kuvittele nyt ihan oikeesti, että murhamies puukottaa
miestäsi makuuhuoneessa, niin jäätkö lasten kanssa viereiseen huoneeseen soittamaan apua ja vielä lähetät lapsen tarkastamaan lähtikö murhaaja pois!
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:50"]
No, höh, en tietenkään. Mutta hyvin voin kuvitella mamman joka puolustaa lasten raiskaajaa ja murhaajaa tekevän noin. Sillä on niin paljon puolustajia, että tulee mieleen kuinka yleistä lasten seksuaalinen hyväksi käyttö on suomalaisissa kodeissa.
[/quote]
Mullakin tulee mieleen, että kuinka hanakasti ihmiset ovat puolustamassa lastenraiskaajaa ja toivomassa tämän vapautusta kuinka on niin väärin kohdeltu ym. Itsehän hän on julkisuuteen myös tahtonut. Minusta lastenraiskaajaa ja (hyvin varmasti) murhaajan saisi laittaa vankilaan loppuiäkseen. Varsinkin kun on yksinkertaisesti niin järkyttävän paha ihminen että laittaa lapsensa kärsimään tästä asiasta uudelleen ja uudelleen, kun ei voi edes tunnustaa. Ja yritti saada median hänen puolelleen että lapsia ei kannata uskoa vaikka todisteita löytyi muutakin kuin lasten sanat. Kuvottava tapaus. Minua jotenkin oksettaa tällaisen ihmisen puolustelijat, tulee oikeasti mieleen että ehkä näiden tsemppaajien tietokoneiden liikennettä olisi poliisin hyvä tutkia. Saattaisi löytyä aika paljon muitakin lasten hyväksikäyttäjiä kun on niin kova tarve puolustella (kaltaisiaanko?).
Ihmettelen jutussa vain asian käsittelyn pituutta sillä onhan se selvää että jos ikkunasta joku tulee sisälle, jää ulkopuolisen dna:ta ja jos tämä ulkopuolinen on menossa sisältä ulos, miksei menisi ovesta vaan könyäisi ikkunasta... Ja nainen joka on tunteeton ja ilmeetön, lähettää lapsensa katsomaan murhaajaa ja hengailee itse talossa. Kyllä aika moni varmaan ottaisi jalat alleen ja lapset mukaan ja jossain vaiheessa luulisi tulevan jonkinlaiset tunteetkin esiin. Ja kämppäkin kuin mielenterveysongelmaisen koti, varmaan mies ollut lähdössä pois. Suurimmassa osassa tällaisia tapauksia on kyseessä perheväkivalta, on erittäin harvinaista että yhtäkkiä vain tulee joku puukottamaan yhden perheenjäsenen ulkoa kotiin (ei katso toisen perään vaan antaa soittaa apua) ja häipyy paikalta.
Jos Auer olisi mies, kuinka moni uskoisi tarinan ulkopuolisesta tunkeutujasta joka tuli vain tappamaan miehen vaimon, vaikka mies olisi lasten hyväksikäyttäjä... Ei kukaan. Naiset kykenevät yhtä karseisiin kuin miehetkin. Siksi mielestäni on käsittämätöntä että Auerta pidettiin uhrina alkuvaiheessa eikä epäiltynä. Poliisit sössivät jutun yksinkertaisesti siksi että ajattelivat että eihän "pullantuoksuinen kotiäiti tapa miestään".... Menivät lankaan kun poikkeuksellisen älykäs nainen suunnittelee ja näyttelee jutun uskottavasti. No eipä ollut pullantuoksuinen kotiäiti....
Hätäpuhelun litterointi iltiksen sivuilta kertoo mulle, että Anneli on syyllinen. Tuo selittämätön tauko tulee sen jälkeen, kun Jukka on sanonut: auto.. Hälytys... Tule tänne apuun. Sitten on tyhjä tauko. Jukkahan pyytelee ihan selvästi apua, kuulee annelin soittavan ja pyytää auto, hälyytys, tule tänne apuun! Yrittää siis pyytää apua sieltä häkestä!
Ja vielä... Tuon tauon jälkeen anneli sanoo: mun pitää mennä. Ja sitten menee ja vähän ajan päästä kuuluu se kuuluisa *uole.
miksi Annelin pitää yhtäkkiä mennä.? No Jukka alkaa ääntelemään liian selvästi ja anneli tukkii luurin jollain tapaa ja sanoo sit häkeen, pitää mennä. Mihin annelin yhtäkkiä pitää mennä! Ei häkepuhelusta poistuta!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 07:37"]
Hätäpuhelun litterointi iltiksen sivuilta kertoo mulle, että Anneli on syyllinen. Tuo selittämätön tauko tulee sen jälkeen, kun Jukka on sanonut: auto.. Hälytys... Tule tänne apuun. Sitten on tyhjä tauko. Jukkahan pyytelee ihan selvästi apua, kuulee annelin soittavan ja pyytää auto, hälyytys, tule tänne apuun! Yrittää siis pyytää apua sieltä häkestä!
Ja vielä... Tuon tauon jälkeen anneli sanoo: mun pitää mennä. Ja sitten menee ja vähän ajan päästä kuuluu se kuuluisa *uole.
miksi Annelin pitää yhtäkkiä mennä.? No Jukka alkaa ääntelemään liian selvästi ja anneli tukkii luurin jollain tapaa ja sanoo sit häkeen, pitää mennä. Mihin annelin yhtäkkiä pitää mennä! Ei häkepuhelusta poistuta!
[/quote]
Niinpä.
Auerhan tunnusti murhan sekä poliiseille, veljelleen että lapselleen. Kunnes sitten perui tunnustuksen.
mitä jos anneli sanoo
"älä kuole"
älä ei vain kuuluu, sanoo sen hiljaa tai jotan
Hetkinen,jos Auer ensin koki että hyökkäys kohdistuu vain miestään kohtaan niin mikä se puukonisku hänellä oli?Eli vaikka sitten puukottikin Annelia ei hän siltikään kokenut tilannetta niin pahaksi etteikö LASTA olisi voinut lähettää katsomaan onko murhaaja vielä paikalla....voi tsiisus ja toiset ei näe näitä ristiriitaisuuksia.
No, ei ole normaalia. Heillähän oli eteisen ovi lähellä lasten makkareita, kun Jukkaa puukotettiin takkahuoneessa. Sen lisäksi isoimman lapsen olisi voinut tunkea siitä keittiön yhteydesä olevasta khh:sta ulos. Ja kuka lähettää lapsen katsomaan, lähtikö murhaaja pois? Ei tasan kukaan. Ihminen voi olla shokissa tai sekava, mutta ei nyt sentään noin pahasti. Ylipäätään tuollaisessa tilanteessa nousee kolme perusmallia esille: hyökkää, pakenee tai leikkii kuollutta eli laamaantuu. Mikään noista ei sovi siihen, että menee jutustelemaan puhelimeen viereiseen huoneeseen. Mä yleensä lamaannun itse vaikeissa tilanteissa, mutta tuollaisessa uskoisin, että hyökkäisin. Hakkaisin sitä tekijää takaa ensimmäisellä tavaralla, jonka käteeni saisin. Halkojahan siinä oli vieressä esimerkiksi hyväksi aseeksi.
Mikä se juttu olikaan, että auer oli lapsensa ristiäisissä yöpuvussa tms? kauanko psykoosi voi kestää?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:09"]
Tuota puhtaita käsiä mäkin mietin, kun oli kuitenkin kosketellut haavaansa.
[/quote]
Yllättävän monella on tarve pestä itsensä tuollaisen jälkeen.
Aivan kuten raiskattu menee ensimmäisenä suihkuun hinkkaamaan itseään puhtaaksi.
Sillä pesemisellä vähän kuin saa muka sen kaiken pois.
Mä voisin jopa uskoa, että jos mun mies tappettaisiin, ni poliisit löytäis mut vaatteet päällä suihkusta silmät teelautasina itseäni hinkkaamasta jollain juuriharjalla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:04"]
Kiva, että kaikki tietää, miten käyttyisi yllättävässä tilanteessa keskellä yötä. Varmaan samat mammat, jotka selitteli aikoinaan, miten pitäisivät lapsista tiukasti kiinni niin ettei niitä tsunami veisi, niin kuin joiltain löperöiltä vei.
[/quote]Jos uskot uhrien olleen paniikissa ja toimineen sen vuoksi omituisesti, niin miten selität sen että tappaja käyttäytyi kuten hänen väitetään käyttäytyneen? Ei yrittänyt estää avun soittamista tms.? Luulisi että häkeen puhuvat perheenjäsenet olisi ihan pikkusen häirinny touhua.
[/quote]
Miksi olisi häirinnyt, jos tavoitteena on tappaa vain yksi ja poistua paikalta.
Poliisilta kestää käytännössä aina vähintään 10 minuuttia tulla paikalle ja tämä Helsingin keskustassa, kun mennään sieltä muualle, poliisi tulee sitten joskus. Jos tulee. Eli sinänsä, jos olisi esim. tilauskeikka, että vain yksi pitää listiä, ei ole mitään tarvetta tappaa ketään muuta, koska aikaa on vaikka juoda kuoharit ennen kuin virkavalta ehtii mestoille.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:45"]
Ai että siinä tulisi reagoitua kuten karhuun tai käärmeeseen törmätessä? Pysy vain paikallasi niin hyvä tulee. Jos joku olisi minua puukottanut niin en olisi jäänyt odottelemaan lisää.
[/quote]
Ihmiset reagoi eri tavoin.
Mä meinasin aikoinaan kuolla, ku tipahdin katolta, missä oltiin kaverin kanssa. Sain sitten rännistä kiinni, joka luojan kiitos kesti.
Ainoa, mitä kaveri pystyi tekemään, oli seistä paikallaan ja kirkua. Itse mä itseni sieltä nostin takaisin ylös.
Jotkut menee täysin toimintakyvyttömiksi, toiset toimii todella epäloogisesti ja sitten jotkut kovahermoiset pystyy toimimaan myös hätätilanteessa.
Mikä motiivi kellään oli murhata Jukka Lahti? Aika outo ajatus, että murhaaja olisi vain joku sattumanvarainen tyyppi, joka sai päähänsä tunkeutua huppupäässä juuri Auerin ja Lahden kotiin.