Lidlissä joku äijä alkoi narista kassajonossa
Ensimmäisen kerran koskaan jouduin häiriköinnin kohteeksi.
Edessäni oli asiakas maksamassa, minä viivalla perässä turvavälin säilyttäen. Yhtäkkiä aloin kuulla puhetta takaani,"hei sinun kuuluisi olla edessäpäin, hei kuuletko". En ollut kuulevinani. Sitten näin ostoskärryjen kiilaavan oikealla puolellani. Käännyin puoleksi ja sanoin että mihin olet menossa, oletko menossa ohi vai mistä kyse. Käppänä sanoi että ei ole menossa ohi. Sanoin että kovasti siltä näyttää. Urpo sanoi että minun pitäisi olla edessäpäin. Sanoin että olen tällä viivavalla ja sinä olet liian lähellä. Sinun pitäisi pakittaa omalle viivallesi.
Jotenkin näin tuo vuoropuhelu meni tuon Urpon äijän ja käppänän kanssa.
Onko mitään vastaavaa kokemusta muilla? Tai oletko itse käyttäytynyt asiattomasti kassajonossa?
Kommentit (30)
Nämä on näitä elämäntapaidiootteja.
Uskomatonta käytöstä. Hänellä oli varmaan tosi kiire kotiin.
Minulla taas mummot tuppaa iholle, ei siis tietoakaan turvaväleistä. Jos siirryt eteenpäin, niin mummeli seuraa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas mummot tuppaa iholle, ei siis tietoakaan turvaväleistä. Jos siirryt eteenpäin, niin mummeli seuraa perässä.
Onko he alkaneet selittämään sinulle että olet väärässä paikassa ja sinun pitäisi olla esim. edempänä?
Oleellista on tuo, että on mielipidekysymys, että mikä se täsmälleen oikea paikka on kassajonossa turvavälinä. Idea on se että pidetään siihen edessä kulkevaan se oma turvaväli kunnossa, eikä kiinnitetä huomiota jonkun toisen mielipiteeseen turvavälistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta käytöstä. Hänellä oli varmaan tosi kiire kotiin.
Ei hänellä ollut kiire mihinkään. Ulkona näin kuinka istahti autoonsa ja auto ei liikkunut pitkään aikaan mihinkään. Hän vaan katsoi, että on elämänkokemusta sen verran siunaantunut ja toinen jalka puoleksi haudassa, ilman mitään menetettävää, ja tästä koki että omaa oikeuden aukoa päätään.
ap
Turvavälit tuntuu jo unohtuneen.
Jonottamisesta puheen ollen. Pullonpalautusautomaatilla on kaksi konetta. Kummallakin oli palautus menossa ja odotin niiden takana. Sitten siihen tulee joku juntti ja möllöttää hetken ja kysyy sitten että kumpaan koneeseen jonotan. Vastasin että siihen joka vapautuu ensin. Ukko oli täysin tuohtunut ja sanoi että en voi varata molempia koneita, vaan minun pitää valita. No siinä vaiheessa toinen vapautui ja pääsin palauttamaan tölkkini.
Junteille jonottaminen on jonkinlainen peli ja harrastus ja tulee elämään jännitystä kun saa seurata että onnistuiko valitsemaan sen jonon joka vetää nopeiten.
Oikea tapahan olisi joka paikassa se että on yksi jono ja kärjestä aina ensimmäinen vapaalle aspalle/kassalle/automaatille.
Vaimoni kertoi että eräs mies seurasi häntä kauppaan ja alkoi selittää että "Et käyttänyt vilkkua":)
Vaimoni suutahti että "On se kumma että miehet kokee oikeudekseen tulla länköttämään" ja tönäisi äijää kauemmaksi. Tästä äijä alkoi huutamaan poliisia paikalle että on pahoinpidelty. Ei poliisia kuitenkaan ilmaantunut.
Vanhoilla ihmisillä muistihäiriöitä, vaikkei vielä ihan dementiaa.
Myös käsityskyky reistaa.
Ei kaikki tahallaan huonosti käyttäydy.
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä että Suomessa olisi hyvä jos kassoilla olisi käytössä jonkinlainen karjaportti, eli yksi asiakas kerrallaan kassalle asioimaan, niin päästäisiin näistä perään tuppautujista niskaanhengittäjistä ja muista kapulasirkuksen hätähousuista. Joo, nyt joku itkee että kuinka tuollainen hidastaisi asiointia, mutta kun ei tämä karjalauma muuten osaa asioida niin tämä on ainoa mahdollisuus.
Käyn sellaisissa kaupoissa, joissa ip-kassa. Ne vanhemmat ihmiset tuntuvat karttavan niitä.
Ja käyn myös ihan aamusta tai myöhemmin illalla. Eipä tarvitse ruuhkassa asioida, on vain järjestelykysymys.
Koulupojat (puoli tusinaa) tunkivat iholle jonossa. Sanominen ei auttanut yhtään mitään, eikä toinenkaan sanominen.
Täytyy alkaa taas käydä kaupassa aamukuudelta, jolloin pahimmat häiriköt ovat vielä unten mailla.
Vierailija kirjoitti:
Turvavälit tuntuu jo unohtuneen.
Jonottamisesta puheen ollen. Pullonpalautusautomaatilla on kaksi konetta. Kummallakin oli palautus menossa ja odotin niiden takana. Sitten siihen tulee joku juntti ja möllöttää hetken ja kysyy sitten että kumpaan koneeseen jonotan. Vastasin että siihen joka vapautuu ensin. Ukko oli täysin tuohtunut ja sanoi että en voi varata molempia koneita, vaan minun pitää valita. No siinä vaiheessa toinen vapautui ja pääsin palauttamaan tölkkini.
Junteille jonottaminen on jonkinlainen peli ja harrastus ja tulee elämään jännitystä kun saa seurata että onnistuiko valitsemaan sen jonon joka vetää nopeiten.
Oikea tapahan olisi joka paikassa se että on yksi jono ja kärjestä aina ensimmäinen vapaalle aspalle/kassalle/automaatille.
Sinun asenteesihan on jonottamiseen vielä tiukempi? Miksi sinulle on niin tärkeää että pidempään jonottanut pääsee myös ensin asioimaan? Ihan käytännöllisyyden takia on parempi että on monta jonoa. Jos kassojen takana olisi pitkä jono käytävälle, niin häiritsisi asiakkaiden asiointia ko. käytävällä. Tämä on fakta.
Eilen joku nuori mies vaan hyökkäsi kassa jonossa eteeni, kun seisoin juurikin tällä turvaväli viivalla. Takanani oli myös ihmisiä ja melko kauan saimme tälle tyypille selvittää, ettei hän voi mennä muiden asiakkaiden edelle jonossa. Ainut mitä herra suustaan sai kuuluviin oli "v**tuuks seisotte niin kaukana". En tiedä missä pullossa lie elänyt, jos ei tuosta turvavälistä tiennyt..
Vierailija kirjoitti:
Käyn sellaisissa kaupoissa, joissa ip-kassa. Ne vanhemmat ihmiset tuntuvat karttavan niitä.
Ja käyn myös ihan aamusta tai myöhemmin illalla. Eipä tarvitse ruuhkassa asioida, on vain järjestelykysymys.
Voihan sitä käyttää joskus, mutta esim. aletuotteita ei voi siellä maksaa. On myös joitakin kappaleittain myytäviä hevi-tuotteita, joihin vain kassoilla on koodi. Tupakan ostajien tarvitsee myös mennä ihan normikassalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä kävisin vaan kaupoissa joissa on ip-kassa, joutuisin matkustamaan 20km julkisilla. Joten ihan suosiolla valitsen kävely matkan päässä olevan kaupan ja kärsin ruuhkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kertoi että eräs mies seurasi häntä kauppaan ja alkoi selittää että "Et käyttänyt vilkkua":)
Vaimoni suutahti että "On se kumma että miehet kokee oikeudekseen tulla länköttämään" ja tönäisi äijää kauemmaksi. Tästä äijä alkoi huutamaan poliisia paikalle että on pahoinpidelty. Ei poliisia kuitenkaan ilmaantunut.
En kutsuisi mieheksi tuommoista surkimusta. Naurettava pelle.
Citymarketin asiakaspalvelu pisteellä on myös metkit missä jonotetaan. Olen asioinut siellä 2* viime viikolla ja molemmilla kerroilla sivusta on tullut vain röyhkeästi vanhempi asiakas seisomaan eteeni.
Kyllä niitä etuilijoita on ihan kaikissa ryhmissä. Vanhukset eivät ehkä välillä sekavan tiedottamisenkaan takia ole ihan perillä näistä säännöistä. Toisaalta ihmetyttää, miten heillä niin hirveä kiire on kaupastakin jonnekin.
Olen itsekin vanhus ja käyn korkeintaan kerran viikossa kaupassa ja tavaraa on sitten kärry täynnä (osa naapurille). Jos näen, että kassajonossa seuraavana jonottaa joku välituntilainen tai lounaseväitä hakenut, niin lasken kyllä ensin kassalle. Useimmat sanovat ihan kiitos.
Juu kyllä on valitettavasti.. Vanhat ukon käppänät on tooosi rasittavia.