Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa viisaat miksi kanavat 1-5 ei näy

Vierailija
19.08.2020 |

Yhtäkkiä vaan tuli ei signaalia

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla digiboxi?

Vierailija
2/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuta laite ja ota töpseli hetkeksi irti pistorasiasta. Sitten taas töpseli kiinni ja käynnistä laite uudestaan (tai laitteet eli sekä tv että digiboksi, jos ovat erikseen) . Ovatko kanavat 1-5 sinulla yleisimmässä järjestyksessä eli Yle Tv1, Yle Tv2, Mtv, Nelonen ja Yle Teema? Joskus yhdellä palveluntarjoajalla voi olla katkos, mutta nuo ovat jo kolmea eri systeemiä.

Yksi mahdollisuus on, että scart ei ole kunnolla kiinni, jos sinulla on erillinen digiboksi. Sammuta laitteet, ota johto irti seinästä ja irrota & kiinnitä scart-johto uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole maksanut televisiolupaa.

Vierailija
4/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka kysyi onko sinulla digiboxi. Tee tietysti edellä kuvatut resetoinnit sammuttamalla jne.

Minulla hajosi noin seitsemän vuotta vanha digiboxi saman tyylisesti. En voinut uskoa, että ihan noin vaan hajoaa vaikka mitään erityistä ei tapahtunut. Osa kanavista vaan katosi. Muistaakseni juuri 1-5, en aivan varma ole. Ihan ammatti-ihminen kävi katsomassa ja mittaamassa signaalit. Digiboxi ei vain tunnustanut joitain hertzilukuja, taajuuksia siis. Niillä taajuuksilla oli juuri tietyt kanavat. Laite ei tunnistanut taajuuksia vaikka siihen ne manuaalisesti syötti.

Tosiaan, tee tietysti kanavahaku myös. 

Vierailija
5/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka kysyi onko sinulla digiboxi. Tee tietysti edellä kuvatut resetoinnit sammuttamalla jne.

Minulla hajosi noin seitsemän vuotta vanha digiboxi saman tyylisesti. En voinut uskoa, että ihan noin vaan hajoaa vaikka mitään erityistä ei tapahtunut. Osa kanavista vaan katosi. Muistaakseni juuri 1-5, en aivan varma ole. Ihan ammatti-ihminen kävi katsomassa ja mittaamassa signaalit. Digiboxi ei vain tunnustanut joitain hertzilukuja, taajuuksia siis. Niillä taajuuksilla oli juuri tietyt kanavat. Laite ei tunnistanut taajuuksia vaikka siihen ne manuaalisesti syötti.

Ei ole digiboxia

Vierailija
6/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammuta laite ja ota töpseli hetkeksi irti pistorasiasta. Sitten taas töpseli kiinni ja käynnistä laite uudestaan (tai laitteet eli sekä tv että digiboksi, jos ovat erikseen) . Ovatko kanavat 1-5 sinulla yleisimmässä järjestyksessä eli Yle Tv1, Yle Tv2, Mtv, Nelonen ja Yle Teema? Joskus yhdellä palveluntarjoajalla voi olla katkos, mutta nuo ovat jo kolmea eri systeemiä.

Yksi mahdollisuus on, että scart ei ole kunnolla kiinni, jos sinulla on erillinen digiboksi. Sammuta laitteet, ota johto irti seinästä ja irrota & kiinnitä scart-johto uudestaan.

Noi kanavat ovat digialla samassa kanavanipussa. Ei siinä palvelutarjoajien kanssa ole mitään tekemistä. Ensiksi antamasi ohje kuitenkin parantanee vian, jos lähettimen (Digia) päässä ei ole vikaa.

Vierailija
7/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole digiboxia

Niin, voi kai telkkarikin hajota samalla tavalla. Toivottavasti kuitenkin saat kanavat näkymään. Meillä muuten on kaapeliverkko, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Googlaa kanavanippujen taajuudet ja vertaa niiden kanavien taajuuksiin jotka eivät näy. Kerroin vain oman tapaukseni siksi, että laitteilla on käyttöikänsä ja ne voivat "mystisesti" hajota ilman näkyvää syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän