Inhoan ruotsinlaivoja! Muita?
Ihan yhtä hyvää tai parempaakin buffetruokaa saa maissa, ja voi shoppailla vapaasti kaupoissa, joissa monipuolisempi valikoima kuin laivalla. Ruotsinlaivalla on ympäriinsä todella mauttomia kokolattiamattoja, peliautomaatteja ja humppapumppamusaa ja hommaan tärvääntyy koko päivä. Tylsää!
Kommentit (62)
Mä inhoan kaikkea: niitä kämäsi leikkihuoneita pallomerineen, mitkä on vallanneet aggressiiviset somalikakarat, kun vanhemmat ovat missä lie, romaniporukoita, känniläisiä, mauttomia kokolattiamattoja, typeriä ohjelmalässytystä yökerhoissa, ahtaita hyttejä. Ihan kaikkea. Joskus pakolla meen, kun lapset tykkää. Yäk. Äärimmäisen ahdistavia paikkoja. Ps. Ruoka on kyllä ihan jees. Se onkin se paras juttu.
Ainoa keino matkustaa auton kanssa meren yli, valitettavasti.
Me tosin ollaan vaihdettu rahtilaivoihin koska siellä ei tosiaankaan ole mitään ylimääräistä. Eikä myöskään niitä känniääliöitä....
Juuri puhuttiin, että laivalle voisi mennä, jos se olisi sellaista, mitä ne mainoksissa yrittää kaupata. Mitta valitettavasti totuus on toinen, ja toistaiseksi olemme suunnanneet matkamme toisaalle. Tekisi mieli lähteä Ruotsiin autoilemaan, mutta Tornion kautta täältä eteläisemmästä Suomesta on vähän turhan pitkä matka, varsinkin, kun olisi tarkoitus kierrellä Ruotsia Tukholmasta etelään. Tuo rahtilaivavinkki olikin hyvä, täytyypä tutkia asiaa tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:51"]
Mä inhoan kaikkea: niitä kämäsi leikkihuoneita pallomerineen, mitkä on vallanneet aggressiiviset somalikakarat, kun vanhemmat ovat missä lie, romaniporukoita, känniläisiä, mauttomia kokolattiamattoja, typeriä ohjelmalässytystä yökerhoissa, ahtaita hyttejä. Ihan kaikkea. Joskus pakolla meen, kun lapset tykkää. Yäk. Äärimmäisen ahdistavia paikkoja. Ps. Ruoka on kyllä ihan jees. Se onkin se paras juttu.
[/quote]
Joo, ihan siedettävää ruokaa. Paitsi että olen saanut parempaa buffetruokaa maissa kumminkin.
Pääseehän siinä sentäs hetkeksi irti arjesta, jos ei ole varaa lähteä lentäen mihinkään mielenkiintoisempaan paikkaan. Muuten se oleminen siellä laivalla on melko tylsää.
Mun arki on kuitenkin sen verran hyvää, etten halua korvata sitä ruotsinlaivahelvetillä.
Mä olen lapsesta asti inhonnut laivoja. Känniläisiä ihan joka puolella, ahdasta ja tunkkaista. Yök.
Samoin. Ja aina yöllä herää siihen, kun joku muija kimittää kännissä käytävällä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:12"]
Oletko mennyt Viking Gracella? Minusta se oli tyylikäs. Auton kanssa matkustettaessa laivat ovat ainoa todellinen vaihtoehto, kukaan ei ajele tuhansia kilometrejä maitse.
[/quote]
Mieheni oli viime viikonloppuna Gracella, sanoi että ihan samanlainen kuin muutkin ruotsinlaivat, ainoastaan pinttynyt tupakanhaju puuttuu.
Mä tykkään laivoista. Ikinä ei oo känniset häirinny ja ruoka on ollut hyvää. Voi kun pääsis pian taas :))
Porauslauttoja! Toiset tykkää, toiset ei.
Mä en inhoa,enkä Tallinnan laivojakaan. Niissä on oma tunnelmansa.
En nyt suoranaisesti inhoa, mutta en nyt suornaisesti hinkuakaan niille ja kivahan sitä on välillä päästä Tukholmassakin käymään noilla laivoilla, kun tuo satamakin on tuossa kävelymatkan päässä.
Keväällä kävin Gracella ja se Premium hytti ainakin poikkesi edukseen noista vanhemmista paateista. Vähintään pitäisi aina olla deluxe tai lyxA hytti.
Meidän perhe matkustaa vain luksus/sviittiluokan hyteissä jotka ovat omilla rauhallisilla osastoilla, emmekä käy buffeteissa vaan äyriäis- tai pihviravintoloissa, ja otamme aina erikoisaamiaisen. Siksi laivalla on mukavaa :)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 06:25"]
Pääseehän siinä sentäs hetkeksi irti arjesta, jos ei ole varaa lähteä lentäen mihinkään mielenkiintoisempaan paikkaan. Muuten se oleminen siellä laivalla on melko tylsää.
[/quote]
Ai että laivan 800-1200 euron hytti on sellaisia varten joilla EI varaa lentää? :D Et taida pahemmin matkustella kun et tiedä että laivaliput ovat yleisesti ottaen kalliimpia kuin lentoliput tänä päivänä.
En mä kylläristeilystä maksa satasta enempää,usein pääsee muutamalla eurolla, tai jopa ilmaiseksi.
Maissa ei saa juoda viiniä buffetissa niin paljon kuin jaksaa ja ehtii!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:12"]
Oletko mennyt Viking Gracella? Minusta se oli tyylikäs. Auton kanssa matkustettaessa laivat ovat ainoa todellinen vaihtoehto, kukaan ei ajele tuhansia kilometrejä maitse.
[/quote]
Grace ei valitettavasti juurikaan poikkea näistä vanhemmista laivoista. On tietty nykyaikainen, siisti jne mutta muutapa ero siinä ei sit juuri olekaan.
Tämän päivän trendi näkyy sisustuksessa jne mutta ei sen tyylikkäämpi kuin muutkaan
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 07:35"]
Mä tykkään laivoista. Ikinä ei oo känniset häirinny ja ruoka on ollut hyvää. Voi kun pääsis pian taas :))
[/quote]
Mäkin olen pienestä pitäen tykännyt siitä kun saa katsella laivasta maisemia, hengittää meri-ilmaa, syödä raikkaita ja tuoreita ruokia kuten mereneläviä. Känniset pysyy yleensä ravintoloissa aamuun asti, tai jossain halvimmissa hyteissä taxfree-juomia ryystäen ja sinne sammuen.
Ihana tunne kun se laiva liukuu hitaasti Tukholman saariston ohi aamulla kun istuu ikkunan äärellä kuohuviinilasillisen kanssa ja kun pääsee Tukholmaan ja näkee miten paikallinen väki rientää töihin auringon noustessa kohti keskitaivasta ja itse saa kierrellä ja katsella kaikkea kivaa. Se tuntuu lomalta ja vapaapäivältä, vaikka onkin vain yksi päivä maissa. Laivallakaan ei tule ahtaan paikan kammo kun saa liikkua, eikä istua jossain tiiviissä purkissa (lentokoneessa) omalla paikallaan tuntikausia. Lennoilla minua ahdistaa se jatkuva jonottelu joka paikassa, ahtautuminen, kenttien vilkkaus. Satamat ovat paljon rentouttavampia paikkoja. Laivan kosmetiikkamyyjät ovat erittäin avuliaita ja asiantuntevia, eikä sellaisia kuin tavarataloissa jotka näyttävät siltä kun olisit ainoastaan häirinnyt heidän keskinäistä juttutuokiota ostoksellasi. Laivoilla on myös parempi viinivalikoima kuin Alkossa ja usein maistiaisia jonka perusteella ei tule tehtyä hukkaostoksia.
Jaa en tiiä, mä en ole kuin kerran käynyt, enkä paljon muista. Ehkä mä voisin joskus käydäkin, jos olis lyhyempi matka.