Kesämökki koituu vielä anopin kuolemaksi!
Saaressa oleva, 70 - luvulla rakennettu mökki ilman sähköä ja mukavuuksia. Tarkoittaa siis mm. saunavesien kantamista järvestä. Ihan kiva paikka mutta tontti on melkoista kivikkoa. Olen ehdottanut että voisin rakentaa lautapolkuja niin olisi helpompi kulkea tontilla. Vaan ei. Tontin pitää olla "ihanan luonnollinen". Niinpä kasikymppinen anoppi könyää ja kaatuilee kivikossa, tähän mennessä murtunut nilkka ja värttinäluu, pienempiä ruhjeita ja mustelmia on lukemattomia.
Ei tuota poissakaan saa pidettyä, kai se pitää hyväksyä että joku kerta se lähtee mökiltään jalat edellä!
Kommentit (14)
Lautapolku on liukas sateella ja tulos voi olla vieläkin pahempi. Voisiko niitä kiviä koittaa jotenkin raivata pois tai polkujen kulkua muuttaa?
Mulla on sama exit-suunnitelma kuin anopillasi. Tarkkaaottaen aion liukastua mökkilaiturilta kiviseen rantaan, tulos on silleen varmempi. Mutta kuten joku yllä totesi, lauta on sateella todella liukasta, joten ehkä sun pitkospuut ei estäisi anoppia toteuttamasta suunnitelmaansa.
Vierailija kirjoitti:
No olisko se kuitenkin ehkä sit onnellinen kuollessaan, jos se tuolla tapahtuu?
Näin se on. Mahdolliset muutokset olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Antakaa tehdä niin kauan kuin itse jaksaa. Kunto heikkenee äkkiä, jos ei saa enää itselle tärkeitä, tuttuja puuhia hoitaa.
Aiemmin olen kannattanut hoitokotia tuossa vaiheessa, mutta se on valitettavasti nähty mitä tekee henkiselle ja fyysiselle voinnille jo puolessa vuodessa.
No anna anopin puuhastella noita extreme hommia saarellaan. Jos kupsahtaa sinne kivikkoon niin omapa oli vikansa. Ihan herttaista tietenkin huolehtia anopistaan.
Onko mahdollista asentaa jonkinlainen vesipumppu sinne kuitenkin ettei ainakaan tarvitsisi painavia sankoja kanniskella? Vai olisiko sekin anopille ei-niin-luonnollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Mahdolliset muutokset olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Antakaa tehdä niin kauan kuin itse jaksaa. Kunto heikkenee äkkiä, jos ei saa enää itselle tärkeitä, tuttuja puuhia hoitaa.
Aiemmin olen kannattanut hoitokotia tuossa vaiheessa, mutta se on valitettavasti nähty mitä tekee henkiselle ja fyysiselle voinnille jo puolessa vuodessa.
No ei tasan ole onnellinen jos kaatuu niin että henki säilyy mutta lonkka murtuu! Siinähän sitten makaa vuodepotilaana hoitolaitoksessa loppuikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun nykyisin pitää jokaisen maata vähintään 10 vuotta vihanneksena jossain "hoiva"laitoksessa ennen kuin saa kuolla. Muunlaiset kuolemat ovat epäilyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olen kannattanut hoitokotia tuossa vaiheessa, mutta se on valitettavasti nähty mitä tekee henkiselle ja fyysiselle voinnille jo puolessa vuodessa.No ei tasan ole onnellinen jos kaatuu niin että henki säilyy mutta lonkka murtuu! Siinähän sitten makaa vuodepotilaana hoitolaitoksessa loppuikänsä.
Jos hän on siellä mökillä yksin, kun kaatuu ja lonkkansa murtaa, kuka hänelle hälyttää apua?
Ikävää. Itselläni 80 ja 81 vuotiaat vanhemmat, niin mikä siinä on, että tuossa iässä järki on kadonnut lopullisesti, ei helvetti niiden kanssa jaksa tapella ja yrittää sitten vielä käyttäytyä kun toiset hinaa vastaan kaikkea järkitoimintaa, kaadetaan muka puita tontilta, tehdään aitaa joo joo, sitten liukastutaan ja soitetaan minulle, että nyt isä kaatui sahan kanssa, ottaa perkele oikeasti päähän ja sitten vielä pitäisi olla rauhallinen ja ymmärtää. EN YMMÄRRÄ !
Mun kummitäti on 86 v eikä älynnyt lopettaa pyöräilyä ennenkuin loukkaantui tosi pahasti niin että veri lensi. Sitä aiemminkin oli kaatunut pyörällä. Ei meinannut lopettaa, vaikka kärsi huimauksista ja oli kotonakin kaatunut. Nyt sitten soitti lapsenlapselleen että viekää pyörä pois. Vanhukset ON joskus typeryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs turhanitkijä ap on?
Ihminen jota kiinnostaa lähimmäisen terveys ja hyvinvointi. Ihan outo konsepti sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Itselläni 80 ja 81 vuotiaat vanhemmat, niin mikä siinä on, että tuossa iässä järki on kadonnut lopullisesti, ei helvetti niiden kanssa jaksa tapella ja yrittää sitten vielä käyttäytyä kun toiset hinaa vastaan kaikkea järkitoimintaa, kaadetaan muka puita tontilta, tehdään aitaa joo joo, sitten liukastutaan ja soitetaan minulle, että nyt isä kaatui sahan kanssa, ottaa perkele oikeasti päähän ja sitten vielä pitäisi olla rauhallinen ja ymmärtää. EN YMMÄRRÄ !
😅😅. Anteeksi mutta tutun kuuloista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä ymmärrä niin. Mutta elämän ja elämisen vaivojahan ne on. Ei oo siliätä tietä ei, ei kellään. Ei nuorilla eikä vanhoilla. Mutta sanoisin, että se on elämää.