Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko särkylääkkeet loppumassa? Myyntiä säännöstellään.

Hyllyt tyhjinä
18.08.2020 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006605975.html

Miettikääs jos iskee influenssa ja apteekista saa vain vitamiimivalmisteita ja laastaria...

Kannattaisiko hamstrata?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat hamstraajat hoiti varastonsa täyteen jo keväällä, ei normikansalaisilla ole hätää.

Vierailija
2/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut joka kerta kaupungilta paketin buranaa ja panadolia, kaapissa on parikymmentä pakettia joten ei tule ihan heti hätää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol ei auta päänsärkyynkään yhtään mitään, joten vaikea uskoa sen tehoon koronankaan hoidossa. Buranaahan siihen ei suositella, kun ilmeisesti pahentaa oireita?

Vierailija
4/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla nyt on muutenkin parasetamolia 100x1000mg reseptillä, että ei sitä sen enempää tartte hamstrata. Kortisonia, limaa poistavaa yskänlääkettä, avaavaa astmalääkettä, Otrivinia yms. on jo keväämmällä haettuna. Flunssakaudella niille muutenkin tulee tarve.

Vierailija
5/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä säännöstellään, että jokainen tarvitsija saa. Muuten hamstaus voi lopettaa varastot.

Eli nyt juurikin voi olla varma, että saa lääkkeet, kun tarvitsee. Kukaan ei oikeasti voi tarvita panadoliakaan enemmän kuin 3 kk annoksen kerralla.

Vierailija
6/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut joka kerta kaupungilta paketin buranaa ja panadolia, kaapissa on parikymmentä pakettia joten ei tule ihan heti hätää :D

Sun kaltaisesi takia säännöstelyyn juuri piti ryhtyä. Toivottavasti ymmärrät hävetä.

Mitä edes teet 20 paketilla panadolia?? Kai tiedät, että sen yliannostus on tappavakin.

Vierailija
7/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vessapaperipaniikki, nyt parasetamol paniikki.

Eikö ihmisten tyhmyydelle ole rajaa?

https://www.newshub.co.nz/home/new-zealand/2020/03/coronavirus-doctor-w…

Ps. Numerovarmistus oli 666

Vierailija
8/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panadol ei auta päänsärkyynkään yhtään mitään, joten vaikea uskoa sen tehoon koronankaan hoidossa. Buranaahan siihen ei suositella, kun ilmeisesti pahentaa oireita?

Mä muistelisin et sanottiin  että on just päinvastoin. Tosin sekin huhu kumottiin.

tällasen löysin

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/ibuprofeenia-vai-paras…

Vierailija
9/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitkään panadolit ja buranat auta mihinkään. En siis edes osta niitä. Sama juttu finrexin yms kanssa. Turhuutta.

Vierailija
10/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaisesi takia säännöstelyyn juuri piti ryhtyä. Toivottavasti ymmärrät hävetä.

Mitä edes teet 20 paketilla panadolia?? Kai tiedät, että sen yliannostus on tappavakin.

Ja ne vanheneekin ja ovat sen jälkeen tehottomia.

Vierailija
11/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä nyt kerralla ole tarkoituskaan syödä, jos ne loppuu maasta niin ei tule sitten ihan heti pulaa :D Koskaan ei tiedä mitä voi käydä kun korona riehuu maailmalla, suomessahan näitä ei kai valmisteta joten tuonnin varassa ollaan ja riippumatta siitä mitä julkisuuteen annetaan tietoa niin "hanat" voi mennä kiinni nopeastikin, jos niitä tarvitaan muuhun käyttöön.

Vierailija
12/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noissa on ollut aiemminkin tyyliin yks paketti per naama, en tiiä sit oliko joku paikallinen rajoitus.

Vierailija
13/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä nyt kerralla ole tarkoituskaan syödä, jos ne loppuu maasta niin ei tule sitten ihan heti pulaa :D Koskaan ei tiedä mitä voi käydä kun korona riehuu maailmalla, suomessahan näitä ei kai valmisteta joten tuonnin varassa ollaan ja riippumatta siitä mitä julkisuuteen annetaan tietoa niin "hanat" voi mennä kiinni nopeastikin, jos niitä tarvitaan muuhun käyttöön.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, montako kymmentä säkkiä vessapaperia on vielä tallella?

Vierailija
14/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on "3 kk annos panadolia"?

Itse en ole käyttänyt viime 3 kuukauteen yhtä ainutta panadolia.

Sehän on hyvin maksatoksinen.

Vierailija
15/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei terva, viina ja sauna auta, tauti on kuolemaksi.

Wanha suomalainen sananlasku.

Nuo panadolit on ihan turhia.

Vierailija
16/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keväältä kaks säkkiä vessapaperia ja oon kesällä täydentänyt varastoja. Saakohan reseptillä 200 kpl  600mg.n Buranaa?

Vierailija
17/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panadol riitti minulle vallan mainiosti ison leikkauksen jälkeen kivun hoitoon, vahvemmista lääkkeistä tulin sairaaksi.

Vierailija
18/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo keväällä ja kesällä reilusti parasetamolia, mutta kävin tänään hakemassa 3 pakkausta lisää eri apteekeista. Nehän säilyy monta vuotta joten kannattaa hankkia varastot täyteen nyt kun vielä voi. Jos sairastuu koronaan, eipähän tarvitse stressata loppuuko lääkkeet kesken ja saako niitä apteekista lisää.

Vierailija
19/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on "3 kk annos panadolia"?

Itse en ole käyttänyt viime 3 kuukauteen yhtä ainutta panadolia.

Sehän on hyvin maksatoksinen.

Niinpä.

Ei pitäisi tämän sääntelyn ketään hetkauttaa.

Vierailija
20/27 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keväältä kaks säkkiä vessapaperia ja oon kesällä täydentänyt varastoja. Saakohan reseptillä 200 kpl  600mg.n Buranaa?

Kun sitä buranaa edelleenkään ei säännöstellä.

Kukaan muu kuin sinä ei halua buranaa koronassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä