Raskausoireita!?
Harrastin reilu viikko sitten seksiä miesystäväni kanssa mutta silloin tilanne oli tämä: olin hukannut lompakkoni, jossa pidin minipillereitäni. Löysin sen vihdoin kaverilta, mutta vasta seuraavana päivänä yhdyntämme jälkeen. En saanut pillereitä otettua muutenkaan parina päivänä ennen kun harrastimme seksiä.
Mies on usein puhunut että lapsi olisi ihana lahja elämiimme ja olen samaa mieltä. En siis hakenut jälkiehkäisyä.
Muutama päivä yhdyntämme jälkeen alkoi mahaani sattua, kipu oli älyttömän kovaa ja välillä se häiritsi jopa nukkumistani. Aiemmin ei ole mitään vastaavaa ollut. Minua myös närästää kamalasti. Voivatko nämä olla raskausoireita vai koska ne ylipäätään tulevat? Ja koska kannattaisi tehdä testi? Kuukautiskiertoni on melko epäsäännöllinen pillereiden takia, joskus kuukautiset tulevat joskus eivät. Silloin kun tulevat on kierron pituus n. 28 päivää. Jos nyt näin tapahtuisi, pitäisi menkkojeni alkaa ihan näinä päivinä.
Täytyy myöntää että olisin kyllä melko onnellinen jos testi plussaa näyttäisi. :-)
Kiitos kaunis kaikille jotka viitsivät auttaa tyhmää!
Kommentit (18)
Toissapäivänä tuntui kipua vasemman munasarjan kohdalla koko päivän. Illalla iski myös kamala mahakipu mikä vei yöunet. Tämän jälkeen ollut myös satunnaista päänsärkyä ja todella puuduttavaa väsymystä. Voivatko olla raskausoireita? Yhdynnästä on kuitenkin vasta reilu viikko. Aikaisemmin tuollaisia kipuja munasarjan kohdalla ei ole ollut. Toivoisin että plussan puolella oltaisiin!!! :) -ap
En usko, että on raskausoireita!
Mutta jos raskautta toivotte, niin jätä pillerit kokonaan pois ja ei kun yritys käyntiin=)
No tee nyt se testi. Lienee jo 9-10 päivää yhdynnästä joten näkyy jo testissä.
Mutta luin joskus jostain,että mitä aiemmin tekee sitä todennäköisimmin tulos ei vielä ole luotettava. Odottaisinko siis vielä muutaman päivän?
Voit hyvinkin olla raskaana jos tuollaisia oireita on ollut. Ei kun testiä tekemään sanon minä. :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 10:45"]
Itselle ei ainakaan ihan muutamassa päivässä ole oireita tullut, vaikkakin myöhemmin voi pieniä kramppeja ja kuukautiskivun tapaisia vaivoja tulla. (Odotan tällä hetkellä toista lastani.)
Ehkä vaan jännittelet :) Itse olen tehnyt testit kun menkat on ollut yli viikon myöhässä.
[/quote]
Mikä tässä oli alapeukuttamisen syy? :D
Tein testin ja negatiivistahan se näytti :( olinkohan liian aikaisin liikkeellä?
Itselle ei ainakaan ihan muutamassa päivässä ole oireita tullut, vaikkakin myöhemmin voi pieniä kramppeja ja kuukautiskivun tapaisia vaivoja tulla. (Odotan tällä hetkellä toista lastani.)
Ehkä vaan jännittelet :) Itse olen tehnyt testit kun menkat on ollut yli viikon myöhässä.
Tee clearblue digital -raskaustesti. Mulla näytti plussaa kun menkat oli päivän myöhässä:) ja muistaakseni näyttää 4pvä ennen menkkoja onko raskaana! :) 9
Uskoisin, että nuo tuntemukset ovat vain siitä, kun kehosi on ehkä hieman sekaisin siitä, että olet unohtanut pillereitä välistä. Toki teillä on voinut napatakin, mikä olisi ihanaa, mutta oireet tulevat yleensä n. 2viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. Tsemppiä jännäilyyn! :)
Munasoluhan kiinnittyy kohdun seinämään vasta noin viikko hedelmöittymisen (eli yhdynnän) jälkeen. Vasta silloin on teoriassa mahdollista kokea raskausoireita, tosin yleensä nekin alkavat vasta sen jälkeen, kun kuukautisten olisi jo pitänyt alkaa. Tee raskaustesti sinä päivänä, kun kuukautistesi pitäisi alkaa (paitsi tietysti jos ne alkavatkin sitten), niin tulos on luotettava.
Tänään ollut aamusta asti kamalaa vihlomista ja kipua alavatsassa, helpottaa istuessa, noustessa voimistuu. Tässä sitä jänskäillään nyt! Onko raskaustesteissä suuria eroja?
-ap
herkkyys vaihtelee 10-25 välillä. Pregcheck on herkkä ja halpa, cittarissa 3,01e/pkt sis. 2 liuskaa.
Taitaa vaan kehosi enteillä tulevia menkkoja, muutama unohtunut minipilleri ei laske niin paljon kehosi ehkäisytehoa, että raskaus alkaisi ja varsinkaan, jos unohdus ei satu kierron alussa. Itse olen unohtanut minipillerin noina ei varmoina-päivinä ja siltikin ehkäisyteho piti, vaikka harrastimme seksiä juuri kriittisenä aikana.Tuskin ovat mitään raskausoireita noin pian.
Itselläni ekat raskausoireet olivat noin 6vk kohdalla:) aiemmin en olisi edes huomannut että olen raskaana. Ja minäkin olen syönyt minipillereitä, ja jos unohtelee niitä, minulle on tullut siitä vatsakramppeja ja epämääräistä vuotoa. Toki on mahdollisuus, että olet raskaana mutta aika pieni on todennäköisyys, jos vain pari päivää oltu ilmam ehkäisyä ja siihen kohtaan just sattunut ovulaatio, mikä ei sekään takaa raskautumista. Mutta toivottavasti olet raskaana, kun kerran toivot. Miksi muuten syöt pillereitä, jos haluatte lapsen?
Niimpä. No itseasiassa nyt nämä lapsitoiveet on tullut vasta puheeksi ja taidankin ruveta jättämään pilsut kokonaan pois.. Jospa sitten tärppäisi paremmalla onnella ;-) Teen silti testi jossain kohtaa että saan mielenrauhan!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 09:25"]
Tein testin ja negatiivistahan se näytti :( olinkohan liian aikaisin liikkeellä?
[/quote]
Raskausoireet johtuu raskaushomoneista. Jos testi on nega, oireet eivät johdu raskaudesta.