Se on tulossa talvi 2021, kun ei reissuta ulkomaille. Miten jaksat pimeän talven?
Vai oletko tankannut kotimaan auringosta energiaa tarpeeksi.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee, en ole sellainen joka asian vaikertaja ja valittaja kuten ap. Muita syyttelevä, omassa kuplassa elävä. Joka vuodenajalle oma valitusaiheensa.
Hyvä että sinulla on noin mukava asenne kanssaihmisiä kohtaan👍
Hyvällä on hyvä. Sinulla ei ole asennetta muihin nähden ollenkaan.
En ole käynyt ulkomailla kuin viimeksi ehkä 5-vuotiaana risteilyllä, ja siitäkään en muista mitään. Hyvin menee, joskin surettaa miehen puolesta kun ei pääse näkemään perhettään nyt pitkään aikaan. Sinne olisimme lähteneet, jos koronaa ei olisi. No, onneksi videoyhteydet toimivat.
Jaksetaan kun on pakko jaksaa. Täytyy toivoa että olisi edes leuto talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee, en ole sellainen joka asian vaikertaja ja valittaja kuten ap. Muita syyttelevä, omassa kuplassa elävä. Joka vuodenajalle oma valitusaiheensa.
Hyvä että sinulla on noin mukava asenne kanssaihmisiä kohtaan👍
Hyvällä on hyvä. Sinulla ei ole asennetta muihin nähden ollenkaan.
Miten niin? Miten nyt on muita syytelty?
Joka vuosi olen matkustanut talvella lämpimään viimeiset 20 vuotta ja aion matkustaa ensi talvenakin, sillä muuten pää hajoo.
Aurinkoa on saatu, mutta just kyllä mietin näinä aurinkoisina päivinä, että tämmöistä se on jossakin 6-9 kk vuodessa.
Siellä minun pitäisi olla ..
Zinc
En ole ikinä ollut talvella ulkomailla ennenkään. Lisäksi tykkään pimeästä, tosin pakkasesta en.
Vierailija kirjoitti:
Jopas on ihmisillä ongelmat, ei ihme että suomalaisia pidetään aikas kusipäisinä.
Oikeesti vedä nyt henkeä! Tuskin tämä nyt mikään ongelma monelle on mutta kyllä itseä harmittaa ettei pääse lämpöseen lomalle, ollaan yleensä oltu helmikuussa 3 vko
Kukahan nyt mahtaa pitää suomalaista kusipäänä jos hän lomailee kun Suomessa on talvi.
Kehität nyt taas onegelman sellaisesta missä sitä ei ole.
Valoa tulee lampuista ja kynttilöistä.
En kestä, hajoan jo nyt tähän ajatukseen :(( Suomen kansanterveys tulee kokemaan niin hirveän romahduksen marras-joulukuussa että joku korona on ei edes mahdu samaan lauseeseen! Koronaeristykset vie kaiken: ei mitään juhlia, ei pikkujouluja, ei joulutoreja, ei joulujuhlia, ei uudenvuodenjuhlia... pelkkää pimeyttä ja ankeutta, eikä pakoon pääse mihinkään :'(
Mistä vetoa että tästä talvesta tulee vieläpä joku aivan karsea lokakuusta huhtikuuhun kestävä ydintalvi aina etelää myöten :((
Ei aavistustakaan miten kestän! Olen tankannut jokaisen aurinkoisen päivän olemalla ulkona käytännössä 07-20 mutta eihän se pitkälle riitä. Pari pilvistä päivää ja olen jo kipeä ja epätoivoinen.
Oli ihanaa kun saattoi katkaista talven parin viikon reissulla.
Ei kukaan tiedä mikä tilanne missäkin päin maailmaa on talvella. Ihan mahdollista että jonnekin päin pääsee. Katsotaan. Tosin Aasiaan en lähde vaikka pääsisi. Jos tilanne on edelleen tammi-helmikuussa niin paha ettei voi lähteä niin sitten on vaan pakko kestää! Vai onko vaihtoehtoja?
Kävin viimeksi ulkomailla 1999, jos Viroa ei lasketa. Pääni olisi täytynyt ilmeisesti posahtaa jo kymmeniä kertoja.
Joo, minulle kelpaa myös lämmin ja lumeton talvi, kiitos.