Te-toimisto pilaa työnhakuni!
Samassa organisaatiossa on useampi paikka auki. Hain niistä itselleni sopivinta ja pääsin haastatteluun. Nyt Te-toimisto lähetti minulle työtarjouksen saman organisaation toiseen paikkaan, joka ei vastaa ollenkaan osaamistani. Jos haen myös sitä, se antaa minusta todella typerän vaikutelman. Suututtaa kun ajattelin että nyt mulla on kerrankin hyvä mahdollisuus.
Miksi ihmeessä Te-toimistossa ei voida lukea huolella ihmisten tietoja ja ennen kaikkea ymmärtää että jokainen osaa kyllä hakea paikkoja ilman heidän "tarjouksiaan", todennäköisesti vieläpä paremmin tuloksin, kun ei mene nolaamaan itseään.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (19)
No mikset ole sanonut sinne että et tarvitse apua?
Se on tätä suomalaista ammattitaitoa, eli sääntöjen ja kieltojen orjallista noudattamista. Älynkäyttöhän täällä on kielletty julkisella tasolla ja sitä noudatetaan erittäin säntillisesti.
TE-toimisto on olemassa juurikin työttömien sabotoimiseksi. Työttömiä ei saa päästää työllistymään!
Tuo sinun ongelmasi... joku neuvoisi että kerro asiasta TE-toimistolle rehellisesti. Eli pyydät ettei sinun tarvitsisi sitä väärää työtä hakea koska hait samasta organisaatiosta jo oikeaa työtä. Tuon neuvon antaja olisi idiootti. Koska TE-toimisto ei tuohon pyyntöön ikimaailmassa suostuisi, TE-virkailijat tulisivat siihen tulokseen että sinä olet erittäin hankala ja he alkaisivat sabotoida sinua entistä ahkerammin. Jos yrität fiksusti ja rehellisesti korjata ongelmia TE-toimiston kanssa, niin TE-virkailijat kostavat, ottavat sinut silmätikukseen. Koska TE-virkailijat ovat narsisteja jotka tulkitsevat asiakkaan kaiken vilpittömyyden kieroudeksi.
Joten rehellistä ratkaisua ongelmaasi ei ole. Mutta kenties voit ratkaista ongelman vaikkapa näin: älä hae sitä väärää työtä, mutta väitä TE-toimistolle että hait sitä. Ethän sinä haluaisi valehdella ja kieroilla, mutta läpimätäkieron TE-toimiston kanssa ei muutoin selviydy. Vain noin turvaat työnhakusi, vain noin voit työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin lusmu!
Sitähän ap yrittää?! Ei sinne työpaikkaan vaan kävellä, että tulinpa töihin. Millä älynlahjoilla sinäkään mitään työtä olet saanut, huoh...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarjouksia silti lähettelee. Yleensä paikkoihin, jotka ovat epäsopivia. Haastatteluihin asti olen päässyt paikkoihin, jotka olen itse valinnut.
No soita työkkäriin ja selitä tilanne.
Olen aivan samaa mieltä.
Nolottaa hakea ei-sopivaa paikkaa kiinnostavasta yrityksestä koko ajan, kun ennen pitkää sinne tulee sopiva paikka auki.
Naama on sitten jo kulunut.
Siis saitko työpaikan vai et saanut? Jos et saanut, olet edelleen työtön, eikös? Silloin saadaksesi työttömyysetuutta on haettava niitä työtarjousten paikkoja.
Ilmoita, että katkaiset työnhakusi toistaiseksi eli odotat, saatko sen haastattelupaikan työn. Silloin ei tarvitse hakea sitä "väärää työtä".
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä.
Nolottaa hakea ei-sopivaa paikkaa kiinnostavasta yrityksestä koko ajan, kun ennen pitkää sinne tulee sopiva paikka auki.
Naama on sitten jo kulunut.
Älä hae! Lopeta työnhaku työkkärissä, silloin ei ole tuollaisia murheita.
Jos tarkkoja ollaan, niin siellä nettisivuilla ei sanota "lähetin hakemuksen tähän työpaikkaan", vaan "otin yhteyttä työnantajaan" en nyt sanasta sanaan muista.
No anyway. Kaikkein vähiten lähtisin vänkäämään työkkärin kanssa "emmää halluu hakee ku mää oon hakenu jo". Improvisoi. Täytä ehto. Sähän tavallaan olet ollut jo yhteydessä tohon työnantajaan, tai voit hakemuksessasi painottaa kiinnostustasi firmaan JA siihen toiseen paikkaan. Outoa ehkä, mutta ei mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan, niin siellä nettisivuilla ei sanota "lähetin hakemuksen tähän työpaikkaan", vaan "otin yhteyttä työnantajaan" en nyt sanasta sanaan muista.
No anyway. Kaikkein vähiten lähtisin vänkäämään työkkärin kanssa "emmää halluu hakee ku mää oon hakenu jo". Improvisoi. Täytä ehto. Sähän tavallaan olet ollut jo yhteydessä tohon työnantajaan, tai voit hakemuksessasi painottaa kiinnostustasi firmaan JA siihen toiseen paikkaan. Outoa ehkä, mutta ei mahda mitään.
Olet erittäin oikeassa, ei missään vaadita sitä työpaikkaa hakemaan. Työttömät vain eivät lue niitä ehtoja ja työkkärissä ollaan hiljaa siitä, että aina ei ole pakko tehdä hakemusta. Jotenkin outoa, että työttömät aina lukevat rivien välistä asioita, joita ei tarvitse tehdä ja sitten itkevät, kun kaikki pilataan. Jos suostuu tekemään tismalleen sen, mitä vaaditaan, niin selviää paljon helpommalla. Eli ottamaan yhteyttä työnantajaan ja sen ap on jo tehnyt.
En tiedä vielä saanko paikan vai en. En todellakaan katkaise työnhakua, miksi katkaisisin, olen työtön ja haen koko ajan töitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No siitähän ne vasta kiimaa sais soitella ja sotkea..
Ilmoitat, että olet ollut yhteydessä työnantajaan. Haastattelussa sanot, että mikäli et tule valituksi, olet kiinnostunut myös muista yrityksessä tarjolla olevista työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole töitä, niin tarvitsee apua, vaikka mitä sanoisi. Hurja ajatella, että ap on ihan kauhuissaan, kun pitää olla yhteydessä työnantajaan, johon jo on ollut yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole töitä, niin tarvitsee apua, vaikka mitä sanoisi. Hurja ajatella, että ap on ihan kauhuissaan, kun pitää olla yhteydessä työnantajaan, johon jo on ollut yhteydessä.
Kauhuissaan? Teen kaikkeni saadakseni paikan, johon mulla on oikeat mahdollisuudet, enkä halua pilata sitä antamalla kuvaa, että haen epätoivoisesti ihan mitä vaan mihin en ole pätevä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mene töihin lusmu!
Sitähän ap yrittää?! Ei sinne työpaikkaan vaan kävellä, että tulinpa töihin. Millä älynlahjoilla sinäkään mitään työtä olet saanut, huoh...
Mistä selvisi, että ap on työtön?
Te-toimiston asiakkaana voi olla työssäkäyvätkin.
mene töihin lusmu!