Mitä aikuistuminen tarkoittaa?
Minkä ikäisenä itse mielestäsi aikuistuit?
Mistä ulkoisista tunnusmerkeistä muut näkevät, että olet aikuinen?
Millainen sisäinen muutos sinussa tapahtui, kun aikuistuit?
Tuli mieleen noista kolmekymppisyyteen ja bilettämiseen liittyvistä ketjuista. Itse kun olen lapseton kolmikymppinen, tykkään käydä tanssimassa, juon alkoholia ystävien kanssa mutta pidän itseäni silti ihan aikuisena.
Kommentit (5)
Minulle se tarkoitti sitä, että ei tarvitse välittää mistään "ulkoisista tunnusmerkeistä", eikä muiden mielipiteistä paljon muutenkaan missään asiassa. Niin kauan kun hoidan omat asiani enkä loukkaa ketään muita, saan elää ja olla niinkuin haluan. Tämän olen ymmärtänyt 17-vuotiaasta asti.
Rahoittaa itse elämänsä työnteolla tai esim. opintotuella (ei siis käy vanhempien kukkarolla). Ottaa vastuun tekemisistään ja selvittää omat sotkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuistuminen on vastuun ottamista omasta elämästä. Että ei enää huudeta äitiiiii, kun jotain tarvitaan tai jotain menee pieleen. Jos minä töppäsin, niin se oli minun syyni ja minä kannan seuraukset.
tämä
Aikuistuminen on vastuun ottamista omasta elämästä. Että ei enää huudeta äitiiiii, kun jotain tarvitaan tai jotain menee pieleen. Jos minä töppäsin, niin se oli minun syyni ja minä kannan seuraukset.