Teenkö väärin, jos haen ilmaisia kasvomaskeja?
Ilmaiset kasvomaskit on virallisesti tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka ei kykene ostamaan niitä. No minäpä pystyisin, mutta en osta, koska koitan nyt säästää joka ikisen euron jonka pystyn. Olen köyhä ja työskentelen tarvittaessa työhön kutsuttavana sellaisella matalapalkka-alalla, johon korona on iskenyt rajusti, ja tulevaisuus näyttää tällä hetkellä erittäin epävarmalta. Olin jo koronarajoitusten takia yli 3 kk ilman yhtään työvuoroa, ja jos korona tästä leviää, edessä voi olla vielä paljon pahempaa.
Teenkö väärin, jos käyn hakemassa ilmaisia kasvomaskeja? Täällä jaetaan 2 kangasmaskia hakijaa kohden ja ne maskit on varmasti sellaisia, että ne suojaa lähinnä muita jos niiden käyttäjä on sairastunut. Kuljen julkisilla töihin, joten maskit tulisi käyttöön.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama ap. Olen toimeentulotuella ja ostin maskini osamaksulla :)
Kuten muuten ruoatkin, koska mersumiehet vievät kaiken ruoan ruokajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ilmaisia maskeja. Joku maksaa ne.
Väärin. Olin jo keväällä adventistien leipäjonossa, jossa jaettiin ruuan lisäksi maskeja. Maskit oli tehty vapaaehtoisten voimin käytetystä kankaasta, joka olisi muuten mennyt roskiin.
Tällaista hyväntekeväisyyttä maailma kaipaa, jossa kaikki voittaa: Sairauksien leviäminen vähenee, vapaaehtoiset saa itselleen mielekästä tekemistä ja kangaskin pääsee vielä hyötykäyttöön ennen kuin se laitetaan roskiin. Arvostan kovasti! :)
No hae minun puolestani. Käyn vain kaupassa "köyhien tunnilla", enkä voi käydä ruoka- ja maskijonoissa, yhden maitopurkin ja leipäpussin vuoksi en keskustassa käyntejäni aikaista.
Tuntemani muutkaan köyhät eläkeläiset eivät pysy tolpillaan sen vertaa että jonottaisivat mitään maskeja tai leipäpussia.
Toistaiseksi ei kyllä ole näkynyt tietoa kunnan maskijakeluista.
Veikkaan että menee samoin kuin sikapiikki, ei sitä ehditty antaa kuin ensimmäisille kun koko homma oli jo ohi ja kuopattiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja mistä haet? Asun hesassa ja oon ihan hukassa. En tiedä yhtään mistä ilmaisia maskeja voisi hakea.
Sama tääl, en tiedä missä stadissa niitä jaetaan!!Tarvetta on..
Käy vain, itse en meinaa maskeja käyttää, niin olkoon minun osuus sitten.
Hae vain, minusta ihan perusteltua. Köyhyys onkin sellaista, että aina ei ole kyse siitä, että ihan absoluuttisesti ei ole johonkin varaa. Vaan joutuu valitsemaan esimerkiksi bussimatkan ja jauhelihapaketin väliltä. Joo, on varaa jompaan kumpaan, mutta toinen jää sitten saamatta ja kummankin puuttuminen on vähän huono homma. Sunkin tilanteessa jos käytät rahat maskeihin, niin se on pois sitten jostain muusta ihan yhtä välttämättömästä. Tai siltä kuulostaa.
Osakesäästämisestä taasen voinee nipistää maskin verran tai tulouttaa sieltä nyt sitten vaikka parikymppiä, niin saa ostettua pari kangasmaskia tai paketin kertakäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja mistä haet? Asun hesassa ja oon ihan hukassa. En tiedä yhtään mistä ilmaisia maskeja voisi hakea.
Terveisiä Espoosta, sama juttu.
Ihan vain vinkiksi karman toimintaperiaatteesta: jos mielestänne teidän pitää saada jotain tärkeää ilmaiseksi, te myös itse ansaitsette tulla saaduksi ilmaiseksi. Siis olettaen että teette jotain järkevää joskus. Muutan sitten aika fak-oll.
Sen kun haet. Juuri oli lehdessä meidän kaupungistamme, että kaupunkimme sairaalan maskipisteessä ei kysellä tilin saldoa eikä syytä maskin hakemiselle ja maskin voi hakea myös puolisolle tai tuttavalle tai sukulaiselle tämän puolesta, niin että sieltä voi saada saman tien vaikka kymmenen maskia.
Noita maskeja ompeli koko kevään koko perusturva, kaikki työtä vaille jääneet kouluavustajat ja lastenhoitajat ym. Niitä riittää kyllä.
Itse en aio maskeja käyttää. Huvikseni ompelin hassusta kankaasta muutaman, jotta on kassissa mukana joku rätti naamalle , jos jostain syystä päädyn johonkin maskipakkopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun haet. Juuri oli lehdessä meidän kaupungistamme, että kaupunkimme sairaalan maskipisteessä ei kysellä tilin saldoa eikä syytä maskin hakemiselle ja maskin voi hakea myös puolisolle tai tuttavalle tai sukulaiselle tämän puolesta, niin että sieltä voi saada saman tien vaikka kymmenen maskia.
Noita maskeja ompeli koko kevään koko perusturva, kaikki työtä vaille jääneet kouluavustajat ja lastenhoitajat ym. Niitä riittää kyllä.
Itse en aio maskeja käyttää. Huvikseni ompelin hassusta kankaasta muutaman, jotta on kassissa mukana joku rätti naamalle , jos jostain syystä päädyn johonkin maskipakkopaikkaan.
Kuulostaa hyvältä, toimettomat toimiin. Sitä en vain ymmärrä että keväällä ohje oli että jos ei ole maskia niin pystyy kyllä ihan vain huivin siihen naaman heittämään. Eeeeli mitä on tämä itku vähävaraisista? Tarvitsevat yhden huivin? Sen saa kirpparilta, alennusmyynnistä, facesta ilmaiseksi kun itkee.
Teet väärin. Juuri oli uutisissa juttua kuinka hyväosaiset vie vähävaraisille tarkoitetut maskit.
Ihan sama ap. Olen toimeentulotuella ja ostin maskini osamaksulla :)