Mitä kahvia juot!
Hörppäsin juuri kupin kahvia, ja nyt ei uni tule.
Eli siis lähden galluppia tekemään, mitä kahvia kotonasi juodaan? :)
Meillä juodaan Arvid Nordquist Classic Rekoa. Tykkään tummasta paahdosta, siinä on kiva kipakka sivu maku :-)
Kommentit (73)
Vaihdoin keväällä Rainbowiin, on hyvää ja edullista. Aiemmin ostin aina Juhla Mokkaa tai Presidenttiä.
Testeissä Rainbow on pärjännyt hyvin ja voittanutkin jonkun testin. Nyt hävisi kymmenyksen Juhla Mokalle.
Vaihtelen, ostan joka kerta eri paketin.. Mundo, lila, reilun kaupan, pariisi.. toisinaan käyn kahvikaupassa ja ostan tuoretta. Järkytyin kun suurin osa kavereista juo ainoastaan juhla mokkaa ja juoksee niiden tarjousten perässä. Aina samaa ja vielä paskaa. Kait se kertoo jotain ihmisestäkin..
Tällä hetkellä Segafredon Intermezzoa. Vatsa (eikä makuaisti) ei kestä vaaleapaahtoisia suodatinkahviliruja.
Ostan eniten lohjalaisen pienpaahtimo Cafetorian alkuperäiskahveja, joista suosikkejani ovat Brazil Yellow Burbon ja Kenya AA. Keskipaahtoisia ja voimakkaan makuisia. Jauhan pavut itse. Kävin hiljattain Tampereella Koskilinnan kahvikaupassa ja sieltäkin tarttui mukaan pari hyvää pakettia, mm. kaupan omaa sekoitusta.
Yleensä juon Presidentti Tumma Paahto -kahvia. Välillä juon Kopi Luwakia, mutta kallista kun on, niin yleensä ostan paketin vain jouluksi. Muutamia kertoja olen papuja ostanut muulloinkin.
Tummapaahtoinen kahvi on pahaa. Tulee tympeän tunkkainen olo.
Yleensä Presidentin tummaa paahtoa, mutta silloin tällöin ostan vaihtelun vuoksi Rekoa, Mundoa tai Pirkan luomua. Vaaleapaahtoisista en juuri tykkää.
Illyn espressoa viikonlopuisin. Pauligin Brazilia, tummaa Presidenttiä tai Löfbergin Lilaa tummana ja tummempana. Yksi kuppi per päivä piisaa.
Vaaleat paahdot hajottavat masun.
Juhla Mokan tummapaahtoa. Ai että on hyvää :)
Nespresso-kapselikahvia, suosikkini ovat Fortissio Lungo tavallisena kahvina joka sopivan voimakas aamuherätykseen, ja latte-sekoituksissa suosin Arpeggiota ja Romaa. Decaffeinatoa illalla jos tekee mieli kahvia muttei halua kofeiiniannosta.
Äitini juo Löfsbergin Lilaa vaikka olen sanonut hänelle, että se on keinotekoisesti maustettu. Itselleni kelpaa ainostaan Illy. Muut saavat jäädä sinne hyllyyn
Starbucks toi vihdoin aidon kahvikulttuurin Hesaan. Tätä on odotettu. Niiin hyvää ;)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 00:46"]
Plörökahvia. Hyvää ja terveellistä.
[/quote]
Joo parasta! :D :D
[/quote]
Mä keitin just kaffenplöröt
Kaikkea kokeillaan. Kunhan on paahdettu viikon sisään 3km säteellä.
Kulta Katriinan tummaa paahtoa.