Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Essitalopraami ei auta

Vierailija
18.08.2020 |

Syön 15mg päivässä. Jo useamman vuoden. Nyt olotila ollut koko kesän tosi itkuinen ja toivoton. On ikäkriisiä, lienee esivaihdevuosia, kilppariarvotkin huonot (lääkitystä jouduttiin nostamaan). Mikään ei innosta, itkettää ja päässä pyörivät itsetuhoiset ajatukset. Miten ihmeessä alan purkaa tätä pahaa oloa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut lääkkeen vaihtoa? Monesti masislääkkeet menettävät tehonsa ajan kanssa ja tuota olet jo syönyt usean vuoden. Itselläni Brintellix auttanut hyvin.

N40

Vierailija
2/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen? Lisää liikuntaa näin alkuun ja jätä alko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta edes brintellix 20mg aamuisin. Venlat, mirtat sun muut sama juttu. Olin nuorempana liikunnallinen ja söin terveellisesti. Masennuin silti. Ei auta terapia eikä mömmöt. Nyt olen ylipainoinen juoppo ja kamppailen joka päivä löytääkseni jonkun syyn elää. Kohta varmaan maksa sanoo sopimuksen irti. Sittenpä ei tarvitse enää kärvistellä.

Vierailija
4/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei auta edes brintellix 20mg aamuisin. Venlat, mirtat sun muut sama juttu. Olin nuorempana liikunnallinen ja söin terveellisesti. Masennuin silti. Ei auta terapia eikä mömmöt. Nyt olen ylipainoinen juoppo ja kamppailen joka päivä löytääkseni jonkun syyn elää. Kohta varmaan maksa sanoo sopimuksen irti. Sittenpä ei tarvitse enää kärvistellä.

No ei varmaan auta yhtään mikään lääke, jos tissuttelet samanaikaisesti. Alkoholi blokkaa pienelläkin määrällä kaikkien mielialalääkkeiden vaikutuksen. Jos on masennus ja siihen lääkitys, niin silloin ei YHTÄÄN alkoholia.

Vierailija
5/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt vuoden ilman masislääkkeitä, koska elämä alkoi sujua. Nyt kuitenkin tuntuu, että kaikki romahtaa. Pitäisköhän toi perhanan Escitalopram aloittaa uudestaan? Olen kai liian herkkä tähän maailmaan. Pilleriä naamaan vaan sitten??

Vierailija
6/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän mitkään myrkyt sua tietenkään onnelliseksi tee. Masennus ei ole sairaus, vaan sairaista olosuhteista johtuva enemmän tai vähemmän pysyvä mielentila. Älä anna pieniä rahojasi lääkejäteille tuollaisen humpuukin pyörittämiseen. Noilla on hirveitä raportoituja sivuvaikutuksia, ties mitä muuta mitä ei vielä tiedetä tai haluta edes tutkia. 

Vierailija
7/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut nyt vuoden ilman masislääkkeitä, koska elämä alkoi sujua. Nyt kuitenkin tuntuu, että kaikki romahtaa. Pitäisköhän toi perhanan Escitalopram aloittaa uudestaan? Olen kai liian herkkä tähän maailmaan. Pilleriä naamaan vaan sitten??

Niin. Joutuuhan moniin muihinkin sairauksiin kuten epilepsiaan, diabetekseen ja kolesteroliin syömään lääkkeitä loppuelämän. Mielumminko kärsit pahasta olosta vai otat siihen apua? Joskus on nöyrryttävä. Mitä hyötyä on lääkkeettömästä, mutta kurjasta elämästä?

Vierailija
8/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävin yli 5 vuotta terapiassa ja kokeilin useita lääkkeitä vuosien mittaan, harrastin liikuntaa, kokeilin uusia harrastuksia jne ennen kuin luovutin ja aloin juomaan...