Mihin tarvitset maksullista taikauskoa?
Miksi kuulut kirkkoon? Uskotko Jumalaan? Jos uskot, niin mitä hyötyä koet kirkkoon kuulumisesta? Miksi et eroa kirkosta?
Vain 27% suomalaisista uskoo kirkon opit, silti 75% kuuluu kirkkoon. Käsittämätöntä.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:00"]
Kirkko on osa laittomuuden salaisuutta! Kirkon arkkitehtuuri on perkeleellisen järjestyksen mukainen ja ilmentää perkeleellistä valtakoneistoa joka on väkivaltakoneisto! Älkää antako pettää itseänne! Oikea seurakunnan malli löytyy raamatusta ja kirkko on Väärennös!
[/quote]
Tekstisi on sellaista, että toivottavasti en ikinä joudu mihinkään tekemisiin "oikean seurakuntasi" kanssa. Ettei se ainakaan tulisi pimeällä tiellä vastaan, kun olen yksin liikkeellä.
Heh! Sellastahan se on! Eipä tuosta liene pelkoa, ja sittenki taitas olla vaan kaks yksinäistä nokakkain. Mut pakkohan tuo oli sanoa! Sellasta se on touhu nykyäänkin, niinkuin on ollu ennenkin. Voipi joku aatella samansuuntasia ja eipähän tarvi yksin pähkäillä!
Kirkko tulee erottaa valtiosta. Seurakuntien jäsenet rahoittakoon itse luulevaistoimintansa. Uskontokuntaan liittymisen tulisi olla vain täysi-ikäisen asia. Lapsia ei saa pakottaa uskonnolliseen yhteisöön (esim. kaste) aivopestäväksi. Vasta aikuiseksi tultuaan päättäköön.
Aika lapsellista ajatella, että kuuluu kirkkoon, koska kirkko tekee hyvää. No tekeehän se, mutta kirkollisverot ja kolehdit voisi antaa suoraan apua tarvitseville. Silloin niillä ei rahoiteta pappien palkkoja tai muuta hölynpöyä. Kerrassaan pelottavaa, että nykyihminen ei uskalla ajatella omilla aivoillaan vaan tarvitsee jotain mielikuvitusolentoja suojakseen.
Kuulun kirkkoon, mutta en usko jumalaan. En eroa siitä syystä, että pidän kirkkoa hyvänä instituutiona, joka tarjoaa tärkeitä palveluja monelle. Hyvänä esimerkkinä ilmainen perheneuvonta, diakoniapalvelut ja lapsille järjestettävä toiminta.
Ilmainen? Kirkon jäsenyys maksaa tavikselle 200-500€ vuodessa, tuloista ja seurakunnasta riippuen.
Kirkko käyttää tuloistaan diagoniaan noin 1%:n.
Jos eroaa kirkosta ja pistää 10€ vuodessa pelastusarmeijan joulupataan, tekee paljon enemmän hyväntekeväisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:47"]
Jos eroaa kirkosta ja pistää 10€ vuodessa pelastusarmeijan joulupataan, tekee paljon enemmän hyväntekeväisyyttä.
[/quote]Tai menee jumanpalvelukseen ja pudottaa rahan kolehtihaaviin. Kirkon ovella ei jäsenkirjaa kysellä...
Suurin osa kirkon hyväntekeväisyyteen menevistä rahoitahan kerätään kolehteina ja muina keräysksinä, ei suinkaan kirkollisveroista. Tosin kirkko ottaa siivun omaan kätöön myös kolehtituloista.
Olen eronnut kirkosta, en usko taikauskoon. Uskon Raamattuun ja Kristukseen. Ev. lut. kirkossa taikauskoa on lapsikaste. Irja Askolan ja liberaaliväen touhut ovat Raamatun vastaisia. Kuulun kristilliseen yhteisöön, jolla ei ole verotusoikeutta ja jonka ei tarvitse kumarrella maallisia lainsäätäjiä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:51"]ja jonka ei tarvitse kumarrella maallisia lainsäätäjiä.
[/quote]Kuulut siis rikollisjärjestöön... Se on Suomessa laitonta.
Minua jaksaa aina kummastuttaa, miten joitakin ärsyttää noin kovasti toisten kirkkoon kuuluminen? Ja sitä pitäisi vielä perustella. Itse kuulun kirkkoon enkä aio perustella miksi. Ei minua myöskään kiinnosta yhtään kirkkoon kuulumattomien motiivit.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:47"]
Ilmainen? Kirkon jäsenyys maksaa tavikselle 200-500€ vuodessa, tuloista ja seurakunnasta riippuen.
Kirkko käyttää tuloistaan diagoniaan noin 1%:n.
[/quote]
Diakonia-avusta hyötyvät myös monet ihmiset, jotka eivät maksa veroja itse. Aika halvalla siellä tehdään hyviä palveluja - kuten perheneuvonta - joten pitäydyn edelleen kannassani maksaa kirkollisveroa. Toki panen rahaa myös joulupataan ja muihin hyväntekeväisyyskohteisiin.
Kannattaa yrittää totutella siihen, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, myös tässä asiassa. Jos niitä ei siedä, ei kannata kysyä "miksi".
2
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:51"]ja jonka ei tarvitse kumarrella maallisia lainsäätäjiä.
[/quote]Kuulut siis rikollisjärjestöön... Se on Suomessa laitonta.
[/quote]
Suomessa on uskonnonvapaus. Uskonnollisilla yhdyskunnilla ei ole velvollisuutta esim. hyväksyä homoja lähetystyöhön tai lesboja papeiksi. Kyse ei ole työpaikasta vaan uskonnollisesta yhteisöstä, jolla ei ole verotusoikeutta. Rahat kerätään lahjoituksina.
Sama koskee mitä tahansa uskonnollista, aatteellista tai harrastukseen liittyvää yhdistystä. Tuskinpa naisten ompelukerhoja, miesten sikariklubeja tai vapaamuurareitakaan velvoittaa esim. maalliset tasa-arvolait.
Ylläpitämään kaunista kirkkorakennuskantaa.
Hyvän ystäväni lapsi kuoli tapaturmassa ja ystäväni oli pois tästä maailmasta seuraavat 2 vuotta. Seurakunta tarjosi apua, heillä on ryhmä juuri lähiomaisensa menettäneille.
Nyt ystäväni on palannut takaisin työelämään ja on mennyt jopa naimisiin toisen miehen kanssa, ensimmäinen päättyi tapaturman jälkeen eroon, hän aina kiittää seurakuntaa tuesta. Ilman tukiryhmää tuskin ei olisi tässä maailmassa.
Minä maksan mielelläni pienistä tuloistani kirkollisveroa, jotta mm tälläisiä tukitoimintoja on olemassa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 10:00"]
Minua jaksaa aina kummastuttaa, miten joitakin ärsyttää noin kovasti toisten kirkkoon kuuluminen? Ja sitä pitäisi vielä perustella. Itse kuulun kirkkoon enkä aio perustella miksi. Ei minua myöskään kiinnosta yhtään kirkkoon kuulumattomien motiivit.
[/quote]Ei toisten kirkkoon kuuluminen sinänäsä ketään ärsytä, vaan se että tällä yhdellä vakaumuksella on erityisasema valtiossa. Paras keino ajaa alas etuoikus on se että jäsenmäärä putoaa pieneksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:40"]
Miksi kuulut kirkkoon? Uskotko Jumalaan? Jos uskot, niin mitä hyötyä koet kirkkoon kuulumisesta? Miksi et eroa kirkosta?
Vain 27% suomalaisista uskoo kirkon opit, silti 75% kuuluu kirkkoon. Käsittämätöntä.
[/quote]
Ei kuulu sulle!
Usko on aivan ERI asia kuin johonkin tiettyyn uskonnolliseen liikkeeseen tai seurakuntaan kuuluminen, ja tässä muutama jopa tutkimuksiin perustuva syy uskoa ja luottaa Jumalaan, Kristukseen: "Tutkimusten mukaan uskonnollisuus lisää yksilön hyvinvointia, onnellisuutta ja pärjäämistä, pidentää elinikää, vähentää riippuvuuksia ja tukee vaikeista elämäntilanteista selviämistä." Psykologian professori Markku Ojanen http://www.markkuojanen.com/
Kirkko on osa laittomuuden salaisuutta! Kirkon arkkitehtuuri on perkeleellisen järjestyksen mukainen ja ilmentää perkeleellistä valtakoneistoa joka on väkivaltakoneisto! Älkää antako pettää itseänne! Oikea seurakunnan malli löytyy raamatusta ja kirkko on Väärennös!