Mitä teet silloin kun töistä on vapaapäivä keskellä viikkoa?
Uskallatko käydä esim. Ulkoilemassa, kaupoilla, shoppailemassa, kirjastossa jne vai pysytkö kotona koko päivän piilossa muiden katseilta peläten ettei kukaan ihmettele ja paheksu sitä että et ole tänään töissä?
Minä kuulun jälkimmäiseen. Tänään itkenyt sisällä koko päivän kun aurinko paistaa ja on hyvä sää, mutta pelottaa muiden mielipiteiden vuoksi mennä ulos.
Kommentit (28)
Uskallan tehdä mitä vain. Minulla on epäsäännöllinen työ. Vapaita on miten sattuu.
Alkuun voi tuntua hassulta jos ei aiemmin ollut arkivapaata. Itse koin että tein väärin jos vaikka yhdentoista aikaan lähdin käymään lenkillä ja kaupassa kun ihmiset tuijotti. Lopulta siihen kuitenkin alkoi tottua eikä se enää tunnu niin oudolta kuin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Alkuun voi tuntua hassulta jos ei aiemmin ollut arkivapaata. Itse koin että tein väärin jos vaikka yhdentoista aikaan lähdin käymään lenkillä ja kaupassa kun ihmiset tuijotti. Lopulta siihen kuitenkin alkoi tottua eikä se enää tunnu niin oudolta kuin alkuun.
Missä tämmöset tapahtuu, että ihmiset tuijottaa? :D
Jossain pikkupaikkakunnalla? :D
Täh? Mulla on vuodessa n. 6 kertaa viikonloppu vapaa. Muut vapaa päivät on arkisin. En ole ikinä miettinyt edes, että joku muu kuin puoliso olisi kiinnostunut siitä, koska mä töitäni teen.
No ihan mitä ikinä haluan tai tarvitsee tehdä. Löhöän kotona, käyn kampaajalla, hyppään benjihypyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämmöset tapahtuu, että ihmiset tuijottaa? :D
Jossain pikkupaikkakunnalla? :D
No siis sehän on ihmisen oma henk.kohtaimen kokemus siitä mitä hänen ympärillään tapahtuu ja miten muut ihmiset suhtautuu häneen. Jollekin se voi tuntua siltä että muut tuijottajaa jatkuvasti jos teet jotain yelsiesti paheksittua jota on tarve hävetä. Meidän pitäisi tehdä yhdessä yhteiskuntana töitä sen eteen ettei mitään tällaista tarvitsisi kokea.
Kuka oikeasti välittää onko joku tuolloin töissä vai ei ja mitä ihmeen väliä taas on sillä mitä toiset ajattelevat?
Häh! Itse asustelen pikkupaikkakunnalla ja vapaat miten sattuu. Vapaapäivänä saatan nukkua jopa klo 11 ja sen jälkeen lähteä lenkille. Eipä ole tullut mieleen, että joku voisi tätä paheksua. 😅
Ja aika yleistä taitaa olla, että ne vapaat sijoittuvat muualle kuin viikonloppuun.
Ei mulle oo koskaan tullut mieleen miettiä mitä muut ajattelee..Teen paljon etätyötä ja silloinkin vien roskia, ripustan pyykkiä tai puuhaan hetken pihalla. Työpuhelin toki aina mukana ja sen priorisoin jos soi.
Vapaalla hoidan usein asioita, siivoan tai ajelen shoppailemaan vähän kauemmas. Ja nukun heti kun olen saanut teinin kouluun 😉
Mun työt pe-la-su. Muut päivät aina vapaat, koska en suostu tekemään kuin nuo mainitut työpäivät.
Meillä ei ole lapsia, joten voin puuhailla mitä huvittaa ja kyllähän isossa ok-talossa puuhaa riittää, kun on iso pihakin.
Vierailija kirjoitti:
Häh! Itse asustelen pikkupaikkakunnalla ja vapaat miten sattuu. Vapaapäivänä saatan nukkua jopa klo 11 ja sen jälkeen lähteä lenkille. Eipä ole tullut mieleen, että joku voisi tätä paheksua. 😅
Ja aika yleistä taitaa olla, että ne vapaat sijoittuvat muualle kuin viikonloppuun.
Itse olen huomannut samaa pikkupaikkakunnalla. Hyvä jos täällä metsän keskellä törmää kehenkään toiseen ihmiseen paitsi omaan ukkonen ja lapsiin kotona. Rauhassa saa le kkeillä ja ulkoilla miten haluaa kun ei ole kukaan näkemässä. Taitaa tämä olla enemmänkin noidenisojen kaupunkien ongelma.
Tein aikoinaan 12 vuotta vuorotöitä, joten vapaapäivät olivat usein keskellä viikkoa. Kävin baarissa tai Helsingin keskustan yökerhoissa, missä oli väkeä viikollakin. Ulkoilin, shoppailin, katsoin telkkaria, luin ja roikuin netissä. Eli tismalleen sitä samaa, mitä nyt teen viikonloppuisin.
Käyn kaffel, LIDLIKKÄÄ hakee safkaaa, joskus biichil, fiilistelen laiffii.
No ihan mitä huvittaa. Itse asiassa nytkin oon lomalla. Ai jestas, naapurin mummot varmaan luulee, että oon työtön!!??? 11
Jos minulla on keskellä viikkoa vapaapäivä, siihen on joku perusteltu syy. Ja tuolloin liikun taatusti sen syyn tarpeiden mukaisesti. Yleisimmin arkivapaat minun tapauksessani sijoittuvat perjantaille, ei keskelle viikkoa ja näitäkin tapauksia on harvoin.
Mulla on tänään vapaapäivä ja ihan normisti ajattelin tehdä kaikkea. Täällä Helsingissä kukaan ei voi tietää, että mulla on vapaapäivä, kun käyn päivällä vaikka Prismassa.