Korvaus kissavahdille?
Olen lähdössä viikon lomalle ja kissa jää kotiin. Ajattelin pyytää erästä sukulaisnuorta käymään meillä kerran viikossa. Tehtäviin kuuluisi kissan ruokkiminen, hiekkalaatikon siivoaminen ja parvekekukkien kastelu. Mutta mikä tällaisesta työstä olisi sopiva korvaus?
Kommentit (39)
70-luvulla hoidin naapurin koiraa viikon, kun olivat matkalla. En saanut enkä edes odottanut minkäänlaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla hoidin naapurin koiraa viikon, kun olivat matkalla. En saanut enkä edes odottanut minkäänlaista palkkaa.
Niin. Ennen vanhaan ei laskeskeltu kaikkea euroissa. Ja ei, en ole sosialisti joka yrittää koko ajan kupata toisilta lisää. Kunhan vain huomaan että ihmisten on pakko tarkemmin vahtia etujaan nykyään kun heitä yritetään niin paljon hyödyntää joka käänteessä.
150,- + kiva tuliainen
Jääkaappiin hyvää syötävää.
Minä maksoin miehen kaverille 100 €, että käy kolme kertaa katsomassa kissamme perään ja laittamaan ruuan jne. Ei sitten käynyt. Eikä palauttanut rahoja. Avaimet oli sentään jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä? Kamalaa. :(
Jep, siinä joutuu kissaaraukka viettämään lähemmäs 24 h yksin päivässä, ei ole kyllä eläimen psyykeelle hyväksi tuollainen. Ja entäs jos jotain tapahtuu? Kissa loukkaa itsensä tai sairastuu akuutisti, ja joutuu kitumaan siellä hoitajaa odotellessa. Pahimmassa tapauksessa hoitaja ei ymmärrä kissoista mitään eikä huomaa eläimen loukkaantuneen tai sairastuneen.
Hoh hoh... kissa on itsenäinen petoeläin! Joo kyllä, aina voi jotain sattua vaikka kuinka vahtisi vieressä. Minun kissani pääsi kerran karkuun ja oli teillä tietämättömillä 4 kuukautta. Tuli muina miehinä oven taakse eräänä päivänä täysin kunnossa. Eiköhän se kissa nyt omassa kodissaan ruokittuna pärjää viikon vähemmällä huomiolla.
Kissojakin on niin erilaisia. Meidän kissa on todella seurallinen, ja haluaa aina olla kaikessa mukana. Yönsä nukkuu sängyssämme. Se on ollut aina sellainen. Sille olisi todella järkytys joutua yhtäkkiä hylätyksi niin, että joku kävisi vain kippaamassa ruokaa kuppiin.
Ei yksi kissaa todellakaan! EI EI EI Hän ei ymmärrä. Jotain voi tapahtua jos vaan kerran päivässä käydään!!!!!!
Jos asuu lyhyen kävelymatkan päässä, maksaisin 10-15€/päivä.
Minulle aikoinaan vastaavasta 15 euroa/päivä. Paikka jossa kävin hoitamassa kissaa oli silloisen lukioni vieressä, joten se sujui kätevästi koulumatkalla eikä ylimääräisiä matkakuluja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin miehen kaverille 100 €, että käy kolme kertaa katsomassa kissamme perään ja laittamaan ruuan jne. Ei sitten käynyt. Eikä palauttanut rahoja. Avaimet oli sentään jättänyt.
Missä kunnossa kissa oli tuon jälkeen?
Itse joskus 18-19-vuotiaana kävin ruokkimassa erään tutun kissat, ja heidän asuntonsa sijaitsi tyyliin 100 m päässä. Kävin muistaakseni kerran päivässä, jokusen päivän ajan. Ei hän edes ehdottanut mitään vaivanpalkkiota enkä pitänyt sitä mitenkään kummallisena. Olen eläinrakas ja autoin mielelläni, ei tuo iso avunpyyntö ollut. Jotkut ihmiset sen sijaan ovat sellaisia että eivät suostu auttamaan ilman korvausta eivätkä odota apua ilman korvausta. En tajua tuota, kyllä tuttua nyt voi joskus hieman auttaa. Kyllä sen huomaa jos kyse alkaa olla toisen hyväluontoisuuden hyväksikäytöstä.
Vitosen päivä. Eli 7 päivää 35e. Pyöristä 40euroon.
Koska todellisuudessa se käy siellä sen 10min ja pois. Jos ei elä kaukana, niin pääsee tähtitieteelliseen tuntipalkkaan.
Me hommattu hoitaja yleensä erään nettisivun kautta ja päiväliksa hoitajalla ollut 20€/päivä. Eli maksaisin n. 120-150€.
Ei kai kukaan kissaa jätä sisälle noin pitkäksi aikaa :O Luonnossa se saisi temmeltää ja napsia tarpeen mukaan myös ruokaa itselleen.
Meillä ainakin kävi pari kertaa viikossa naapuri heittämässä muutaman silakan ruokakuppiin, jos vanha herra ei jaksa itse ruokaansa pyytää. Mutta hyvävointisena se tuli meitä tervehtimään, kun lomalta palattiin.
Meillä sukulaistyttö saa asua kodissani yksin ja usein kutsuu kavereitakin. Bileitä ei saa pitää vaan on saanut olla rauhassa poissa kotoa muutaman kaverin kanssa. 50e oon antanut viikosta ja tietysti kissoilleni ruuat. Siivota ei tartte kunhan siis omat asiansa laittaa koneesee ja pesee jos tarvitsee. Joka kesä on ollut 1-3 viikkoa kotonani kun matkustan siitä asti kun on ollut 13v. Vanhemmat asuvat siis Vantaalla ja minä Helsingin keskustassa että on välillä käynyt kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kissaa jätä sisälle noin pitkäksi aikaa :O Luonnossa se saisi temmeltää ja napsia tarpeen mukaan myös ruokaa itselleen.
Meillä ainakin kävi pari kertaa viikossa naapuri heittämässä muutaman silakan ruokakuppiin, jos vanha herra ei jaksa itse ruokaansa pyytää. Mutta hyvävointisena se tuli meitä tervehtimään, kun lomalta palattiin.
Missä luonnossa? Tuossa puhuttiin parvekekukista, eli ap asuu varmaan kerrostalossa. Pitäisikö kissa jättää sinne kerrostalon pihalle matkan ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luonnossa? Tuossa puhuttiin parvekekukista, eli ap asuu varmaan kerrostalossa. Pitäisikö kissa jättää sinne kerrostalon pihalle matkan ajaksi?
Vaikka olisi ok-talo tai mikä tahansa, niin kissaa EI saa päästää ulos vapaana viikoksi eikä lyhyemmäksikään aikaa. Kissoja ulkoilutetaan talutushihnassa kuten koiriakin, piste.
Aloittajan tapauksessa riippuisi varmaan, kuinka kaukaa kissan hoitaja joutuu tulemaan ja meneekö matkaan kuluja. Itse olen maksanut yhdestä kissanhoitokerrasta kaverille 20 euroa. Viikosta maksaisin varmaan n. satasen. Ja tosiaan mun mielestä kerran päivässä katsominen riittää, tietysti aloittaja tuntee oman kissansa ja tietää kuinka seurankipeä tapaus on kyseessä. Mutta ruokinnan ja laatikon siivoamisen lisäksi pitää etukäteen miettiä, mitä tämä hoitaja tekee jos kissalla onkin joku ongelma, esim. joku mihin tarvitaan eläinlääkäriä, että miten silloin toimitaan, kuka hoitaa asian ja miten ym.
Riippuu, että asuuko kaukana. Jos on ihan naapurissa, niin mielestäni 50 euroa voisi riittää. Mutta jos aikaa tai etenkin rahaa kuluu matkoihin, niin sitten aikaisemmin ehdotetut 100-150 euroa kuulostaa kohtuulliselta. Lisäksi voi tuoda vaikka karkkia tuliaisiksi.
Hoh hoh... kissa on itsenäinen petoeläin! Joo kyllä, aina voi jotain sattua vaikka kuinka vahtisi vieressä. Minun kissani pääsi kerran karkuun ja oli teillä tietämättömillä 4 kuukautta. Tuli muina miehinä oven taakse eräänä päivänä täysin kunnossa. Eiköhän se kissa nyt omassa kodissaan ruokittuna pärjää viikon vähemmällä huomiolla.