Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:stä, näkeekö muut paljonko sulla on kavereita?

Vierailija
28.08.2013 |

Joo, varmaan huomaa kysymyksestä, että ei mulla sellaista Fb:tä vielä edes ole tai profiilia siellä. :)))

En ole koskaan ajatellut kerkiäväni ja nyt sen käyttöönotto tuntuisikin jo monimutkaiselta kun niin  paljon asetuksia ja paljon olisi tehtävää olisi edessä kun muut ovat rakentaneet sivujaan vuosia ja itse pitäisi saada kaikki kiinni. Vai olisiko se niin hankalaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä vielä ehdit mukaan, jos kiinnostaa. Itse liityin vajaa vuosi sitten, osittain pakosta ja ympäristön painostuksesta. Vedän aika matalalla profiililla, koska edelleenkään en välitä julkaista itsestäni tai perheestäni siellä oikeastaan mitään tietoja tai kuvia. Ja mitä taas tulee kaverien määrään, en ota vakavasti ketään, jolla on facebookissa satoja "ystäviä". Itselläni on siellä vain sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti tunnen ja joiden haluankin tietävän, mitä elämääni kuuluu.

Vierailija
2/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kaverilistan näkymisen muille voi piilottaa kokonaan, eli asetukset niin, että näkee kaverinsa vain itse. En tiedä onko mahdollista estää omalla seinällä kaverien kommentteja tai tykkäyksiä näkymästä muille muuten kuin poistamalla kaikki kommentit ja tykkäykset. Ja siinä ei tavallaan ole järkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy estämään oman seinän näkymisen kavereille tai osalle heistä. Itse suoritin jokin aika sitten pienen karsinnan, poistin kaikki "turhat" kaverit ja jätin ne, joihin oikeastikin pidän yhteyttä. Lisäksi piilotin kaiken minkä vaan ulkopuolisilta voi piilottaa.

Vierailija
4/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh - tyhmä kysymys. Miksi noita kirjoituksia ja kuvia pitää piilotella joiltain kavereilta tai ylipäätään keneltäkään? 

Vierailija
5/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:48"]

ööh - tyhmä kysymys. Miksi noita kirjoituksia ja kuvia pitää piilotella joiltain kavereilta tai ylipäätään keneltäkään? 

[/quote]

Jos ne on tarkoitettu vaan pienelle kohde ryhmälle. Esim. minä kirjoittelen ja laitan kuvia fb:hen toisinaan, mutta ne on tarkoitettu vain lähimmille kavereille ja perheelle - joita oikeasti kiinnostaa minun kuulumiset. Sellaiset hyväpäivän tutut ym. olen sitten piilottanut ja päivitykset ei näy heille. Mutta en kuitenkaan halua näitä kaukaisempia kavereita poistaa kavereista kokonaan, koska joskus on kiva pitää heihinkin yhteyttä fb:ssä. 

Vierailija
6/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:48"]

[/quote]

Mulla on kavereissani sellaisia sukulaisia, jotka on pakko pitää kaverilistalla, että välit toisiin sukulaisiin säilyvät. En kuitenkaan halua jakaa kaikkea heidän kanssaan, koska heillä on tapana heittäytyä hankalaksi ja kehittää kriisi milloin mistäkin asiasta.

Tiedostan, että kaikki nettiin kirjoitettu voi jossain vaiheessa pölähtää esiin odottamattomassa paikassa tai tilanteessa, ja siksi en kirjoita facebookiinkaan mitään niin yksityistä, että sen julki tulemisesta olisi minulle tai muille korjaamatonta haittaa. Kuitenkin kirjoittelen siellä sen tason asioita, joista en halua esimerkiksi potentiaalisten työnantajieni olevan tietoisia (esim. terveyteen ja elämänkatsomukseen liittyviä asioita) ja joiden en siksi halua tulevan esiin esimerkiksi helpolla google-haulla. Siksi yksityisyysasetukset.

Vierailija
7/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä facebookkiin. Jos ei tunnu omalta jutulta, niin ei siellä ole pakko aikaa viettää.

Tapahtumakutsuja, esim. tuparit, kun ihmiset tekevät, niin helposti jää vahingossa kutsumatta fb:n ulkopuolise henkilöt. Tietenkin ihan lähimmät ystävät tulee kutsuneeksi joka tapauksessa, mutta vähän laajennetun joukon kestit saattavat jäädä väliin.

Kaverilistan saa piiloon muilta, silloin näkyy yhteiset kaverit. Näin on valinnut ehkä 10 prosenttia omista kavereistani.

Vaikka et kävisi facebookissa usein, niin ehkäpä parin kuukauden välein suosittelisin tekemään jonkun päivityksen, sanallinen tai kuvallinen, muuten tulee "huonoa fb-karmaa", kun ei ihmiset tykkää olla sellaisten fb-kaveri, jotka eivät koskaan jaa mitään sisältöä. Ei sen jaon tarvitse mitään ihmeellistä ollla.

Muistathan laittaa profiilisi kuvan, kuvattomat ovat järjestään outoja.

Vierailija
8/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:35"]Itse suoritin jokin aika sitten pienen karsinnan, poistin kaikki "turhat" kaverit[/quote]

Noin olen joskus ennen tehnyt itsekin. Nykyään todella monella on käytössä fb-sovellus, joka näyttää poistetut kaveruudet. Eli jos poistat Hennan, Henna näkee sinun poistaneen hänet. Jos ette usko, googlatkaa.

Vierailija
9/9 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:35"]Itse suoritin jokin aika sitten pienen karsinnan, poistin kaikki "turhat" kaverit[/quote]

Noin olen joskus ennen tehnyt itsekin. Nykyään todella monella on käytössä fb-sovellus, joka näyttää poistetut kaveruudet. Eli jos poistat Hennan, Henna näkee sinun poistaneen hänet. Jos ette usko, googlatkaa.

[/quote]No tietysti mä näen jos mut poistetaan, ei ole vähäisten kavereiden listalta mikään vaikeus bongata kuka puuttuu ilman mitään sovelluksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän