Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ekohörhö yrittää tappaa lapsensa raakamaidolla?

Vierailija
28.08.2013 |

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288593614836.html

PRKL... pistää vihaksi tälläinen, kauheita riskejä kun halutaan olla niin luomua. Miksi juoda tälläistä kuraa kun parempaa maitoa on ollut vuosikymmenet saatavilla

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakamaito on ihan oikeasti riski. Ne, joille "luonnollisuus" tai "käsittelemättömyys" on pyhä arvo, eivät jotenkin pysty sitä sisäistämään. Toki myrkytyksen todennäköisyys on kohtuullisen pieni, mutta en kyllä itse olisi valmis ottamaan lapseni puolesta tuota riskiä.

Ja en kannata esim. lisäaineiden yletöntä syöttämistä, ja tuoreista raaka-aineista tehty ruoka on tietenkin parempaa kuin einekset jne. jne. Mutta oikeasti: ei kaikki ruoan prosessointi tee siitä epäterveellistä, eikä kaikki "luonnonmukainen" ole terveellistä eikä turvallista. Vaikka teistä tuntuu siltä.

Vierailija
2/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suomalaiset professorit ja lääkärit ovat esittäneet ajatuksen, että maidon monille aiheuttamat terveysongelmat voivat johtua maidon prosessoinnista. Lääketieteen lisensiaatti Olli Sovijärven mukaan pastörointi ja homogenointi heikentävät maidon ravintosisältöä ja aiheuttavat terveysongelmia. Hänen mukaansa moni joka sietää käsittelemättömiä raakamaitotuotteita hyvin, saa vaivoja pastöroiduista maitotuotteista. Raakamaidossa on itsessään laktaasientsyymiä, joka pilkkoo laktoosin ja auttaa sokerien imeytymisessä. Helsingin yliopiston maitoteknologian professori Tapani Alatossavan mukaan homogenointi saattaa olla maitoyliherkkyyksien takana. Hänen mukaansa maidon osuutta suomalaisten terveysongelmissa ei kuitenkaan voida tutkia, sillä maitoteollisuus on kieltäytynyt tutkimusyhteistyöstä.

Teksti pitää 100% paikaansa minun kohdalla ja haen raakamaidon tilalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko tietää pari asiaa, joita sä et tiedä eli että lehmän suolistossa muhinut ja väärillä pöpöillä varustettu ja utareisiin tarttunut paska pistää niitä maitohappobakteereita turpaan eli vaikka maito voisi olla hyvää, se ei aina ole. 30 % on aika huono luku esim. siinä, että tää leipä vois olla hyvää, mutta joka kolmas leipä voi olla vaarallinen ;-)

Vierailija
4/37 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, miten ihmiset ovat ennen pärjänneet?? :-)

Vierailija
5/37 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just se: ekohörhö. Just sellainen joka ei edes tajua sitä että luomu ei ole läheskään aina ekologista.

Vierailija
6/37 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena juonut monet kerrat raakamaitoa. En tiedä ketään joka olisi siitä sairastunut, ikinä, millään tapaa... Kuitenkin olen maalla lapsuuteni asunut ja monella tutulla ja sukulaisella oma maitotila ja ovat raakamaidosta aina kaikki ruuat tehneet. 

Kai sitä pitää autotkin kieltää, koska niin moni kuolee kolareissa.

Mitäs sitten ne lapset joiden vanhemmat huonoilla ruoka tottumuksilla lihottaa lapsensa. Kielletäänkö heiltäkin terveydenhuolto?

Nykyään melkein joka asiassa on jokin riski. Ei sitä voi viettää elämäänsä jossain luolassa. Ja voihan sielläkin vaikka kaatua....

Vierailija
7/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten me kaikki veronmaksajat yhdessä maksetaan tästä hörhöilystä aiheutuvat hoitokulut...prkl. Puhumattakaan siitä, että joku voi vaikka kuolla huonossa tapauksessa. Ei ymmärrä ei.

Vierailija
8/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 08:55"]

Ja sitten me kaikki veronmaksajat yhdessä maksetaan tästä hörhöilystä aiheutuvat hoitokulut...prkl. Puhumattakaan siitä, että joku voi vaikka kuolla huonossa tapauksessa. Ei ymmärrä ei.

[/quote]

Aivan, kyllä maksuvelvollisuus kuuluu joko raakamaidon myyjälle tai sitten sille joka sitä on juonut tai lapsilleen juottanut!

En todella ymmärrä että veronmaksajain rahoin pelastetaan aina ääliöitä pulasta

Vierailija
9/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan ok että aikuinen itse hörhöilee ja käyttää riskielintarvikkeita tms. mutta miten ne viitsii oman rakkaan(?) lapsen kohdalla ottaa ne kaikki hengenvaarallisetkin terveysriskit? Miten psyyke kestää sen että oma hörhöilytarve vie lapsen elinsiirtojonoon?

Vierailija
10/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa, kyse on lapsisa, joiden vanhemmat tekevät valinnat heidän puolestaan. Ja oli tässä lapsia, jotka ovat saaneet tartunnan ihan jostain muust kuin raakamaidista.

Vierailija
11/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolihan eräänäkin vuonna kai pari tyyppiä purkkioliiveihin. Ihan Suomessa. EI tarvinnu ees raakamaitoa kitata.

Vierailija
12/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lapsesta, siis ihan pikkulapsesta asti, juonu kotitilan raakamaitoa ilman mitään ongelmaa. En ymmärrä tätä nykypäivän vouhotusta ettei lapsille voi mitään antaa kun kaiken pitää olla niin käsiteltyä.

Vierailija
13/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ekohörhö tässää ruokkii koko perheensä lapsia myöten raakamaidolla, sekä vuohesta että lehmästä tulleelta. Ovat omia eläimiämme ja maito on aina samana päivänä käsin lypsettyä. Olemme olleet kaikki hyvin terveitä aina, sen sijaan kaupan käsitellystä maidosta saamme vatsanväänteitä.

Bakteereja ja tauteja tulee paljon muustakin, tällä hetkellä silmätikuksi ovat valitettavasti joutuneet luonnonmukaiset, prosessoimattomat tuotteet.

Vierailija
14/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, THLn lobbareita liikenteessä taas! Olette te kyllä yksiä idiootteja, itse tapatte lapsia myrkkyrokotuksilla ja teette, mitä esinahattomat sionistibanksterit käskevät, valehtelette jopa, että terveysmaito tappaa!

Vierailija
15/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHEC on yleistynyt 90-luvulta lähtien, ei se ehkä ollutkaan ongelma 70-luvulla. Ruotsissa jo kymmenes maitotiloista on EHEC-positiivisia. Ja toki kannattaa muistaa ettei tuo ole ainoa raakamaidossa tavatta vaarallinen mikrobi.

Tärkeintä, että jokainen raakamaitoa käyttävä ymmärtää riskit ja pystyy sitten elämään mahdollisten seurausten kanssa. Eikä ilman lupaa tarjoa näitä riskituotteita oman perheen ulkopuolelle, esim. naapurin lapsille.

Vierailija
16/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tilamaitoa meilläkin käytetään, kukaan ei sitä juo, mutta viiliä, juustoa ja jugurttia teen siitä.

Kaikessa on riskinsä, se on selvä. Muakin kauhistuttaa, kun äidit juottaa vauvoilleen tutteleita (useimmitenhan kyse on vain äidin laiskuudesta, ei aina), syöttää purkkimössöjä ja jopa puurot tehdään kamalista lisäainejauheista. Ja kaikki iloisesti mikrotetaan. Sitten ihmetellään miksi lapset on allergisia, astmaisia, korvatulehduskierteisiä, diabetes senkun lisääntyy, on adhd ja ties mitä "sairauksia".

Ja myös me luomuhörhöt sitten joudutaan makselemaan näitä mössöhörhöjen tekojen seurauksia, samoin kuin me kaikki maksellaan tupakoitsijoiden, autolla kaahaajien, alkkisten, narkkareitten, eronneitten ja muuten vaan yksinhuoltajien, huvikseen työttömien jne jne. aiheuttamia kustannuksia.

Että näppituntumalla sanoisin, että me luomuhörhöt olemme enemmänkin maksunpuolella. Meilläkään kukaan lapsista ei ole koskaan käynyt lääkärissä ja vanhin täytti just 18 v. Itse olen käynyt viimeksi 90-luvulla. Mulla onkin perinteitä luomuhörhöilyssä, vanhempani ovat yli 80-vuotiaita luomuhörhöjä ja mikä oudointa: kummallakaan ei ole mitään lääkkeitä. Äitini kävi loukkaantumisen takia lääkärissä ja lääkäri oli suunnilleen väkisin kirjoittanut lähetteen kaikenmaailman tutkimuksiin. Kaikki muu oli ok, mutta kolesteroli korkealla, lääkäri oli todennut, että löytyihän sitä vikaa, onhan se nyt ihme jos ei tuon ikäisellä ole mitään lääkitystä. Sanomattakin selvää, että ei äiti reseptiä huolinut.

Vierailija
17/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 09:14"]

Jaahas, THLn lobbareita liikenteessä taas! Olette te kyllä yksiä idiootteja, itse tapatte lapsia myrkkyrokotuksilla ja teette, mitä esinahattomat sionistibanksterit käskevät, valehtelette jopa, että terveysmaito tappaa!

[/quote]

Joo, terveysmaidon käyttö korreloi todennäköisesti myös äo:n kanssa.

Terv. idiootti

Vierailija
18/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa maitoa? Kuule kun se iskukuumennettu maito on kuollutta maitoa! Iskukuumennus tappaa maidosta D-vitamiinin, ja siksi siihen pitää lisätä D-vitamiinia jälkikäteen. Lisätty vitamiini on tietysti kemiallisesti tuotettua myrkkyvitamiinia joka on ihan erilaista rakenteeltaan kuin oikea luomuvitamiini. Lisäksi iskukuumennus tappaa maidosta elämänenergian ja sekoittaa maidon värähtelytasot luonnottomiksi. Se on hyökkäys  Äiti Maan kaikkialla läsnäolevaa henkeä kohtaan. Iskukuumennettu maito on murha!

Vierailija
19/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Raakamaito ei yhtä kuin luomumaito. Suurin osa raakamaitoa myyvistä tiloista ei ole luomutiloja.

Vierailija
20/37 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäisiköhän kuitenkin ennemmin huolestua niistä viidestä muusta, jotka saivat Ehec-bakteerin jostain muualta? Ainiin, ja onhan sitten oikeat kansansairaudetkin, jotka tappavat huomattavasti suurempia joukkoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi