Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri alkoi itkeä aamukahvitauolla, kun ei pääse Kreikkaan

Vierailija
19.08.2020 |

Kuuli tosiaan tiedotustilaisuuden tulokset vasta ysin kieppeillä kahvipöydässä ja alkoi vaan itkemään, miten on odottanut reissua koko kesän ja hänellä on oikeus lähteä perheen kanssa rentoutumaan. Ei auttaneet lohdutukset, että parempi suunnata tuonne joskus myöhemmin ja lähteä nyt vaikka telttaretkelle tai mökkireissulle.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin joskus pillittää hillittömästi kun tiputin kakkutaikinakulhon lattialle ja se levisi siihen. Jätin sen siihen ja menin vaatteet päällä suihkuun istumaan ja itkin varmaan tunteja.

Isäni oli pari kuukautta sit ottanut hengen itseltään, sisareni teki sairaalassa kuolemaa, loppuperhe oli riidoissa ja väsynyt ja samaan aikaan yritin suoriutua koulusta ja elämästä ylipäätään jotenkin myös muita tukien, olin aika herkillä. Kaiken muun handlasin mutta taikina lattialla laukaisi sit vihdoin.

Sitä ei tiedä mitä siellä taustalla on, älä tuomitse.

Vierailija
22/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miten joku tässä tilanteessa haluaa vielä matkustaa. Sitten itketään suureen ääneen, kun ollaan jumissa jossain karanteenihotellissa, että miksei Suomi hae meitä kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää kun en ole saanut vieläkään rahojani takaisin jo maaliskuussa peruuttamastani Kreikan matkasta. 

Vierailija
24/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanaton. Kunnon ääliö.

Vierailija
25/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Muilla vastaajilla käsittämättömän epäempaattisia vastauksia.

Saattaapi johtua siitä, että kaikki normaalit ihmiset ovat tiedostaneet, että tämä vuosi on mennyt ja menee edelleen pandemian keskellä ja se viimeinen asia mitä meidän tulisi tehdä, on matkustella toisille pandemia-alueelle tartuttamaan itseään ja tulla takaisin tartuttamaan muita. 

Villinä veikkauksena heittäisin, että ko. työkaveri oli näitä +/- 30 vuotiaita "minäminäminä" extrovertteja.

Asiallisesti alkanut ketju päättyi tähän. Kiitos ylemmyydentuntoiset koronavouhkaajat.

Vierailija
26/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se itkettäisi, jos joku läheinen kuolee koronaan oman lomareissun takia, tai kuolee itse ja jää omaiset kaipaamaan. 

Vierailija
27/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ihmiset ovat idiootteja.

Jos ei pääse pari kertaa vuodessa ulkomaille, ollaan ihan murheen murtamia.

Jos ei pääse kertaakaan vuoden aikana, se on jo maailmanloppu.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! Ei voi tehdä mitään, ei voi rentoutua, meillä on oikeus ÄÄ ÄÄÄÄÄ!

Vierailija
28/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saattaisin sanoa todella pahasti, jos mulle eroteltaisiin Kreikan sijaan mökki- tai telttareissua. Kannattaa oikeasti miettiä mitä toiselle sanoo.

Alan itsekin olla ihan loppu koronaa, etätyöhön ja kaiken mukavan kieltämiseen. Mulla alkaa olemaan todella vähissä ne asiat, joista nautin ja joilla jaksa raskasta arkea. Todella, todella vähissä.

Lomamatkaa mulla ei ollut varattuna, mutta kova halu sellaiselle. 3 keikkaa siirtynyt ensi vuodella. Harrastuksia jäissä. Isot ystävätapaamiset jäissä.

Ei se muiden ongelma ole, että et kestä elämääsi jos et pääse koko ajan saastuttamaan lentämällä johonkin. Oikeasti ihmiset, jos elämä on noin kurjaa että pää pysyy kasassa vain keikoille menemisellä ja ulkomailla ravaamisella, kannattaisiko vähän miettiä mikä siinä elämässä on pielessä?

Vierailija
29/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, alan entistä enemmän uskomaan siihen, että 80% ihmisistä on idiootteja. Olisko tuolla työkaverilla oikeasti ollut rentouttavat loma Kreikassa, jos tällä hetkellä olisi päässyt sinne? No joo, ihana perheloma maskit naamassa, koronaan karttaen. Ja jos oikein ihanasti käy, niin saavat taudin.... ihquuu. Helvetin hölmö ihminen.

Ollaan oltu jo kolmella ulkomaanmatkalla kesän aikana. Ei korona ole meidän matkustamista juuri mitenkään rajoittanut. Tultiin juuri Puolasta, jossa maskia on käytettävä lentokoneessa/junassa/linja-autossa/metrossa yms. lentokentällä ja kaupoissa. Muuten voi liikkua ja olla ihan normaalisti.

Itse muuten ostin eilen illlalla itselleni ja kolmelle lapselle matkan Rodokselle, maksoi meiltä kaikilta yhteensä vain 410 € (hotelli ja lennot ja yksi matkalaukku). Jos matka perutaan niin etsin meille jonkun toisen matkan, Suomesta pääsee edelleen ulkomaille, myös Kreikkaan. Nämä rajoitukset ei sitä estä.

Vierailija
30/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menis telttaretkelle vaikka se olisi maailman ainut lomailutyyli. Teen mielummin töitä 365pv/vuodessa kuin olisin sekuntiakaan jossain kälysessä teltassa.

Vierailija
31/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän jokaisella voimiksella tulee itku kun kreikan kalpeat miehet odottaa siellä ja kerranki sais parrua.

Ja nyt sitte ei pääsekkään sinne ehkä koko vuonna, ja ollana ilman.,

Vierailija
32/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saattaisin sanoa todella pahasti, jos mulle eroteltaisiin Kreikan sijaan mökki- tai telttareissua. Kannattaa oikeasti miettiä mitä toiselle sanoo.

Alan itsekin olla ihan loppu koronaa, etätyöhön ja kaiken mukavan kieltämiseen. Mulla alkaa olemaan todella vähissä ne asiat, joista nautin ja joilla jaksa raskasta arkea. Todella, todella vähissä.

Lomamatkaa mulla ei ollut varattuna, mutta kova halu sellaiselle. 3 keikkaa siirtynyt ensi vuodella. Harrastuksia jäissä. Isot ystävätapaamiset jäissä.

Kiinnostu asoista laajemmassa mittakaavassa. Voila!

Vierailija
33/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, alan entistä enemmän uskomaan siihen, että 80% ihmisistä on idiootteja. Olisko tuolla työkaverilla oikeasti ollut rentouttavat loma Kreikassa, jos tällä hetkellä olisi päässyt sinne? No joo, ihana perheloma maskit naamassa, koronaan karttaen. Ja jos oikein ihanasti käy, niin saavat taudin.... ihquuu. Helvetin hölmö ihminen.

Ollaan oltu jo kolmella ulkomaanmatkalla kesän aikana. Ei korona ole meidän matkustamista juuri mitenkään rajoittanut. Tultiin juuri Puolasta, jossa maskia on käytettävä lentokoneessa/junassa/linja-autossa/metrossa yms. lentokentällä ja kaupoissa. Muuten voi liikkua ja olla ihan normaalisti.

Itse muuten ostin eilen illlalla itselleni ja kolmelle lapselle matkan Rodokselle, maksoi meiltä kaikilta yhteensä vain 410 € (hotelli ja lennot ja yksi matkalaukku). Jos matka perutaan niin etsin meille jonkun toisen matkan, Suomesta pääsee edelleen ulkomaille, myös Kreikkaan. Nämä rajoitukset ei sitä estä.

Toivottavasti sitten teidät koko perhe ohjataan kotimaahan tullessanne suoraan testeihin ja karanteeniin.

Vierailija
34/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi mennä kotimaassa johonkin kunnon lomapaikkaan?

Mikä sellainen paikka mahtaisi olla?

Vierailija
35/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää puuttuu että tähän ketjuun tulee joku sanomaan että meidän isovanhemmat sentään olivat sodassa ja moni ei selvinnyt. Silloin ei kukaan itkenyt Kreikan lomamatkan peruuntumista.

Asenne ja epäempaattisuuden aste ihan sama tässä ketjussa. Ymmärtäkää nyt ettei tässä ole kyse SIITÄ KREIKAN-LOMASTA vaan että henkilö oli (hetkellisesti tai pitkäaikaisesti) ylikuormittunut syistä joita emme tiedä.

Vierailija
36/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joku ehdottaa telttailua Kreikan reissun tilalle. Melkein meni kahvi väärään kurkkuun...

Vierailija
37/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo minuakin harmittaisi. Työkaverisi tapa reagoida kieltämättä tuntuu vähän ylireagoimiselta, mutta mistäpä sen tietää mitä kaikkea muuta on taustalla ja matkan peruuntuminen on se viimeinen pisara.

Tämä. Muilla vastaajilla käsittämättömän epäempaattisia vastauksia. Ehkä Kreikan matka oli hänelle vain jäävuoren huippu. Ehkä häneltä on peruuntunut kivoja ystävätapaamisia, sukulaisten synttäreitä, hääjuhlia, konsertteja, harrastuksia, ehkä hän ei ole voinut tavata kuolevia sukulaisia... Ehkä häneltä on kuollut läheinen koronaan, tai johonkin muuhun eikä hän saanut mennä hautajaisiin. Ehkä kaikki vain kulminoitui tuohon matkan peruuntumiseen tuona hetkenä.

Ehkä hänellä on jotain ihan muita huolia ja kuormituksia, jotka eivät liity koronaan mitenkään ja oli toivonut saavansa hetken hengähdyksen hänelle mieluisassa paikassa ja nyt se vedettiin pois juuri hetkeä ennen toteutumista. 

Vierailija
38/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä peruuntui myös Kreikan matka, johon olimme säästäneet kolme vuotta. 4 lapsisen perheen kanssa kotimaan matkailu on vaikeaa, koko ajan pitää auttaa ja palvella jotakuta. Allinclusive Kreikassa niin vanhempana saa oikeasti olla lähes vapaalla, kun ruuat ja tekemiset löytyy hotellista tai läheltä ja joka päivä saa nauttia varmuudella auringosta ja lämmöstä. Aino juttu missä pitää skarpata aamulla on aurinkorasvojen levitys lapsille.

Nyt sitä viikon taukoa ei tullut, jolloin olisi voinut oikeasti löysätä.

Ymmärrän AP:tä

Vierailija
39/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää puuttuu että tähän ketjuun tulee joku sanomaan että meidän isovanhemmat sentään olivat sodassa ja moni ei selvinnyt. Silloin ei kukaan itkenyt Kreikan lomamatkan peruuntumista.

Asenne ja epäempaattisuuden aste ihan sama tässä ketjussa. Ymmärtäkää nyt ettei tässä ole kyse SIITÄ KREIKAN-LOMASTA vaan että henkilö oli (hetkellisesti tai pitkäaikaisesti) ylikuormittunut syistä joita emme tiedä.

Osuit suoraan asian ytimeen viestisi aluksi.

Tietääkseni olemme kaikki samassa veneessä. Kaikki tiedämme, tai ainakin pitäisi, että lomareissujen varaaminen/tekeminen tässä tilanteessa on arveluttavaa, ei pelkästään taudin leviämisen kannalta, vaan jo ihan siksi, että tilanteet saattavat muuttua äkisti. Lentoja saatetaan perua tai maahantulo kieltää kohteessa, ja paluu muuttuukin ongelmalliseksi. On ihan tietoista ongelmien etsimistä lähteä juuri nyt, on niitä taustaongelmia tai ei.

Vierailija
40/75 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokenut monta menestystä elämässä, kuolemia perheessä, mutta silti melkein itkin jo pari kertaa, kun en pääse kesällä Kroatiaan ja en itke helpolla. Loma ulkomailla on mun vuoden huippukohta ja ilon lähde, ja Kroatia on mun suosikkimaa, ikävöin sinne koko ajan. Ihmiset on väsyneitä ja ei siinä ole mitään pahaa, jos itkettää vaikka peruuntunut loma. Inhimillistä.

-Be strict with yourself and tolerant of others.

Marc Aurelius

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän