Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin puolitutulta töissä, että onko se raskaana ja eihän se ollut :-(

Vierailija
27.08.2013 |

Huomenna en kehtaa mennä töihin.... Tosin pitkään mietin kysynkö, mutta oli mielestäni niin selvä "vauvamaha", että kysyin. Hävettäää..

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 08:41"]

Onkohan mullakin tuo distaasi? Olen 172cm/62kg, liikunnallinen, näkyvää läskiä ei juuri ole, mutta vatsa on iso ja alkaa tosiaan jo tosta heti rintojen alta ja on sellainen pyöreä raskausmaha. Olin keväällä oksennustaudissa ja vatsa on typötyhäjänäkin ihan samanlainen pallo. Raskauskyselyjä/-oletuksia tulee jatkuvasti. Etsin myös töitä ja jotenkin uskon, että monet haastattelijat luulevat, että olen raskaana vaikka eivät suoraan kysykään. Että siinä mielessä todellista haittaa.

Synnytin 5,2kg lapsen viisi vuotta sitten eikä enempää lapsia suunnitteilla. Ainakin silloin synnytyksen jäkeisessä fysioterapiassa sanottiin, että vatsalihakset ovat vielä ihan erillään toisistaan vaikka normaalisti jo siinä vaiheessa olisivat palautuneet.

Asialle ei siis voi tehdä mitään?

[/quote]

Kuulostaa, että sinulla on diastaasi. Tilanne ei sentään ole niin huono, etteikö mitään voisi tehdä, mutta on tärkeää, että vältät "tavallisia" vatsalihasharjoitteita (rutistukset ym.) ja teet nimenomaan suoralla ja vinoille syville vatsalihaksille tarkoitettuja harjoitteita. Netistä löytyy tietoa ja ohjeita, kun googletat "diastasis recti", aloita vaikka näillä youtube-videoilla:

On mahdollista, että tilanne ei riittävästi korjaannu jumpalla, ja silloin viimeisenä vaihtoehtona on tosiaan leikkaus, jossa vatsalihaksi kurotaan yhteen.

t. 24

Vierailija
2/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin pyydät tyhmyyttäsi anteeksi. Raskaudesta ei saa IKINÄ kysyä. Ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl ne kertoo, jos on aihetta. ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
4/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D 

Vierailija
5/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on minäkin kysynyt.Auttamaton totuus on se että yhdenkin lapsen saamisen jälkeen jää helpolla pieni pömppö joka tulee esiin jos ei urheile.

Vierailija
6/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta mennä kysymään!!!

Vierailija
7/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan oikein näpäyttää tuolleen läskejä, hyvä ap ;-)

Vierailija
8/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:39"]

On se ihan oikein näpäyttää tuolleen läskejä, hyvä ap ;-)

[/quote]

Mielummi läski ku idiootti.

Vierailija
9/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyin ja nainen kielsi ja siitä n. kolme kuukautta ja hänellä oli vauva. Joten oman kokemukseni perusteella sanon että et välttämättä ole väärässä.

En ikinä käsitä miksi joku kieltää odottavansa vaikka se näkyy. Kyllä siinä kysyjä noloksi itsensä tuntee.

Kertomassani tapauksessa nainen lienee hävennyt, oli nimittäin ero tulollaan kun mies hakkasi häntä, ennestään jo monta pientä lasta.

Vierailija
10/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta ei sovi kysellä ennen kuin odottaja on siitä itse kertonut. Ja lakatkaa kyylät kyttäämästä toisten vatsoja. Voi kuulkaa olla ihan vain tukeva pieru, joka ei löydä ulos, tai paha menkkaturvotus.

Vierailija
11/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein ap sulle, ehkäpä jatkossa opit pitämään sen suuren suusi kiinni. 

Vierailija
12/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sanoi vuosi sitten minulle, että sihteeri on pitkällä raskaana, varmaan kohta puoliin jää äitiyslomalle. Noh, ei jäänyt. Todettiin työkaverin kanssa puolen vuoden päästä, ettei se ollutkaan raskaana.

Vierailija
13/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, puhuin huonekaluliikkeessä mieheni kanssa projektista ja sen aikataulusta, johon myyjä puuttui kysymällä - koska teillä on laskettu aika? Meni vähän hämilleen kun kerroin ettei meille ole tulossa lapsia ja kyseinen projekti on remontti projekti. 

Kaikenlainen kysely ko aiheesta on täysin moukkamaista. Vieraiden ihmisten taholta erityisesti. Hienotunteisuutta ihmiset. 

Vierailija
14/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen jälkeen sellainen pömppö, että 8kk esikoisen syntymän jälkeen (kun en härreguud vieläkään ollut karistanut sitä pömppöäni) äitini kertoi ylpeänä kaikille sukulaisille jouluna, että meille tulee toinen vauva. Kertoi tuntia ennen kuin saavuimme paikalle ja kaikki riensivät onnittelemaan. 

Ehkä vähän meni joulu pilalle. Eikä tullut kyllä herkkuja vedeltyä sen jälkeen.

Vierailija
15/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi mullekin sattunut. Totesin eräälle naikkoselle, että onneksi olkoon. Tää katto mua ihmeissään ja kysy, että miksi? Sanoin, että kun oot selvästi raskaana. Lopun varmaan sitten arvaattekin :-).

Vierailija
16/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin kanssa, että kysynkö yhdeltä ihmiseltä, jota en ollut nähnyt muutamaan vuoteen. Onneksi en kysynyt, siitä on nyt pari vuotta ja lapsi näyttää olevan mahassa yhä. 

Vierailija
17/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! :D

Mä en tiedä kuinka paha tää on, mutta mä kerran en tajunnut, että yksi kaveri on pitkällä raskaana, ja kysyin sitten jotain mikä ei sopinut raskauden kanssa yhteen, tyyliin mennäänkö yksille, ja hän siihen ettei nyt käy, kun on tämä vauva tulossa. Oltiin vähissä vaatteissa jne., hän on aina ollut isokokoinen mutta ei lihava, toivottavasti ei luule että pidän häntä lihavana...

Vierailija
18/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:56"]

Mulla oli esikoisen jälkeen sellainen pömppö, että 8kk esikoisen syntymän jälkeen (kun en härreguud vieläkään ollut karistanut sitä pömppöäni) äitini kertoi ylpeänä kaikille sukulaisille jouluna, että meille tulee toinen vauva. Kertoi tuntia ennen kuin saavuimme paikalle ja kaikki riensivät onnittelemaan. 

Ehkä vähän meni joulu pilalle. Eikä tullut kyllä herkkuja vedeltyä sen jälkeen.

[/quote]

Anteeksi, tosi törkeää äidiltäsi, mutta mua kyllä näin ulkopuolelta nauratti tämä tilanne...

Vierailija
19/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin juuri, että itseltäni kysyttiin myös eräillä synttäreillä. En minä siitä loukkaantunut, eikä kyseessä ollut läski, vaan siellä synttäreillä kermakakun aiheuttama turvotus, kun en malttanut olla syömättä sitä. Mulla kun maito vetää joskus vatsan isoksi ilmapalloksi. "Pierekselin vauvan" samana iltana vielä pois. 

Vierailija
20/49 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän toisinpäin. Naapuri oli jo synnyttänyt vauvansa pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Kuukauden päästä, kun lasketusta päivästä oli mennyt kaksi viikkoa, naapuri lyllersi rapussa vastaan ja kysyin, eikös se vauva kohta jo syntyisi. En siis ollut nähnyt vauvaa, olin vain nähnyt naapurin yksinään kävelyllä ison pömppönsä kanssa.

Ihan kiva, kun naapuri sitten tokaisi, että se syntyi jo kuukausi sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan