Pahoitin mieleni puntarista
Mieheni vanhemmat (tässä tapauksessa ei väliä kuka näin olisi tehnyt. Pahoittaisin mieleni silti.) tulivat eilen käymään.
Meillä on 2 lasta. Toinen pieni vauva vielä, jota täysimetän.
Raskaudesta on vielä 10kg jäljellä ja kyllä ajattelin niille tehdä jotain kunhan vauva ei roikkuisi jatkuvasti tissillä.
Miehen vanhemmat toivat puntarin meille.
Paino on hyvin herkkä asia minulle ja siitä tuli todella paha mieli. Onko se pieni vihje jostain. Mies on muutenkin todella hoikka, minulla enemmän tässä sitä paino-ongelmaa on.
Sain ensimmäisen lapsen jälkeen raskauskilot hyvin pois kun lähdin salille. En usko näidenkään olevan sen tiukemmassa.
Mielestäni ei kuitenkaan ole kohteliasta tuoda synnyttäneelle naiselle puntaria.
Minulla on myös ollut syömishäiriö ongelmaa aikaisemmin ja nyt on tosi paha mieli. En pysty tänään syömään varmasti mitään tai menen vähintään sen oksentamaan. Tuli ainakin hyvin selväksi, että olen lihava ja kannattaisi tehdä asialle jotain.
Mies ei ymmärrä laisinkaan mistä olen loukkaantunut. Ei hänen vanhemmat mun kiloja tarkoittaneet ja anna jo olla. Unohda koko asia. Mies ei siis tosiaan oikeasti ymmärrä miksi loukkaannuin näin paljon.
Miehen vanhemmat saavat muutenkin käyttäytyä miten huvittaa ja minä olen aina se joka suuttuu turhasta.
Jokaisella kyläilyllä käydään myös lasten painot läpi ja varmistellaan ovatko ne normaaleja..
Loukkaantuisitteko te jos joku toisi puntarin teille kun olisit vasta synnyttänyt?
Kommentit (14)
Todella huonoa makua osoittaa miehesi vanhemmilta ainakin, jos ei muuta. Itse en ikinä veisi kenellekään puntaria "lahjaksi" muutenkaan, ellen nyt sattuisi olemaan puntaritehtaalla töissä ja ilmaiseksi niitä saamaan ;)
Itse en kyllä asiaa kahta kertaa jaksaisi miettiä, toisten huono käytös ei onneksi ole sinulta pois! Toivottavasti miehesi ei ole perinyt käytöstapojaan suoraan vanhemmiltaan.
Kai tarjosit vastavinkkinä anopille kahvin kanssa porkkanat?
Siis mitä, käydään lastenpainot läpi ja katsotaan onko ne normaaleja? Mistä Porvoosta tää viesti tulikaan??
voihan olla, että he ovat vain ajatelleet, että "tällaista joka kodissa tarvitaan", eikä asiassa ole ollut mitään sen kummempaa. toisaalta taas, jos ovat todella ajatelleet, että sä intoutuisit laihduttamaan, he ovat tökeröitä ja ääliömäisiä. ei sinun painosi heille kuulu.
älä nyt kuitenkaan panikoi tuosta niin, että alkaisit oksennella tai jättäisit syömättä. tähänkin nimittäin pätee se, ettei sinun painosi kuulu heille. sinä elät omaa elämääsi ja pudotat painosi sitten, kun siltä tuntuu ja se siitä. vie puntari ullakolle ja ota käyttöön vasta, kun tunnet tarvitsevasi, jos koskaan tunnet.
ja jos yhtään lohduttaa, tökeröitä ihmisiä on muuallakin. ystäväni isä oli antanut hänelle kokonaisen sarjan selluliittivoiteita joululahjaksi ja sanonut vielä, että jokaiselle lapselleen oli ostanut juuri sitä mitä tämä tarvitsee. ja ystäväni oli todellakin synnyttänyt pari kuukautta aikaisemmin. nyt kyse oli tosin hänen omasta isästään, joten hän pystyi ärähtämään takaisin ja pienesti kostamaankin. oli ostanut seuraavan kerran tuliaisiksi ketjupolttaja-isälleen nikotiinilaastareita. =D
Kyllä minä varmaan pahoittaisin mieleni mutta minkäs tollaselle voi. Toisaalta olisin ihan iloinen jos joku toisi minulle kunnon vaa'an jos minulla ei sellaista olisi :D ei toi mikään kohtelias juttu ollut mutta ehkä se kannattaa jättää oöaan arvoonsa ja laihduttaa jos itse haluaa ja teet sen sitten kun itse haluat :)
hahhah ja varmaan veisin miehen äidille syntymäpäivä/joululahjaksi jotain yhtä natsaavaa.. Jotain siivoustarviketta tai hygieniatuotetta ;D
Haha joo. Mieli piristy nyt kyllä!
Taidankin seuraavan kerran viedä anopille moppisetin kun mennää kyläilee. Ei sillä, että se mikään vihje olisi. Ajattelin vaan jos ne tarvii sellasta :)
Juu ja jatkossa kahvin kanssa on porkkanoita :D
Se on se tietty ikäluokka. Mun vanhemmat arvostelevat todella herkästi painoa, samoin tekee anoppi. Puhuvat myös muiden painosta, välillä en edes tunne ihmisiä, joista puhutaan ruokapöydässä. Joku kun on lihonut, niin se on Suuri Uutinen. Anoppi alkaa välillä jopa puhumaan 15 vuotiaalle, että oletko hoikistunut tai päinvastoin kehottaa muka hienovaraisesti teiniä menemään lenkille. Aivan kuin teinille voisi hienovaraisesti sanoa, että koita laihduttaa hieman...
Mun mielestä tuollainen on todella huonoa käytöstä. Jokaisen paino on henkilökohtainen asia eikä siihen tule puuttua. Eikä varsinkaan viemällä lahjaksi jollekin vaakaa.
Olet loukkaantunut aivan turhasta. Vaaka on yksi kodin tarvike siinä missä vaikka sauvasekoitin tai maljakko. Lapsiperheessä vaaka voi olla hyvinkin tarpeellinen, pitäähän lastenkin kasvua seurata. Sun mieli pyörii nyt pelkästään sun oman navan ympärillä, kirjaimellisesti. Tuskin kukaan muu on kiinnostunut sun raskauskiloista tuossa mittakaavassa, että miettisi oikein jotain piilovittuilua lahjojen muodossa.
Herätys, sun pitää olla terve hoitaaksesi lapsiasi. Hoida pääsi kuntoon sekä syömishäiriön että itsetunto-ongelman suhteen. Jos alat loukkaantua joka pikkuasiasta, tulee elämä hyvin vaikeaksi. Jos sulle ostaa vaikka kirjan, ajattelet varmaan että ne pitää mua tyhmänä ja haluaa että mä sivistyisin lukemalla, tai jos ostaa korun, ajattelet että en ole tarpeeksi laittautunut ja hieno.
Meillä kyllä on jo vaaka ja he tiesivät sen :)
Paino asiat ollut muutenkin usein esillä. Kylässä käydessä he saattavat kaivaa puntarin esille "no niin käydääs kaikki katsomassa paino"
Mieheni on hoikka. Lihonut seurustelumme aikana 4kg... siitäkin jaksetaan muistutella ja kysellä jatkuvasti, että mites se paino.
Luotan neuvolan ohjeisiin lasten painon suhteen. Niissä ei ole ollut ongelmia. Molemmat täysin normaali kokoisia.
Ärsyttää silti jatkuva anopin utelu lasten painoista. Pelottaa, että miten sitten kun lapset ymmärtävät enemmän niin mummo koko ajan jankkaamassa painosta.. ettei lapsille tule mitään vääristynyttä kehon kuvaa itsestään.
Ehkä sitten loukkaannuin turhasta, mutta ei se nyt silti kivalta tuntunut.
Yli tästä pääsee..
Seuraavan kerran, kun käskevät vaa'alla, niin et todellakaan mene. Ja sitten kun lapsesi ekan kerran kieltäytyvät, niin olet heidän tukena. Aivan järjetöntä painon vahtaamista. Taitavat itse sairastaa jotain tautia.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:02"]
Kylässä käydessä he saattavat kaivaa puntarin esille "no niin käydääs kaikki katsomassa paino"
[/quote]
Siis mitä, appivanhempasi tulevat kylään ja sitten luontevasti kahvikeskustelun lomassa kaivavat käsilaukusta/povitaskusta vaa'an esiin? Mistä hämärän rajamailta nämä ihmiset ovat kotoisin? Porvoosta?
Mä sain miesystävältä 40v lahjaksi digitaalisen puntarin, et repikää siitä. Oltiin oltu yhdessä tuolloin 3,5 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:37"]
Mä sain miesystävältä 40v lahjaksi digitaalisen puntarin, et repikää siitä. Oltiin oltu yhdessä tuolloin 3,5 vuotta.
[/quote]
Voi sua! Voin lohduttaa, että mä sain mieheltäni eräänä jouluna lahjaksi tulostimen. Oli puhunut siitä jo aiemmin, että sellainen olisi kiva. Sanoin, että paketin päällä taisi olla väärä nimi ja kysyin, että missä mun lahjani on.
Eikö kukaan muu tosiaan pahoittaisi mieltään?