Purentakisko?? Hampaiden fluoritabletit-onko hyötyä? Hammaslääkäriä/suuhygienistiä kommentoimaan?
Moikka!
Mä narskutan hampaitani ja usein on myös päänsärkyä, joka tietty varmasti johtuu monestakin eri syystä mm. niskat, mutta yksi syy voi tietty olla kireät purentalihakset. Hammaslääkäri sanoi, että mun purupinnat on aika kuluneet ja saan nyt sitten purentakiskot. Onko muille ollut näistä hyötyä?
Mietin myös hampaiden kuluneen kiilteen vuoksi, että olisko fluoritableteista mitään hyötyä? Ymmärrän, ettei kiillettä ilmeisesti mitenkään saa korjattua, mutta josko edes ehkäisisi tulevia vahinkoja?
Kommentit (8)
Ap vielä kyselee josko ois kokemuksia..
Kisko on erittäin hyvä. Rentouttaa ja tuskin enää puren hampaita yhteen. Eli jossain vaiheessa siitä jopa voisi luopua, mutta haluan kyllä vielä jatkaa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kisko on erittäin hyvä. Rentouttaa ja tuskin enää puren hampaita yhteen. Eli jossain vaiheessa siitä jopa voisi luopua, mutta haluan kyllä vielä jatkaa käyttöä.
Oletko huomannut, että leuoissa vähemmän jännitystä/kipua? Onko esim. päänsäryt lieventyneet? Oppiiko sen kiskon kanssa olemaan? Tulee vaan mieleen sellainen jääkiekkosuoja :D
Ilman purentakiskoa olisin jo bruksannut hampaani olemattomiin. Suosittelen todella, lisäksi purentalihasjumppaa ja purentalihashierontaa hierojalla
Mulla oli vuosia purentakisko, luovuin sen käytöstä jokunen vuosi sitten kun se katosi matkalla.
Mielestäni se oli ihan hyödyllinen ja kätevä käytössä, mutta aiheutti mulle riippuvuuden! Olin lähes paniikissa jonkun aikaa kiskon kadottua. Tuntui kuin suusta puuttuisi jotain ja olo oli omituinen ilman kiskoa. Nykyään pärjään jo hyvin ilmankin.
Kiskohan estää lähinnä seurausta eli yöpurentaa tai narskuttelua, ei hoida itse syytä eli sitä miksi narskutat. Tämä itseäni häiritsi eniten kiskossa. Halusin ennemmin saada itseni siihen kuosiin etten narskuttelisi jatkuvasti. Huomaan että itse puren leukoja yhteen varsinkin silloin kun olen hermostunut tai stressaantunut.
Mullekin on tulossa purentakisko ja miehellä on jo. Toivon kyllä että olisi päänsärkyihin sun muihin apua. Olen jo purrut hampaaseeni jonkun halkeaman, johon on tullut reikä ja joudutaan paikkaamaan (olen 30v ja aiemmin ei ole reikiä ollut). Uskon tottuvani ihan hyvin, koska mulla on ollut lapsena sellainen oikomishärveli jota pidetään öisin, ja nukuin sen kanssa ihan tyytyväisenä vaikka se oli paljon isompi.
nosto