Miten hienoon hotelliin pukeudutaan?
Kuulin vahingossa, kuinka mieheni puhui äidilleen, että hän on varannut meille hotellin hääpäiväksi Hiltonista.
Mulla on etikettisäännökset vähän huonommin hallussa kuin miehellä, enkä kehtaa häneltä kysyä apua, ettei yllätys mene pilalle. Mun tyyli on aikapitkälti converset, farkut ja collegepaita-luokkaa, ja pelkään saavani tuollaisessa vähän tasokkaamman luokan hotellissa kieroja katseita. Mihin minun olisi syytä pukeutua tullessa ja lähtiessä?
Kommentit (22)
Yövyttekö siellä hotellissa ja menette esim. syömään ja iltaa viettämään jonnekin muualle? Jos näin, niin ei sun sinne tarvii mitenkään erityisesti sen hotellin takia pukeutua.
Hiltonissa converset ja collegepaita ovat ihan ok varustus. Kuten käytännössä 99% maailman hotelleista.
Hotelliin voit pukeutua ihan normaalisti tosiaan. Olen ollut sekä Suomessa että maailmalla tasokkaissa hotelleissa, ja aina siellä on niitä aasialaisturisteja lenkkareissaan ja college-asuissaan, sekä jenkkimammoja veluurit päällä. :)
Ei ole mitään pukukoodia :)
Terveisin respan neito
Turkkiin tietysti ja alle ei mitään :)
Jos menette ravintolaan syömään, niin sinne voit laittaa jotain vähän hienompaa. Ihan hääpäivän kunniaksikin:)!
Hiltonit eivät nyt ole yleisesti mitään hienoja hotelleja eli ihan casual asu.
Pukeutumista täytyisi ehkä miettiä vähän paremmin jos menisi jonnekin Pariisin Ritziin, Dubain Burj Al Arabiin, tai Nykin Four Seasonsiin :)
Itse yleensä lennon jälkeen perus adidaslereissa täräytän paraatiovista.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:08"]
Hiltonissa converset ja collegepaita ovat ihan ok varustus. Kuten käytännössä 99% maailman hotelleista.
[/quote]
Tää on niin totta. Nykyää voi ihan huoletta mennä ravintolaan yms.crocseissa ja tennareissa gollegehousut jalassa.
Ei ole pukukoodia hotelleissa, ei myöskään ravintoloissa jos ei itse halua.
Itse en kehtaisi mennä mihinkään Helsingin tasokkaampaan hotelliin (Radisson Blu, Glo, Kämp, Hilton..) missä tahansa rytkyissä. Mieti jos miehesi on vaikka varannut sviitin, onko kiva makoilla siellä kaupungissa pölyyntyneissä pieruverkkareissasi?
Kauluspaita, kynähame ja avokkaat? Ei silmiinpistävää, mutta asiallista.
Millainen ihminen salakuuntelee äitinsä ja miehensä keskusteluita?
Muista, jos korkkareihin päädyt, että peep toe-korkokengät eivät ole etiketin mukaiset.
Aitonahkainen laukku ja jakkupuku.
Siis mihin? Oltiin just tukholman hiltonissa ihan tavis farkuissa jne. Ei ole yhtään hienompi paikka.
Asukkaana voit mennä siisteissä, tavalliissa vaatteissa, illalliselle vaihda edes consit balleriinoihin ja college johonkin toppiin/paitikseen tjsp, mikä nyt on sun siistimpi yläosa. Joku semirento mekko?
Ehkä aloittavaa juuri kiinnostaa tietää ne siistit ja tavalliset vaatteet, jos viettää aikaansa yleensä kotiröntöissä.
Älä ainakaan farkuissas mene.