Lidlissä joku äijä alkoi narista kassajonossa
Ensimmäisen kerran koskaan jouduin häiriköinnin kohteeksi.
Edessäni oli asiakas maksamassa, minä viivalla perässä turvavälin säilyttäen. Yhtäkkiä aloin kuulla puhetta takaani,"hei sinun kuuluisi olla edessäpäin, hei kuuletko". En ollut kuulevinani. Sitten näin ostoskärryjen kiilaavan oikealla puolellani. Käännyin puoleksi ja sanoin että mihin olet menossa, oletko menossa ohi vai mistä kyse. Käppänä sanoi että ei ole menossa ohi. Sanoin että kovasti siltä näyttää. Urpo sanoi että minun pitäisi olla edessäpäin. Sanoin että olen tällä viivavalla ja sinä olet liian lähellä. Sinun pitäisi pakittaa omalle viivallesi.
Jotenkin näin tuo vuoropuhelu meni tuon Urpon äijän ja käppänän kanssa.
Onko mitään vastaavaa kokemusta muilla? Tai oletko itse käyttäytynyt asiattomasti kassajonossa?
Kommentit (30)
Lahopäät eivät muista turvavälejä. Ostoskärry on hyvä pitää takana. Eivät pääse liian lähelle.
Lidlissä juuri joku äijä kiilasi eteen, kun pidin turvaväliä. Onneksi juuri aukesi toinen kassa, ja pääsin sinne. En edes älynnyt sanoa mitään, kun oli niin törkeä ukko.
Joku hinku ihmisillä on saada nopeasti ne ostokset hihnalle. Sit ne tungetaan hutureen pinoon, jonka purkaminen kestää kassalta kauemmin kuin yksittäisten tuotteiden vetäminen. Ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä juuri joku äijä kiilasi eteen, kun pidin turvaväliä. Onneksi juuri aukesi toinen kassa, ja pääsin sinne. En edes älynnyt sanoa mitään, kun oli niin törkeä ukko.
Niillä kärryillä saa estettyä kiilaajat. Kerran ajoin kärryillä kiilaajan nilkoille. Voihkinasta, klenkkaamisesta ja tipasta silmäkulmassa oletan, että taisi oppia olemaan.
Minua komensi eteenpäin Lidlin kassajonossa yksi kärttyinen nainen. Edellinen asiakas oli vasta maksupäätteellä maksamassa, joten ilmoitin rouvalle, etten voi mennä seisoskelemaan maksavan asiakkaan kylkeen...
Vierailija kirjoitti:
Minua komensi eteenpäin Lidlin kassajonossa yksi kärttyinen nainen. Edellinen asiakas oli vasta maksupäätteellä maksamassa, joten ilmoitin rouvalle, etten voi mennä seisoskelemaan maksavan asiakkaan kylkeen...
Vastaavassa tilanteessa sanoin, että ”puhu kunnioittavammin”. Akka meni aivan lukkoon...
Vierailija kirjoitti:
Turvavälit tuntuu jo unohtuneen.
Jonottamisesta puheen ollen. Pullonpalautusautomaatilla on kaksi konetta. Kummallakin oli palautus menossa ja odotin niiden takana. Sitten siihen tulee joku juntti ja möllöttää hetken ja kysyy sitten että kumpaan koneeseen jonotan. Vastasin että siihen joka vapautuu ensin. Ukko oli täysin tuohtunut ja sanoi että en voi varata molempia koneita, vaan minun pitää valita. No siinä vaiheessa toinen vapautui ja pääsin palauttamaan tölkkini.
Junteille jonottaminen on jonkinlainen peli ja harrastus ja tulee elämään jännitystä kun saa seurata että onnistuiko valitsemaan sen jonon joka vetää nopeiten.
Oikea tapahan olisi joka paikassa se että on yksi jono ja kärjestä aina ensimmäinen vapaalle aspalle/kassalle/automaatille.
Lontoossa monessa kaupassa toimittiin juuri näin. Yksi pitkä jono josta kärjessä oleva pääsee vapautuvalle kassalle. Kassa-alueet pitäisi suunnitella uudestaan tällaisen mallin mukaan, paljon nykyistä fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kertoi että eräs mies seurasi häntä kauppaan ja alkoi selittää että "Et käyttänyt vilkkua":)
Vaimoni suutahti että "On se kumma että miehet kokee oikeudekseen tulla länköttämään" ja tönäisi äijää kauemmaksi. Tästä äijä alkoi huutamaan poliisia paikalle että on pahoinpidelty. Ei poliisia kuitenkaan ilmaantunut.
En kutsuisi mieheksi tuommoista surkimusta. Naurettava pelle.
Minä en laskisi rattii naista enkä miestä, joka ei osaisi käyttää vilkkua.
Minkä takia ne kapulat laitettiin kassoille takaisin?? Vähän tuntuu että rohkaistaan tulemaan samalle hihnalle, mutta turvavälit pitäisi kumminkin pitää. Olen jo monelle papalle joutunut kassalla sanomaan että voisiko herra mennä hieman kauemmaksi. Uusia tartuntoja tulee joka päivä.