Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies EI osannut vaihtaa öljyä autoonsa!

Vierailija
19.08.2020 |

Ei ymmärtänyt, että ei riitä, että imee vanhan öljyn pois jollain pumpulla öljyn kaatoaukon kautta. Raukka ei tiennyt, ÖLJYNSUODATIN pitää vaihtaa myös! 😂

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun stetoskoopissa ei ole merkattu tuota + ja - . Sulla on varmaan uudemmat, mistä niitä saa ? Ja se anturiosa on vaikea asentaa ykköspytylle, tuleeko se kalvopuoli vai reikäpuoli pyttyä vasten?

Vierailija
22/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako AP säätää virranjakajalla varustetun auton sytytyksen stetoskoopin avulla?

Miksei?

Mä osaan, + plussaan, - miinukseen ja anturi ykköspytylle. Sitten vaan sihtailemaan ykköspytyn viivaa (jota ei yleensä näy) esmes kiilahihnapyörästä. Hyvä neuvo on laittaa siihen vaikka punaisella tussilla viiva.

Ai stetoskoopilla? Aika velho oot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun strobolla tietenkin.

Vierailija
24/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako AP säätää virranjakajalla varustetun auton sytytyksen stetoskoopin avulla?

Miksei?

Virranjakajaa ollut autoissa enää kymmeniin vuosiin.

Vierailija
25/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia hanttihommia varten on omat paikat, missä hoitavat homman nopeasti, siististi ja hävittävät jäteöljyn asianmukaisesti.

Vierailija
26/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei?

Hölmö, ei kukaan pysty. Ilman verenpainemittaria tuo ei onnistu pelkän stetiskoopin avulla. Sellainen elohopeamittari tuohon tarvitaan myös.

Höpön löpön. Itse asiassa kysyin tätä siksi, että kerran näin televisiosta ohjelman, jossa vanhempi italialainen herrasmies kuunteli stetoskoopilla Ferrain moottorin käyntiä. Siis melkein kuin lääkäri kuuntelisi sydämen lyöntejä.

Vierailija
27/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te onnettomat miehet, jotka ette itse autonne öljyä vaihda: oletteko miehiä ollenkaan? Vaan ei taida autokaan olla oma... 😏

Vierailija
28/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla kotona ihan aito epämies. 

Vierailija
29/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te onnettomat miehet, jotka ette itse autonne öljyä vaihda: oletteko miehiä ollenkaan? Vaan ei taida autokaan olla oma... 😏

ja sinä vaihdat aina öljyt itse, kudot matot, neulot verhot, lyhennät housut, peset ikkunat, ajat nurmikot, korjaat tiskikoneen ja pesukoneen.  Hienoa!!

Vierailija
30/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi osata? Onko k.o. taito geeneissä? Jos miestä tai naista ei kiinnosta, öljyn ja suodattimen vaihdon tekee ammattilainen.

Vierailija
31/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit grilliltä pyytää vielä vanhat upporasvaöljyt niin säästyy pitkä penni.

10/30.

Vierailija
32/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aikani on minulle arvokkaampaa kuin se rahallinen säästö, jonka saisin tekemällä auton huoltohommia itse.

Vierailija
33/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tätä ei kaikki tiedäkään, mutta öljynsuodattimen vaihtoväli on sen 30 tkm, niin kaksikin öljynvaihtoa voi tehdä ilman suodattimen vaihtoa.

Öljyn suodatin kannattaa vaihtaa joka kerta, ei se suodatin niin paljoa maksa.

Vierailija
34/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten öljynvaihto olisi sukupuolesta kiinni? Nostimen kanssa toimiessa tekijän pituuskaan ei ole vaikuttava tekijä. Nainen osaa tai on osaamatta tämänkin asian yhtälailla miehen kanssa.

Vierailija
35/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha maksaa törkyhintaisista "palveluista" jollekin amikselle, kun tuon homman tekee itse 15 minuuttiin. 

Vierailija
36/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamiehet ajelee samoilla öljyillä niin kauan kun auto leikkaa kiinni. Sit sen voi työntää jokeen.

Vierailija
37/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä vaihtaisin, mutta vaimo alkaa raivoamaan, ettei saa kaataa jäteöljyjä luontoon. 

Vierailija
38/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun stetoskoopissa ei ole merkattu tuota + ja - . Sulla on varmaan uudemmat, mistä niitä saa ? Ja se anturiosa on vaikea asentaa ykköspytylle, tuleeko se kalvopuoli vai reikäpuoli pyttyä vasten?

Kannattaa käyttää mekaanikon stetoskooppia.

Tällä videolla haetaan moottorin häiriöäänen lähdettä:

Vierailija
39/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea "mies".

Vierailija
40/90 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tätä ei kaikki tiedäkään, mutta öljynsuodattimen vaihtoväli on sen 30 tkm, niin kaksikin öljynvaihtoa voi tehdä ilman suodattimen vaihtoa.

Öljyn suodatin kannattaa vaihtaa joka kerta, ei se suodatin niin paljoa maksa.

No ei olekaan hinnasta kiinni, mutta on helpompi olla söhräämättä joka kerta sen putsarin kanssa. Vaihdan sen joka toisella kerralla, eli noin 20 tkm välein.

Ei se vanhassa autossa ole niin tarkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi