Tavarat eivät pysy käsissä? Mikä vialla?
Liittyykö johonkin sairauteen lisääntynyt kömpelyys? Olen huomannut selkeän eron entiseen viimeisen vuoden aikana. Erityisesti aamuisin tavarat putoilevat hyvin usein käsistä, paljon useammin, kuin pelkkä väsymys selittää. Pahimpia ovat kierrettävät korkit, ne lentelevät aamuisin melkein poikkeuksetta, kun eivät mitenkään pysy hyppysissä.
Olen 35 ja saanut elää tähän saakka ihan terveenä. Tämä uudehko ongelma vain vähän huolestuttaa.
Kommentit (8)
Mun äidillä on fibromyalgia ja se alkoi juurikin noin, että tavarat tippuivat. Myös järkyttävää kolotusta nivelissä/lihaksissa/kaikkialla erityisesti vedossa oltuaan. Sitten tunnen myös MS-tautia sairastavan, jolla ei pysy tavarat kädessä. Ja parkinsonin tautia sairastavalla sukulaisella sama ongelma.
Lopputulos: MENE lääkäriin äläkä kysele täällä, se voi olla ihan mitä tahansa normaalista johonkin vakavaan sairauteen.
No tuskin se FMS tai reuma on jos paikat (nivelet) eivät ole kipeänä.
Mulla itselläni on oikeassa kädessä synnynnäinen hermovirhe jonka vuoksi tavarat välillä putoaa... pahentuu vanhimmiten ja ilmenee mitä uusimmilla tavoilla. Nyt (36v) on varsinkin kynällä kirjoittaminen lähes tukallista ja tavarat putoilee useimmin.
Suosittelin kakkosen tapaan käymistä neurologin ja/tai neurofysiologin pakeilla.
Mun miehellä rannekanavan ahtauma teki etenkin aamuisin, että tavarat tippu eikä näpeissä ollut voimia. Diagnoosin jälkeen leikattiin lyhytkirurgisesti ja nyt on ihan kuin uus käsi.
Mulla vähän samaa mutta mulla ne tulee kännykän kanssa kännykkä ei pysy näpeissä ja kans mä oon ollu perus terve jos ei hiivaa ja "lumi/noki sadetta" pimeässä lasketa. Tuntuu etten vaa välillä pysty hallitsemaan voimian. Ja tuttu täs vuoden aikana.
Tavarat vaan putoilee lattialle vasemmasta kädestä
Mulla on eräs lihassairaus ja tuo on yksi oireita, mutta on tosin muitakin.
Niska-hartiaseudun hermopinne/kireystila on se tavanomaisin syy, joten ei heti kannata vetää itseään paniikkiin kaikilla pahimmilla painajaisilla. Niskasta kulkee hermorata suoraa käsiin, ja mikä tahansa ahtaus tai jumi tolla alueella laukaisee käsien holtittomuuden. Itse olen 33 niska-hartia-kroonikko (ei kipua, mutta kireys ja jatkuva jumittelu), ja oireilen juuri noin. Välillä vaiva on pahempi, välillä parempi, mutta siihenkin tottuu. Hyvä uutinen on se, että tämä vaiva ei tapa - vituttaa vain. Muita oireita mm. päänsärky, huimaus, tasapainovaikeudet. Voi ilmetä myös kipua ja särkyä, jopa kasvojen ja kielen puutumista, ikäviä tuikkaisuja rintakehällä, hengenahdistuksen tunnetta kun lihakset kiristävät niin, ettei rintaranka "pysy auki" ja keuhkotilavuus ei kaikkineen pysy käytössä. Palan tunnetta kurkussa, äänen käheyttä. Niskahartia-seutu vaikuttaa niin moneen.
Mielenrauhasi takia kannattaa kuitenkin käydä tohtorin pakeilla. Jännittämällä oireet vain pahenevat.
Tsemppiä.
Suosittelisin kääntymään neurologin puoleen ja selvittämään asian