Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin, jos haen ilmaisia kasvomaskeja?

Vierailija
19.08.2020 |

Ilmaiset kasvomaskit on virallisesti tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka ei kykene ostamaan niitä. No minäpä pystyisin, mutta en osta, koska koitan nyt säästää joka ikisen euron jonka pystyn. Olen köyhä ja työskentelen tarvittaessa työhön kutsuttavana sellaisella matalapalkka-alalla, johon korona on iskenyt rajusti, ja tulevaisuus näyttää tällä hetkellä erittäin epävarmalta. Olin jo koronarajoitusten takia yli 3 kk ilman yhtään työvuoroa, ja jos korona tästä leviää, edessä voi olla vielä paljon pahempaa.

Teenkö väärin, jos käyn hakemassa ilmaisia kasvomaskeja? Täällä jaetaan 2 kangasmaskia hakijaa kohden ja ne maskit on varmasti sellaisia, että ne suojaa lähinnä muita jos niiden käyttäjä on sairastunut. Kuljen julkisilla töihin, joten maskit tulisi käyttöön.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan

Vierailija
2/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut ja mistä haet? Asun hesassa ja oon ihan hukassa. En tiedä yhtään mistä ilmaisia maskeja voisi hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et ala myydä niitä Forumin nurkalla.

Vierailija
4/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet varmaan pienempituloinen kuin moni tukien saaja ja maskeille fiksu tarve eli työmatka julkisilla...En nää mitään syytä mikset hakisi ja ilman huonoa omatuntoa.

Vierailija
5/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä sitten? Tienaan suht mukavasti, hiukan mediaania vähemmän, mutta rahat riittää hyvin kaikkeen mitä haluan ja kuukausisäästöt osakerahastoihin rullaa. En silti aio maksaa maskeista senttiäkään, vaan jos en saa ilmaista maskia, olen sitten kokonaan ilman maskia. Voinko teidän mielestänne hakea vähävaraisille tarkoitettuja maskeja?

Vierailija
6/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan. Jos ilmaisen maskin saaminen saa sinut käyttämään maskia, niin se on 100% hyvä asia.

T. Kuntapäättäjä

Vierailija
7/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs minä sitten? Tienaan suht mukavasti, hiukan mediaania vähemmän, mutta rahat riittää hyvin kaikkeen mitä haluan ja kuukausisäästöt osakerahastoihin rullaa. En silti aio maksaa maskeista senttiäkään, vaan jos en saa ilmaista maskia, olen sitten kokonaan ilman maskia. Voinko teidän mielestänne hakea vähävaraisille tarkoitettuja maskeja?

Et ole rehellisesti oikeutettu ilmaiseen maskiin, kun rahaa riittää osakesäästämiseenkin. Asenteesi kaipaa kyllä remonttia, sinun pitäisi käyttää maskia, koska se vährntää tartuntoja ja on yhteisen edun mukaista. Maskien avulla voimme estää tarpeen sulkea yhteiskuntaa enemmän. Osta siis pari kangasmaskia, kun on varaa, ja jätä ilmaismaskit oikeasti pienituloisille.

T. Kuntapäättäjä

Vierailija
8/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi joku vähävarainen saa jäädä ilman kun sinä et raski ostaa, vaikka rahaa on. Aha.

Vierailija
9/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmaisia maskeja. Joku maksaa ne.

Vierailija
10/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee itsensä köyhäksi niin saa maskit kunnalta. Veroilla ne maksetaan ja haen siksi

Vierailija
11/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole rehellisesti oikeutettu ilmaiseen maskiin, kun rahaa riittää osakesäästämiseenkin. Asenteesi kaipaa kyllä remonttia, sinun pitäisi käyttää maskia, koska se vährntää tartuntoja ja on yhteisen edun mukaista. Maskien avulla voimme estää tarpeen sulkea yhteiskuntaa enemmän. Osta siis pari kangasmaskia, kun on varaa, ja jätä ilmaismaskit oikeasti pienituloisille.

T. Kuntapäättäjä

Jos ruvetaan rehellisiksi, suurin osa ilmaismaskien hakijoista pystyisi varmasti ostamaan maskinsa itse. Ja kun kangasmaskit ei kuitenkaan suojaa käyttäjäänsä, eikö ole köyhien kannalta parempi jos maskit päätyy muiden käyttöön?

Vierailija
12/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ilmaisia maskeja. Joku maksaa ne.

Väärin. Olin jo keväällä adventistien leipäjonossa, jossa jaettiin ruuan lisäksi maskeja. Maskit oli tehty vapaaehtoisten voimin käytetystä kankaasta, joka olisi muuten mennyt roskiin.

Vierailija
13/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi maskia ei kyllä mitenkään ole tarpeeksi. Jos liikkuu kodin ulkopuolella kauppareissuja enemmän niin kyllä niitä tarvitsee jo yhden päivän aikana monta.

Vierailija
14/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selkeesti kuuluu vähävaraisiin, joten hae vaan ne maskit ihan hyvällä omallatunnolla. Itse olen työtön ja vähävarainen, mutten kehtaa hakea maskeja. Ostan pari itse ja pihistän jostain muusta.

Vierailija
15/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi joku vähävarainen saa jäädä ilman kun sinä et raski ostaa, vaikka rahaa on. Aha.

Jos kaikille hakijoille ei riitä maskeja, toivottavasti kaupunki hankkii niitä lisää jotta kukaan ei jää ilman.

Vierailija
16/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi maskia ei kyllä mitenkään ole tarpeeksi. Jos liikkuu kodin ulkopuolella kauppareissuja enemmän niin kyllä niitä tarvitsee jo yhden päivän aikana monta.

Sanopa muuta.

Hain eilen kahden kangasmaskin setin ja jos maskeja on jäljellä vielä ensi viikolla, aion hakea vielä toisenkin setin, vaikka niin ei saisi tehdä. Teen kahta osa-aikatyötä ja yhden päivän aikana pelkkiin työmatkoihin kuluu 3-4 maskia. Lisäksi mulla ei ole mahdollisuutta pestä maskeja joka ilta ainakaan niin, että ne olisi aamulla töihin lähtiessä kuivia.

Vierailija
17/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maksaisin maskeista kun olen yrittänyt varoa koronaa ja karsinut menot minimiin ja kärvistellyt koti oloissa , ruokakauppa ja apteekki pakolliset . Nyt sitten maksaisin maskeista kun ulkomaan matkailu kuuluu etuoikeuksiin .

Vierailija
18/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa ulkomailla lomailu ja hyvässä lykyssä palkallinen lisäloma karanteenin muodossa joillekin ja minulle tulee kuluja maskin oston muodossa , kiitos ei . Kyllä maksajan täytyy olla joku muu !

Vierailija
19/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et ala myydä niitä Forumin nurkalla.

En tietenkään. Siellä on niin paljon muitakin maskinmyyjiä, että hinnat on poljettu alas. Myyn saamani ilmaismaskit sellaisessa paikassa, jossa niistä saa kunnollisen korvauksen.

Vierailija
20/33 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan maskeja hakemaan. Kaikilla pitäisi olla oikeus ilmaisiin maskeihin, jos ne on oikeasti tehokas tapa vähentää tartuntoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän