Mies EI osannut vaihtaa öljyä autoonsa!
Ei ymmärtänyt, että ei riitä, että imee vanhan öljyn pois jollain pumpulla öljyn kaatoaukon kautta. Raukka ei tiennyt, ÖLJYNSUODATIN pitää vaihtaa myös! 😂
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vaihtaa mies vähän kätevämpään? itsellä ei ole kuin yksi homma mitä en osaa tehdä, kaikki muu onnistuu
Ja mikähän se yksi homma on mitä et osaa? Alkaa kiinnostamaan nuin kätevä mies
Varmaan synnyttäminen.
-eri
Frendeissä Chandler kysyi kerran, että kumpi tekee enemmän kipeää; synnyttäminen vai potku munille... Kukaan ei voi kokea molempia....
Tuo vitsi oli jo silloin vanha. Tai no totuus.
Huvittavaa, miten ap selittää, ettei mies osaa vaihtaa öljyjä, mutta oman kuvauksensa mukaan tarvitsee siihen itse pumpun!
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä nykyisiä kaupunkilaismiehiä voi enää miehiksi kutsuakaan jos ei edes öljynvaihto onnistu. Itse vaihdoin vanhempien autoihin jo ala-asteikäisenä.
Minulla oli jo kätilöopistolla öljynsuodatin kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään osaa, koska en ole koskaan autoa omistanut. Varmaan voisin kuitenkin asian vaikka Youtubesta opetella ja sitten miettiä onko homma järkevää tehdä itse vai maksaisiko vain jollekin sen tekemisestä.
Ei se vaikeaa ole vaan kyse on siitä, että ei kannata vaihtaa itse. Mitä tehdä esimekiksi jäteöljylle? Itse vaihdoin aikoinaan, mutta en enää. Eihän autoa saa edes pestää enää kotipihalla ilman öljynerotuskaivoa.
Mullakin on noin 500l jäteöljyjä, mutta minnekään niitä ei voi viedä ilman maksua, enkä kyllä ala itse maksamaan siitä että joku saa hyvää raaka-ainetta uudelleen käyttöön.
Oulussa ainakin saa Oivapisteelle viedä maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes avaa konepeltiä muuten kun pissapojan täyttäessä ja tarkastan öljytason kun huolto (toisessa autossa huoltoväli 20.000 km ja toisessa 30.000 km) lähestyy. Työllistän autohuollut. En vaihda renkaita enää. Lopetin n. 10 vuotta sitten. Nyt renkaat ovat säilössä rengasliikkeessä.
Mikäli vaihdat/vaihdatte öljyt itse niin mihin viette jäteöljyt? Ei kai saunan taakse???
Jätteenkäsittelylaitokset(toisella nimellä kaatopaikka) ottavat jäteöljyt ja käytetyt öljynsuodattimet vastaan yksityisiltä ihmisiltä täysin maksutta myös vähän isompinakin määrinä. Voit ihan hyvin viedä samalla matkalla vaikka 8kpl 5l kanisterillista jäteöljyä jätteenkäsittelylaitokselle etkä joudu maksamaan mitään. Sinun vastuullasi on vain se että viet ne jäteöljyt vuotamattomissa, ulkopuolelta kohtalaisen puhtaisssa purkeissa tai kanistereissa ja lajittelet ne oikeaan paikkaan muista jätteistä. Myös käytetyt öljynsuodattimet pitäisi pakata niin etteivät ne vuoda öljyä ympäriinsä.
Jos aikoo rikkoa lakia, niin kaikista tyhmintä on kaataa jäteöljy luontoon. Järkevämpää on suodattaa jäteöljystä roskat pois ja vaikka polttaa ne jäteöljyt talon öljylämmityksessä pieninä määrinä, kuin kaataa jäteöljy luontoon.
Eikai kukaan nykypäivänä vaihda öljyjä itse? Mies on automekaanikko alkuperäiseltä koulutukseltaan, eikä meilläkään vaihdeta öljyjä itse kotona.
Pitäiskö sun laittaa mies vaihtoon? Kyllä niitä käsistään käteviäkin on vielä vaikka kuinka olemassa.
Corolla-miehet täällä pätee. Useissa premium-autoissa on automatiikka: Tyhjä öljytila blokkaa auton käynnistymisen eikä tila mene pois pelkästään öljytila täyttämällä.
Joo, tuo on kyllä väärässä järjestyksessä. Esim bmw M54 koneessa suodatin on erillisessä "purkissa" koneen kyljessä. Vähintäänkin pitää ottaa vanha suodatin ensin pois, niin purkin sisältö valuu ropun kautta astiaan. Eli voisikin vaihtaa suodattimen ensin.
Ja tuollekin on erikoisavain, aukeaa tosin kyllä normihylsylläkin.