuuspankista jossa minulla tili, kortti ja verkkopalvelu. Taas halusivat mun liittyvän osakkaaksi 100 euron maksua vastaan. Juuri eilen kun tuli ilmoitus säästötilin koron laskusta nollaan ja palvelumaksujen korotuksista. Sanoin että mielestäni aika roisia että ensin nostatte maksuja niin että saisitte ihmiset liittymään jäseniksi t. osakkaiksi. Lopulta itsekin suostuin maksamaan satasen että saan alennukset. Mutta unohdin kysyä tai hän uohti kertoa mistä niitä bonuksia sit kertyy?? Ja vähentääkö ne bonukset automaattisesti palvelumaksuja?? Kertokaa kuka tietää??
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/op-bonukset
Niitä kertyy päivittäisasioinnista. Niitä voi käyttää palvelumaksuihin ja vaikka op-pohjolan vakuutusmaksuihin. Ja ton satasenhan saa takaisin jos joskus päätää luopua omistaja-asiakkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan opintolainan siirto toiseen pankkiin kallista? Kannattaako esimerkiksi siirtää sellainen 6000€ opintolaina Nordeasta op:lle vai onko palvelumaksut ym. siirrosta niin suuret ettei kannata?
Ei multa otettu mitään maksua lainan siirrosta, tosin ryhdyin omistaja-asiakkaaksi samalla, ehkä sekin vaikutti. Ja on tästä jo kymmenisen vuotta aikaakin. On saattanu systeemi muuttua. Kannattaa kysyä.
Me ei olla koskaan maksettu mitään palvelumaksuja Nordeassa. Meidän perheellä on siellä 3 käyttötiliä ja joku säästötili (mistä saadaan jotain korkoja muutama kymppi vuodessa). Lainaa ei enää ole eikä ole kuin lapset nuoria. Kai me sitten jotain premiumeja ollaan... Suosittelen muillekin!
osuuspankki alkaa veloittaa 3 euroa kuussa pelkästään siitä, että on tili heillä (ellei ole asikasomistaja/jäsenyys/miksi sitä ikinä kutsutaankaan). (siitähän tuleekin hirveästi kustannuksia pankille, kun asiakkaalla on tili, jota ei koskaan käytetä. Viehän niiden tilitietojen säilytys tietokoneelta ehkä yhden kilotavun) Minulla on siellä ollut vuosia tili, jossa on ehkä 30 euroa. taidan mennä irtisanomaan koko tilin ja samallasanon sayonara osuuspan(ii)kille. joskus sijoitin heidän kauttaan, eipä tarvitse sitäkään edes harkita enää, minulla parempi pankki, jolla asiakasystävällisemmät hinnat.
Hahah.
Onneksi ei ole velkaa eikä tarvitse olla naimisissa pankin kanssa👍
Kokemuksia tästäpankista kenelläkään eli https://totally.fi/revolut/
Itsellä ei ole velkaa enkä enää aio ottaa. Olisko tuo ok - S-pankin rinnalle?
Aikaa sitten vaihdoin pankkia.
Nordeassa ei saa palvelua.
Äärettömän huono pankki.
Mites kun mulla on Nordeassa Visa? Pitääkö maksaa nollille ennen pankin vaihtoa?
No siitä että ne tantat istuu siellä konttorissa ja palvelee eläkeläisiä yms.