Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OPET!!! Miksi mun lapsi ei opi sujuvasti lukemaan?

Vierailija
26.08.2013 |

Lapseni on jo vitosella eikä osaa vieläkään lukea sujuvasti. On käynyt erityisopetuksessa pitkään, mutta mistä saan lisää apua, koska erityisopetus ei selvästikään tehoa tai siellä tehdään vääriä asioita? Ei tämä ole normaalia, ettei lapsi opi sujuvasti lukemaan. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä verrannut tyttäresi opiskelua siihen, mitä tehdään tavisluokalla?

mulle myös väitettiin, että samat asiat opiskellaan ja enemmänkin ja yhtä syvällisesti, mutta kun itse vertasin, osoittautuiat nämä väitteet ihan paskaksi. Huijausta suorastaan. vain osa normaalin opetusohejlman tavoitteista oli edes yrityksen alla..., monet osat olisivat olleettäysin mahdottomia siinä seurassa, mitä tuolla luokalla oli - vaikka meille luvattiin toista.

Vierailija
22/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ottaisin puhelimen ja soittaisin sille erityisopelle ja kysyisin miten tilanne on kartoitettu. pyytäisin myös lukiseulan yksilötestejä ja haluaisin saada kopiot tuloksista ja lausunnosta. Voit ottaa yhteyttä myös erilaistenoppijoidenliitto.fi tai lukihero.fi.

harrastaako lapsesi musiikkia? Jos ei, niin osta sille vaikka kitara ja pistä soittotunneille. Musiikki on yks parhaista keinoista kuntouttaa juurikin noita kielen kehityksen ytimessä olevia häiriöitä. Sitkeä sissi pärjää kyllä lukiongelman kanssa ja kompensoi usein taitavasti joillain toisilla erityisen hyvillä ominaisuuksillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:13"]

Ootko sä verrannut tyttäresi opiskelua siihen, mitä tehdään tavisluokalla?

mulle myös väitettiin, että samat asiat opiskellaan ja enemmänkin ja yhtä syvällisesti, mutta kun itse vertasin, osoittautuiat nämä väitteet ihan paskaksi. Huijausta suorastaan. vain osa normaalin opetusohejlman tavoitteista oli edes yrityksen alla..., monet osat olisivat olleettäysin mahdottomia siinä seurassa, mitä tuolla luokalla oli - vaikka meille luvattiin toista.

[/quote] En tiedä mitä teille on luvattu, mutta minä ja tyttäreni ollaan kumpikin oltu todella tyytyväisiä. Luokka on rauhallinen ja opetus tehokasta. Jokainen otetaan huomioon erikseen ja naisopettajalla erittäin hyvä ja ymmärtäväinen ote lapsiin. Auktoriteettiakin löytyy.

Kolmoselta asti ollut pienluokassa ja nyt kuudennella. Hyviä koenumeroita eikä mitään kiusaamisia ole. Vaikeuksien edessä on annettu extraopetusta ja koulunkäyntiavustajat kokoajan läsnä. Toivon että saa jatkaa yläasteella myös pienluokassa.

Vierailija
24/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poikani ei lue kunnolla vieläkään ja on 16 v. Ei se kaikilta onnistu, ei erityisopetuksessa huvin vuoksi olla vaan siksi että sitä tarvitaan.

Vierailija
25/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuropsykologinen tutkimus ja kuntoutus voi auttaa.

Vierailija
26/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi olisi pitänyt tutkia jo ajat sitten, miksei ole?

Vierailija
27/27 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutuskin olisi pitänyt aloittaa jo aikaa sitten. Mitä myöhemmäksi menee sen valmiimmat ovat aivot ja sen vaikeampaa niiden toimintaan vaikuttaminen.