Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on niin vaikeaa

Vierailija
25.08.2013 |

Kyllä on elämä oikeasti todella vaikeaa nykyään. Nykyajan vanhemmat eivät osaa tehdä mitään ilman muiden apua. Edes lapsen nimeä ei osata itse päättää, vaan siihenkin tarvitaan mielipide keskustelupalstalta. Ja sitten myöhemmin kirjoitellaan, kuinka annettiin kuitenkin ihan väärä nimi.

Jokaiseen pikkuruiseen asiaan tarvitaan toisen palstailijan mielipide. Ei osata esim. itse päättää, koska aletaan antamaan kiinteitä ruokia. Neuvolaa morkataan koko ajan, neuvola on ihan turha asia. Jos neuvola kiinnittää huomiota vaikka vauvan kasvuun, niin neuvolahan se on väärässä.

Kun lapsi tippuu pää edellä kerrossängystä alan, mitä tekee nykyvanhempi. Kirjautuu ihan ensimmäisenä nettiin ja tulee kysymään neuvoa mitä tehdä. Ja vaikka saisikin neuvon, vie lapsi lääkäriin, ei se kelpaa neuvoksi.

Miten elämä oikeasti voi olla näin vaikeaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puhuu niin totta

Vierailija
2/23 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kirjoittanut itse suurimman osan tämän ketjun viesteistä, aika säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka niin?

Vierailija
4/23 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiviikkoinen ei osaa yhtään säädellä lämpötilaansa joten hänelle tulee harvoin kuuma, Suomessa siis. Voit myös laittaa vaunujen sisään sen kylpylämpömittarin ja katsoa siitä lämpötilan. Jos se on alle 30, vastasyntynyt tarvitsee potkupuvun lisäksi peiton. Jos se on yli, laske kuomu alas jolloin vaunut viilenevät. Ps. Vastasyntyneet tykkäävät tosi paljon kun heidät kääritään tiukkaan peittokapaloon.

Vierailija
5/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietenkään nykyvanhempi ei myöskään osaa pukea lastaan. Jatkuvasti ollaan linjoilla kyselemässä mitä kenenkin vauvalla on nyt päällä. Voi auttakaa minua, ulkona on 15 astetta lämmintä. En tiedä mitä laitan vauvalleni päälle.

Vierailija
6/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos leivotaan kakku, siitä pitää ottaa kuva facebookin, että saisi kehuja miten ahkera ja ihku on ollut :)

Vierailija
7/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. :)

Vierailija
8/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi vaikeaa: laita informatiivinen otsikko seuraavan kerran. Ei tarvitse turhaan aukaista viestiä, jonka aihe ei kiinnosta! Kiitos.

Vierailija
9/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kilpaillaan kuka järjestää upeimmat juhlat.

Ap.

Vierailija
10/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harrastukset, niissä vasta äidit pääsevätkin pätemään. Meidän Jani-Riikka käy viidessä eri harrastuksessa ja ikää on 4 kk.

Vierailija
11/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihan ehdoton lempparialoitukseni on ne aloitukset, joissa epäillään raskautta. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä, minulla on oireita a, b, c, d, e jne. Olenko raskaana?

Huvitusta aiheuttaa myös ne, jossa testejä on tehty jo 10 ja kaikki ovat olleet negatiivisia. Ollaan kuitenkin ihan varmoja, että raskautta tämä on.

Vierailija
12/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vaikeaa se on ollut aina; aina on kyselty kokemuksia ja mielipiteitä muilta. Ennen ei ollut nettiä, kyseltiin ystäviltä, tuttavilta, sukulaisilta jne.

Huvittaa nämä jotka luulevat että kun kysyy ihmisten mielipiteitä, niin se tarkoittaa että omia päätöksiä ei tehdä.

Vierailija
13/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun pitää kuvata niitä kakkuja ja viedä lasta taitoluisteluun, ja tähän aikaan vuodesta kerätä ämpärikaupalla marjoja, jotka myös pitää kuvata facebookiin...siitä tulee IHAN kauhean kiire.

Vierailija
14/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pukeminen on oikeasti mulle ihan kamalan vaikeeta.. En ole täältä vielä koskaan kysellyt, mutta äidille kyllä soitan usein ja kysyn mitä kannattaa laittaa vauvalle päälle. Ja mulla kuitenkin jo toinen lapsi kyseessä, tosin esikoinen oli talvi-vauva ja sen takia helpompi pukea.

Vierailija
15/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:49"]

Se pukeminen on oikeasti mulle ihan kamalan vaikeeta.. En ole täältä vielä koskaan kysellyt, mutta äidille kyllä soitan usein ja kysyn mitä kannattaa laittaa vauvalle päälle. Ja mulla kuitenkin jo toinen lapsi kyseessä, tosin esikoinen oli talvi-vauva ja sen takia helpompi pukea.

[/quote]

Oman järjen käyttö on niin kuin ihan poissa laskuista?

Vierailija
16/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi mikä poru syntyy kun äiti päättää palata töihin, eikä hoidakaan lastaan itse 24h tuntia vuorokaudessa siihen asti kunnes lapsi on 18v.

Vierailija
17/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:49"]

[/quote]

Oman järjen käyttö on niin kuin ihan poissa laskuista?

[/quote]

Joo, kyllä mulla omaakin järkeä on, mutta kun en osaa yhtään arvioida 2 viikkoa vanhan vauvan kohdalla, että kuinka paljon vaunut lämpenee sisältä auringossa esimerkiksi. Ja se vinkki, että lapselle yksi kerros enemmän, kuin itselle, ei päde meillä, koska mulla on aina liikaa kesäsin päällä, kun en yhtään siedä aurinkoa. Talvi-vauvat on vaan niin paljon helpompia, kun niille laitan säällä, kuin säällä samat vaatteet päälle ja jos tuntuu kylmältä, niin sitten makuupussi kiinni. Kesä-vauvan kanssa pitää olla koko ajan huolissaan, ettei sille tule kuuma.

Kyllä mä varmaan tässä ajan mittaa opin arvioimaan sitä pukeutumista, mutta näin tuoreeltaan olen vielä aika epävarma.

Vierailija
18/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun joku älyää kysyä mielipidettä asiasta, että aikoo jättää ensimmäistä kertaa 3v vanhan lapsen yöhoitoon omalle äidilleen. Mikä paskavyöry tulee tämän äidin niskaan. Kukaan tervejärkinen äiti ei jätä omaa lastaan hoitoon isovanhemmalle, siitä jää elinikäiset traumat Jani-Irmelille.

Vierailija
19/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä itse teet elämästäsi vaikeaa.Muista hengittää. Nyt anteeksi pientä smalltalkia yhdelle ruokalan perselle,että totta niin.. En keskustele turhaan. Olet aiemminkin häritsenyt elämämme ja perheemme. Hoida omia asioita oma perheessi.Ei tarvitse miellyttää,tee työsi ruokalassa. Olet palkattu sitä varten. Ei myöskään meidän ongelmamme ja huolimme miehesi/perheesi asioita. Kerron miehelleni avoimesti sinun edessä,että kirjoitat täällä ja yrität tunkea elämäämme ja rikkoa perheemme,viedä lapsestämme koti arviomatta itseäsi todellisuudessa. Sinulla on oma,arvosta ja kunnioita sen. Paljon terveyttä ja rakkautta perheellesi! Asia selvä näin ja loppullisesti.

Vierailija
20/23 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihmiset olivat tekemisissä keskenään IRL, nykyään netissä - sentään! Kun telkkarit tuli, kaikki linnoittautuivat koteihinsa. Sitä ennen kyläiltiin. On tää netissä sosialisointi kuitenkin terveempää kuin pelkkä oman porukan kesken möllöttäminen. Mä onneksi asun paikassa, jossa on sentään jonkinlainen kyläilykulttuuri voimissaan.