Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden/kolmen lapsen vanhemmat, kuinka usein viikossa itse harrastatte jotain?

Vierailija
19.08.2020 |

Tällaista kysyisin muilta. Meillä kaksi lasta (13 ja 11), joilla tietysti omat harrastukset ja niihin kuskaamiset. Miehen kanssa harrastamme itse liikuntaa 5-6 kertaa viikossa kerrallaan noin tunnin. Tämä ei riitä tavoitteelliseen harjoitteluun lähellekään, mutta jo tuon määrän sovittaminen perheen aikatauluihin on kyllä todella vaikeaa. Aikatauluttamisella saadaan kyllä jotenkin toimimaan, mutta käytännössä perheen yhteistä aikaa ei ole arkisin lainkaan. Olenkin ruvennut miettimään, onko tässä mitään järkeä...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä.

Vierailija
2/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan perhe-elämää. Ompelen vaatteita ja neulon lapsille, käyn lenkillä siten että joku juoksee rinnalla. Valitsen iltalukemisiksi kirjoja, joista tykkään itse. Käyn keramiikkakurssilla esikoisen kanssa.

Lisäksi minulla on osa-aikatyö, joka on melkein yhtä kiva kuin harrastus.

Kavahdan jotenkin sanaa ”tavoitteellinen” tässä elämäntilanteessa. Tavoitteena on saada kaikki kolme lasta terveinä aikuisiksi ja pitää itsenikin suunnilleen terveenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti kuntoilua päivittäin. Kotona tai kotinurkilla lähinnä, kun tarkalla ajalla ei ole näin väliä.

Kaksi alle kouluikäistä lasta.

Vierailija
4/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuo 5-6 tuntia riitä? Mistä nämä tavoitteet tulee päähäsi? Tehokkaan mamman ihanne? Perheelle on löydyttävä aikaa joka päivä, se on oltava aikataulussa.

Vierailija
5/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä kokkaat, pyykkäät, siivoat jne.? En ymmärrä miten ehditte harrastamaan noin paljon.

Vierailija
6/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä kokkaat, pyykkäät, siivoat jne.? En ymmärrä miten ehditte harrastamaan noin paljon.

Meitä on perheessä viisi ja jokainen hoitaa osansa.

Vierailija
7/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan lasten kanssa olemista. Tavoitteet saada perhesiteet vahvoiksi ja kasvattaa täyspäisiä lapsia.

Vierailija
8/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kahta koiraa ja puutarhanhoitoa ja sisustamista. Ne kaikki hoituu tässä huushollin ohessa.

Vierailija
9/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitä perheen yhteistä aikaa ei sitten jääkään.

Vierailija
10/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ei järjen häivääkään.

Vierailija
11/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä harrastan lasten kanssa olemista. Tavoitteet saada perhesiteet vahvoiksi ja kasvattaa täyspäisiä lapsia.

Eli lapset on sinun jatkuvan kontrollin alla, eikä heillä ole lainkaan omaa aikaa?

Vierailija
12/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein harrastatte jotain?

Sitten kysymys onkin tuntitolkulla päivässä urheilusta.

Harrastan päivittäin jotain, mutta se totain on sellaista, jota voi harrastaa milloin vain ja poistumatta kotoa.

Mm. opettelin erään uuden taidon mobiilisovelluksen avulla osittain lasten harrastuskuskausten odotusajalla.

5 lasta.

Vierailija
13/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä yksi kiinteä harrastusaika (ratsastustunti) viikossa, muut sitten liikkuvampia. Käyn yleensä tallilla 2–4 kertaa viikossa. Muut harrastukset vaihtelevammin.

Vierailija
14/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä jää. Esim yhdessä tehdään ruokaa pakkaseen, syödään joka päivä yhdessä, liikutaan yhdessä luonnossa, jne...

Vierailija
15/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä jää. Esim yhdessä tehdään ruokaa pakkaseen, syödään joka päivä yhdessä, liikutaan yhdessä luonnossa, jne...

Vai tehdäänkö tuokin vuorotellen tai poissaollen?

Vierailija
16/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan päivittäin erittäin tavoitteellisesti 2-3 tunnin ajan töiden ja perheen ohessa. Käytännössä harrastusaikaa on aamulla klo 6-7 ja illalla klo 21-23 sekä lauantaisin. Lapsia on kolme, kaikki alakoulussa. Harrastukseni hyvä puoli on se, että sen takia ei tarvitse poistua kotoa eikä tapahdu mitään katastrofia, jos joudun keskeyttämään harrastukseni, joskin sitä tapahtuu äärimmäisen harvoin.

Vierailija
17/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peruspirkko voi 5-6 tuntia viikossa kuntoilla tavoitteellisesti mainiosti. Mitä lajia yrität harrastaa tavoitteellisesti?

Vierailija
18/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olenkin kotiäiti joten voin harrastaa joka päivä.

Vierailija
19/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies treenaa tavoitteellisesti tuon verran, lähinnä aamuisin ennen töitä. Itseäni ei kiinnosta, nukun mieluummin.

Vierailija
20/39 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä treenaan päivittäin 3-4h töiden jälkeen ja loppuajan makaan sohvalla palautumassa. Akka hoitaa kodin ja kakarat.

Mikko, Turku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän